خوردن سیب پیش از خواب چه فواید و مضراتی دارد؟

[ad_1]

جالب است بدانید ترکیبات در سیب پیدا می شود که ممکن است بر کیفیت خواب اثر بگذارند! از جمله‌های این ترکیبات می‌توانم به ملاتونین، پتاسیم و کربوهیدرات‌ها رها رها کنم.

به گزارش خبرآنلاین، مطالعه نشان داد که مصرف یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات با شاخص گلیسمی بالا (GI) قبل از خواب ممکن است سطح تریپتوفان را بالا ببرد که باعث افزایش ملاتونین و سروتونین شود. این‌ها به شروع فرآیند خواب کمک می‌کنند.

سیب منبع عالی فیبر است و همین باعث می شود که این میوه گی پایینی داشته باشد، به این معنی که سطح قند خون را به میزان ناچیزی افزایش می دهد. علاوه بر فیبر، مواد مغذی دیگری در سیب وجود دارند که برای داشتن خوابی آرام به آنها نیاز دارند.

ملاتونین

از مهمترین عواملی که روی خواب تاثیر می گذارد، ملاتونین است. مغز شما با تاریک شدن هوا به طور طبیعی ملاتونین تولید می‌کند. این موضوع به آرامش بدن کمک می کند و با ایجاد خوابآلودگی، شما را برای خوابیدن در طول شب آماده می کند. ملاتونین را می‌توان از طریق منابع غذایی و مکمل‌ها نیز دریافت کرد.

دوز معمول توصیه شده ملاتونین 1 تا 5 میلی گرم است. خوردن 100 گرم یک سیب حدود 0.0106 میلی گرم ملاتون گرم را به بدن می‌رساند.

پس نگران نباش مقدار ملاتونین موجود در سیب آنقدر زیاد نیست که شما را خیلی خواب آلود ک.

ویتامین سی

ویتامین C یک آنتیاکسیدان است که در مبارزه با رادیکالهای آوااد در بدن، از سلامت شما محافظت می کند. تحقیقات نشان می دهد که می تواند آسیب ببیند و آسیب ببیند. بنابراین، خوردن روزانه سیب ممکن است به طور غیرمستقیم کیفیت خواظ را،دکی.

پتاسیم

سیب حاوی کمی از ماده معدنی پتاسیم است. یک مطالعه تاریخی در سال 1991 در مورد مکمل سالم پتاسیم را بر پیفیت خواب در مردیت 18 تا 33 ساله که رژیم غذایی کمپتاسیم شامل بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که دریافت روزانه 96 میلی‌والان پتاسیم به مدت یک هفته باعث بهبود خواب می‌شود. با این حال، اگر در حال حاضر از یک رژیم غذایی خوشمزه از پتاسیم استفاده کنید، می توانید مکمل هیچ مزیت دیگری بر کیفیت خوابتان نباشد.

مضرات احتمالی مصرف سیب پیش از خواب

. مطالعات نشان می دهد که اگر در ساعات پایانی شب غذا میل کنید، احتمال می دهید که چاقی و بیماری های قلبی-متابولیکی مثل فشار خون و کلسترول بالا در شما افزایش یابد.

مطالعه روی زنان با وزن متوسط ​​​​انجام شد و در دو نوبت مختلف، یکی 10 صبح و دیگری 11 شب مصرف یک میانوعده حاوی 200 انرژی انرژی در این زنان بررسی مورد قرار گرفت.

در پایان مشخص شد گروهی که در شب میانوعده را مصرف کرده بودند، در آنها کاهش سوزی، کمتر و کلسترول کلی خون بیشتر بود.

با این وجود، یافته‌های ضد و نقیض هستند و در تحقیقات انجام می‌شوند، مشخص می‌شود که مصرف خوراکی‌های غذایی در شب، بیشتر تثیر منفی بر بدن ندارد. این احتمال وجود دارد که مصرف غذاهای سالم و حاوی جیبی مانند سیب برای خوابیدن باشد، اما برای این گفته لازم است تحقیقات بیشتر شود.

منبع: healthline

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما