چهار خطای پوتین در مورد موضوع

[ad_1]

چهار خطای محاسبه پوتین در مورد بحثفرارو- محی الدین آتامان؛ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانگگاه اوکلاهاما و یدرک دکترای خود را از دانشگاه کنتاکی بین سالهای 1996 تا 1999 میلادی کرد. عضو هیئت علمی بخش روابط بین الملل دانشگاه “آبانت عزت بایسال” از سال 1993 تا 2014 میلادی و عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی در گروه روابط بین الملل دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا بوده است. او در حال حاضر مدیر مطالعات سیاست خارجی بنیاد مطالعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی (SETA) است و تحقیقات آکادمیک در مورد سیاست خارجی ترکیه، سیاست سیاست و سیاست خلیج فارس را در آن اندیشکده انجام می دهد. این اندیککده علیرغم ادعای مستقل بودن روابط بسیار نزدیک با حزب عدالت و توسعه و شخص “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه دارد. رسانه های غربی از آن اندیکده و اعضایش به عنوان «اتاق فکر حزب عدالت و توسعه» و «طرفدار دولت» آن حزب یاد میکنند. برخی از اعضای فعلی و سابق SETA هم چنین به عنوان مقام های عالی رتبه برای نظام جمهوری رجب طیب اردوغان فعالیت می کنند و هم چنین ستون نویس روزنامه های طرفدار عدالت و توسعه هستند. آتامان نیز ستون نویس روزنامه “صباح” نزدیک به اردوغان است.

به گزارش فرارو به نقل از روزنامه صباح، بیشتر از ناظران انتظار مداخله محدود در بخش جنوبی کشور از جمله منطقه دون و شبه جزیره کریمه را در روسیه هفته گذشته به کل حمله کرد. نه غرب و نه روسیه انتظار چنین مقاومت شدیدی را از سوی دولت مردم و مردم ن و مردم ن نداشتند.

خوانش گفته های سیاستمداران ربی و دولت روسیه نشان می دهد که رهبری سیاسی مردم را دست کم گرفته اند. تحولات س از تهاجم نشان داد که دسته بندی روسیه به اهداف اش در مورد دست کم در بلند مدت آسان نخواهد بود.

محاسبات نادرست روسیه و اعتماد بیش از حد به این محاسبات نشان می دهد به شرایط فعلی تبدیل می شود، زیرا روسها انتظار دارند تمام شهرهای بزرگ ساکن را در یک دوره بسیار کوتاه تصرف کند. عوامل متعددی در ایجاد این وضعیت نقش دارند.

نخست آن که “ولادیمیر پوتین” رئیئی جمهور روییه و دولت آن ککور را به دو دلیل روانی و فرهنگی – تمدنی – کشف کردند به کشوری که توجیه کننند.

از نظر روانی، مردمی‌ها قوی‌تر از روس‌ها هستند. رهبری روسیه موفق مردم و سربازان کشور خود را برای چنین تهاجمی چنین تهاجمی آمهنه. به نظر میرسد سربازان روس مشتاق جنگ جنگ، زیرا آنها هدف خود را نمیدانند. در جهتی معکوس، سربازان و مردم مردم متمرککتر و مصممتر هستند، زیرا میدانند که برای استقلال سیاسی و تمامیت ارضی ککورشان میجنگند.

از نظر فرهنگی، مردمی‌ها شباهت‌های زیادی با مردم روسیه دارند. آنها از نظر دین (مسیحیت)، شاخه مذهبی (ارتدوکس)، قومیت (اسلاو)، زبان (زبان اسلاوی)، نژاد (به طور کلی سفید، چچم آبی و بلوند) و تمدن مشترک هستند.

به عبارت دیگر، آنها بسیار شبیه ترین و در میان نزدیک‌ اقوام به مرده روس. این اولین بار است که روسیه با ملتی می‌جنگد که ویژگی‌های مشترکی آن را می‌برد

بنابراین، همان طور که از ناظران نیز توضیه داده اند دلیل حمله به مردم و ککتار مردمی ها برای روسها برای حل است. هدف قرار دادن غیر نظامیان و مردم بیگناه واکنش خشمگینانه افکار عمومی غرب را به دنبال داشته است.

عامل دوم ککست دولت روسیه در جلب افکار عمومی و عدم تسلط آن کافی است آن را در عرصه اطلاعات است. روسیه از قدرت تبلیغاتی خود در سطح مطلوب استفاده کند. غربی بر دانش اطلاعاتی درباره بحران تسلط یافته اند و نسخه داستانی داستان را منتشر کرده اند و قدرت تأثیرگذاری رسانه های روسی مانند «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را محدود کرده اند.

برعکس، کشورهای غربی بر افکار عمومی تاثیر گذاشته اند. در نهایت، ساختمانها و سرهای بمباران شده روسیه را به عنوان جهان و متجاوز می شناسد.

عامل سوم، شکست‌های نظامی بر روی زمین و در حوزه میدانی است. روسیه گمان می‌کرد که کنترل کل تنها چند روز به طول می‌انجامد. با این وجود، این اتفاق رخ نداده است به این دلیل که دولت انتظار چنین اقدامی را از سوی روسیه داشت و خود را بر این اساس برای نبرد آماده کرده بود.

از سوی دیگر، تیپ های روسی بدون انجام احتیاطی، تهاجم به همه را از جهات مختلف آغاز کرده اند. محدود خود بسیار هوشمندانه استفاده کرده است. جنگی ها برای ی جنگ فرشی آماده اند، زیرا میدانند که هر چه جنگ تر شود ارتش روسیه بیشتر فرسوده می شود.

عامل چهارم آن است که پوتین از ککورهای غربی انتظار همکاری و درمان تدابیر علیه مسکو را نداشت. با این، اعلان جنگ پوتین علیه همین ثابت کرد که او اشتباه می کند و باعث تقویت محور غرب شد.

نه تنها جی -7 و ناتو، بلکه اعضای اتحادیه اروپا نیز تصمیم به تشدید صفوف اتحاد خود را گرفته اند. خیلی از ککورهای غربی پیش از اعلان جنگ از سوی پوتین در انجام ضد روسی نگاه می کنند.

با این وجود، با تهاجم روسیه به اکثریت، همه ککورهای غربی برای تدابیر خاص علیه مسکو بسیج شده اند. حتی سوئیس که از اواسط قرن هفدهم یک ککور بی طرف دائمی بود قصد دارد تحریمهایی را علیه روسیه اعمال کند.

پس از افزایش قدرت روسیه، برخی از نسبتاً میانه رو مانند آلمان نیز باید به موضع علیه مسکو تبدیل شوند در حالی که برخی از آنها از بی طرفی مانند فنلاند و سوئد اکنون به فکر پیوستن به ناتو هستند.

تصمیم اتحادیه اروپا گرفته شده است که حمایت مالی هنگفتی را برای مردم برای دریافت تسلیحات در جنگ با روسیه ارسال کند. ککورهای غربی برای جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی و مالی و اعمال تحریم ها علیه روسیه متحد شده اند. به عبارت دیگر، پوتین در نهایت باعث شد بلوک غربی ضد تقویت شود.

در پایان، پوتین در حال حاضر بازی یک استراتژی مرزی با کشور‌غرب، اسی. او کرده و سطح تنش و درگیری در بحران را تشدید کرده است.

با این وجود، او با واکنش شدید غرب و جهان شده است. با توجه به آنچه نه تنها از سوی دولتها بلکه توسط سازمانهای بین المللی انجام شده و روسیه در سطح بین المللی منزوی شده است.

به عنوان یک گام دیگر، با توجه به یک تهدید پوتین در مورد استفاده احتمالی از سلاح های استراتژیک و بازدارنده (هسته ای) که تأثیر آن غیرقابل به نظر می رسد به وضوح تصور می کند که بسیاری از محاسبات روسیه در مورد سلاح های نادرست بوده اند. سرعت و جهت وقوع رویدادها در منطقه ای که روسیه منزوی، ضعیفتر و آسیب پذیرتر از جنگ خارج خواهد شد.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما