دبیر: آیا واقعاً حق کشتی یک سیام بودجه است؟

[ad_1]

مجمع کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های ورزشی در سالن آکادمی ملی المپیک از ساعت 15 آغاز شد.

علیرضا رئیس فدراسیون که در این مجمع حواشی بسیاری هم ایجاد کرده بود، در پایان مجمع دبیر بیان داشت: من به گونه ای تربیت شده ام که آخرت خودم را به خاطر دنیای کسی خراب نکنم و امیدوارم هرکسی آخرش را به خاطر دنیای من خراب نکند. حرف‌هایی که زدم به این دلیل بود که فکر می‌کردم خدا خوشش بیاید. بازی‌های آسیایی با مسابقات جهانی کمتر از 10 روز فاصله دارد.

وی ادامه داد: من در 25 ماه پیشکسوت شدم. در سال 2002 مسابقات جهانی به میزبانی تهران برگزار شد و 12 روز بعد از آن هم ما را با زور یا هرچیز دیگری به بازیهای آسیایی بوسان بردند و در آنجا کتفم دچار مشکل شد. از این بلاها زیاد سر ما آمده است. من نمی‌توانم کشتی‌گیرم را خراب کنم. فرق من با یک رئیس فدراسیون دیگر این است که خودم وسط میدان بودم. امروز با مربیان و ککتیگیران هم صحبت کردم و 99 درصد میخواهند به مسابقات جهانی بروند، نه بازیهای آسیایی.

رئیس فدراسیون ککتی بیان کرد: اگر امروز حرفی زدم برای این بود که واقعا اعضای هیأت اجرایی تغییر کنند. خودم هم نمی خواستم می خواستم شوم و حرفم را می زدم که این افراد به خاطر فدراسیون های خود رای آوردند و حالا باید خارج شوند و کسانی که آنها را در فدراسیون وارد کرده اند.

دبیر درمورد کمیته انتخابات ملی المپیک، عنوان کرد: آدم باید خدایی صحنت صحنت همه چیز خیلی ساده است. با بودجه 35 میلیاردی سال 96، بودجه کشتی 5 میلیاردی؛ یعنی یک هفتم کل بودجه. امروز اعلام کردند کمیته ملی المپیک 216 میلیارد دلار است، اما تنها 8 میلیارد با می توافق کرده اند. این چند درصد می‌شود؟ چیزی حدود یک سیام. حالا یک هفتم کجا و یک سیام کجا را تصور کنید؟ بالای 65 درصد مدال‌های المپیک و جهانی را کشتی‌گیران کسب می‌کنند. آیا واقعاً حق کشتی یک سیام بودجه است؟

وی افزود: سال 96 دوره ما تمام شد و من دیگر کندید هم نشدم. در آن سال بودجه ککتی 5 میلیارد بود، اما سال 97 بود که من نبودم دوستان هیأت اجرای بودجه جدید را به 2 میلیارد رساندند. در آن مقطع حرفهای غیرواقعی زدند و اسنادش هم موجود است. من و خادم حضور داشتیم و بودجه ککتی یک هفتم بود، سوالم این است که چطور حالا بودجه ما به یک سیام تقلیل پیدا کرده است؟

رئیس فدراسیون ککتی با بیان اینکه برخی ها به من گفته اند «بیسواد»، مشخص می کند: برخی صحبت ها اصلا مهم نیست. مهم این است که برای رضای خدا صحبت کنیم. صالحی امیری به یاد دارد که وقتی مسابقات کشتی در المپیک تمام شد ما همدیگر رو در آغوشیم گرفتم و او به من گفت که واقعا کشتی هرچه حقش است و من دیر متوجه این موضوع شدم. حالا شانس ما قرار است عوض شود. مدیران ما می‌آیند و در 4 سال می‌بینند که حق کشتی چقدر است و سپس می‌باشد.

دبیر گفت: ای کاش صالحی امیری بماند. ای کاش مدیران 20 سال بمانند تا ببینند حق کشتی هست یا نه. من مثل خیلی از آدم‌ها نیستم که هرکسی وزیر می‌شود با او ببندیم. هرکسی بیاید با او رفیق هستیم. امام صادق (ع) می‌فرماید که آدم باید گله و حرفش را جلوی مخاطبش بگوید. در نهایت هم مجمع هر تصمیمی سرم پایین است.

وی درمورد گلایه های تیشهگران و ناراحتی وی، اظهار داشت: همه بحث ها کارشناسی بودند و دعوایی در کار نبود. وقتی تیشه‌گران اعتراض کرد به وی گفت که فدراسیون شما اصلاً عضو مجمع ت. من با اساسنامه صحبت می‌کنم و 11 سال سابقه قانون‌گذاری دارم. به چیزی که رای بیاورد احترام می‌گذارم.

رئیس فدراسیون ککتی با اشاره به حواشی کمیسیون ورزکاران، عنوان کرد: ورزکاران عزیز من هستند. در آنجا هم بحث کردم.

دبیر در پاسخ به این سوال که با این شرایط تیم دوم کشتی به مسابقات بازی های آسیایی اعزام خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: در حال حاضر با این بودجه تیم سوم ما به بازی های آسیایی خواهد رفت. نه یزدانی، نه گرایی و نه زارع به بازی های آسیایی نخواهند رفت و به مسابقات جهانی اعزام می شوند، چون اولویت برای ما پیکارهای جهانی است. بازی‌های آسیایی برای ما اولویت نیست، چون پول نداریم.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما