خودزنی بحرین با پارانویای ساختگی درباره ایران

[ad_1]

فرارو- اتحاد منطقه‌ای تازه بحرین با اسرائیل باعث تضعیف ثبات در منامه خوشهد می‌شود.

به گزارش فرارو به نقل از فارین پالسی، نفتالی بنت در اواسط فوریه اولین نخست وزیر اسرائیل بود که به طور رسمی از بحرین دیدار میکرد و با این سفر تاریخ ساز شد. بنت در داخل اسرائیل به عنوان رهبر یک ائتلاف حاکم که از نظر ایدئولوژیک تقسیم شده و در حال تقلاست شناخته شده است، اما در سفر خود به بحرین نقش یک دولتمرد را ایفا کرد و از اتحادیه منطقهای بیسابقهای بین اسرائیل و عربی از جمله عربستان سعودی عربستان سعودی. امارات متحده عربی شکل گرفته، دفاع کرد.

بنت در جریان سفر خود به بحرین داد که اسرائیل علیه ایران در هر زمانی که نیاز به کمک داشته باشد یاری خواهد آورد.

بحرین نقش اصلی را در این اتحاد ایفا می کند به این دلیل که میزبان نیروی پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است. در طول سفر بنت به بحرین او در جلساتی که مقامات بحرینی و “برد کوپر” فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا از ناوگان پنجم حضور دارند درباره همکاری های امنیتی بحث کردند. با این وجود، پیشتر ثابت شده است که با ایران یک وظیفه چالش برانگیز برای بحرین است تا حدی به دلیل این واقعیت ساده است که آن کشور وزن و اندازه کوچکتری در مقایسه با رقیب قدرتمندش ایران دارد.

حکومت بحرین نیز از پیامدهای پارانویای خود رنج میبرد. جلوگیری از نفوذ ایران در امور داخلی، سلطنت آل خلیفه را به حکومتی بیرحم و آن پادشاهی را به مکانی برای مشکلات زندگی اکثریت جمعیت شیعه بحرینی تبدیل کرده است.

سلطنت سنی بحرین بر این باور بر این باور است که ایران میخواهد آن جمعیت شیعه را ضمی خاک خود ضمی خاک کند یا دست کمه یک رژیم دست نشانده را در بحرین برپا کند. اظهارات پیشین برخی مقامات ایران مبنی بر اینکه بحرین چهاردهمین استان ایران است، ترس حکومت آن ککور را تشدید کرده است.

حکومت بحرین تهران را می کند که نه تنها به شورش در سال 2011 میلادی در آن کشور دامن زده بلکه در سالیان متوالی برای عملیات علیه امنیت دولتی در برنامه برنامه ریزی کرده و از طریق شبه نظامیان حمایت خود در عراق به مخالفان حکومت در بحرین حمایت می کند. مالی و آموزش تسلیحاتی ارائه شده است.

در یک دهه گذشته، احکام اعدام در بحرین افزایشی 600 درصدی افزایش یافته و اعضای اپوزیسیون سیاسی یا احزابشان منحل شده اند یا پپت میلهای زندان قرار گرفته اند. اکنون حدود ۱۴۰۰ زندانی سیاسی در بحرین در زندان‌ها به سر می‌برند. حق زندانیان برای برقراری تماس ویدئویی هفتگی با اعضای خانواده به صورت خودسرانه به حالت تعلیق درآمده است و ادعای ککنجه امری عادی می شود.

موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین (BIRD) یک سازمان غیرانتفاعی حقوق بشری مستقر در لندن، در سال گذشته بحرین، 13 کودک مرتبط با اعتراضات و برخی از آنها را به تجاوز و شکنجه مبادرت ورزیده بازداشت. اتحاد حکومتهای بحرین با اسرائیل آزادی‌های مردم را بیش‌تر محدود می‌کند. فعالان حقوق بشری بحرین می گویند که دولت آن ککور با تشخیص از طریق نرم افزار جاسوسی اسرائیلی «پگاسوس» مخالفان را سرکوب می کند.

«موسی محمد» عکاس و فعال سیاسی از مخالفان سرسخت پادشاهی بحرین بوده است. در ماه آگوست، مشخص می شود که گوشی آیفون محمد به وسیله جاسوسافزار پگاشکس اگس س سوس. اعضای یک جامعه سیاسی سکولار بحرین تحت عنوان حقوق بشر بشر بحرین و همچنین یکی از اعضای الوفاق یض حزب شیعه نیز به سرنوشت مشابهی سیاسی شده اند.

محمد میگوید: «این که متوجه شدم رژیم بحرین که از ککنجه و آوار و اذیت از او فرار کردم از من جاسوسی کرده برایم بسیار دردناک بود. نیاز است که رژیم بحرین با پیامدهای چنین احتمالی شود. ککورهای متجاوز خلیج فارس مانند بحرین تنها در صورتی می توانند بشوند که آنها را وادار پاسخگویی کنید ».

نگرانی فزایندهای در میان مردم بحرین در مورد نقش اسرائیل در کمک به سرکوب جنبش دموکراتیک بحرین وجود دارد. یک فعال حقوق بشر بحرینی میگوید: “زمانی که دولت شروع به استفاده از نرم افزارهای جاسوسی علیه مخالفان می کند ما متوجه میشویم که تا چه میزان این رابطه برای دموکراتیزه شدن بحرین مضر است. افشاگری تکان دهنده بعدی نشان داد که بحرین نه تنها از جاسوس‌افزارهای اسرائیلی برای نظر گرفتن مخالفان استفاده می‌کند بلکه از مقام‌های خود از نمایندگان زیرمجموعه بلندپایه‌ها و اعضای خانواده سلطنتی نیز جاسوسی می‌کند.

فعالان سیاسی و مدنی از علل داخلی ناآرامی های اجتماعی در بحرین را بازگو می کنند و می گویند موضوع وجود تهدید از جانب ایران صرفاً ترفندی مناسب برای حکومت بحرین به منظور توجیه ظلم و ناتوانی خود است. آنها میگویند که در بحرین احساس میکنند به حاشیه رفتهاند و از موقعیت ممتازی که به سنیها برای نیروهای مسلح در نیروهای مسلح و سایر مناصب عالی اعطا میشوند خشمگین هستند.

در جریان اعتراضات در سال 2011 میلادی، معترضان بر شیعه خواستار یک سلطنت مشروطه بودند که خانواده سلطنتی را در قدرت نگه دارند، اما به مردم اجازه می دهند تا نمایندگان را انتخاب کنند. در عوض، رژیم سلطنتی آن را توطئه ایران برای سرنگونسازی ساختار سیاسی آن ککور قلمداد کرد و اعتراضات را به شدت مورد سرکوب قرار داد. هزاران نفر از پرسنل امنیت ده‌ها، زن و کودک را با خشونت متفرق. عده‌ای کشته و تعداد زیادی مجروح و زندانی شدند. طی ۱۱ سال گذشته، این روند بدتر شده است.

بحرین در فهرست جهانی آزادی مطبوعات در سال 2021 که توسط گزارشگران بدون مرز تهیه شده در میان 180 کشور رتبه 168 را به خود اختصاص داده است و در شاخص دموکراسی واحد اطلاعات اکونومیست، از میان 167 کشور رتبه 144 را از آن خود کرده است.

خانه آوادی در سال 2020 میلادی برای بحرین رتبه بدی را در زمینه حقوق سیاسی و آوادی اینترنتی قائل شد. شیخ «علی سلمان» رهبر جریان الوفاق نیز کماکان در زندان به سر میبرد و در حال گذراندن حبس ابد است. همچنین او به دلیل فعالیت های برادر سیاسی شده است.

حکومت بحرین به طور معمول تلاش می کند با اشاره به بازیگران خارجی یعنی ایران، افکار عمومی بین المللی را در مورد تهدید وحشتناک نقض حقوق بشر و سرکوبگرانه داخلی خود منحرف می سازند. باید آکار باشد که کودکان 11 ساله را متوقف کند و از آنها به برق گرفتگی و تجاوز جنسی و هم چنین ادامه سرکوب آآادی بیان ربطی به ایران ندارد.

این انحراف تاکتیکی است که بحرین برای منحرف کردن نظارت و فرار از مسئولیت خود در مورد نقض حقوق شهروندانش و قوانین بین‌المللی بین‌المللی است. اسرائیل به دنبال یافتن دوستان عرب در یک منطقه متخاصم است. با این وجود، فناوری بیدقت از سوی آن ککور باعث خشم بیشتر در میان اعراب خواهد شد.

دیدار بنت بیشتر همزمان با بزرگداشت سالگرد انقلاب ندام بحرین بود و به نارضایی در سراسر آن ککور شد. اتحاد با اسرائیل برای مقابله با ایران از نظر نظامی ممکن است به حکومت بحرین کمک کند، اما تا زمانی که طایفه آل خلیفه درخواست های اصلاحات داخلی را نادیده گرفته و اکثریت جمعیت بحرین را به عنوان دشمن قلمداد کرده و طرد می کند ناآرامی های داخلی ادامه خواهد داشت.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما