دختر ایرانی با آرزوی بهترین شدن در جهان

[ad_1]

فاطمه خلیلی دروازه بان تیم هندبال بانوان ایران در پایان بازی تیم ملی ایران مقابل نروژ در جام جهانی اسپانیا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. تیم ملی بانوان ایران که در مرحله گروهی با رومانی، نروژ و قزاقستان همگروه بود با نتیجه 41 بر 9 مغلوب نروژ شد. با این حال دروازه بان تیم ملی ایران به دلیل مهارت های فراوانش به عنوان بهترین بازیکن این بازی انتخاب شد.

فاطمه خلیلی در گفت و گو با سایت فدراسیون جهانی هندبال درباره حضورش در جام جهانی گفت: آرزوی حضور در جام جهانی را داشتم. حضور در مقابل بازیکنان بزرگ باعث افتخار بود. من همیشه این بازیکنان و تیم هایشان را در سایت ها دنبال می کنم. خیلی حس عجیبی بود. بازی با بازیکنان بزرگ یک افتخار است.

دروازه بان تیم هندبال بانوان ایران گفت: فوتسال را شروع کردم. پنج ماه در این رشته بودم و بعد با نظر مربی به هندبال رفتم. 9 سال است که در تیم ملی ایران بازی می کنم. امسال برای اولین بار لژیونر شدم و برای آنادولو آنتالیا ترکیه بازی کردم.

خلیلی هدف خود را رای گیری بهترین دروازه بان جهان اعلام کرد و گفت: تمام زندگی ام را وقف هندبال کرده ام و می توان گفت هندبال زندگی من است. من با هندبال زندگی می کنم. من سعی می کنم به هدف بزرگم که تبدیل شدن به بهترین دروازه بان جهان است برسم.

وی ادامه داد: من حتی با دیدن کلیپ های دروازه بان های کشورهای دیگر تجربه کسب می کنم. تا جایی که من دیدم، همیشه در پایان هر بازی بهترین بازیکن از تیم برنده انتخاب می شد. به همین دلیل حتی فکر نمی کردم بعد از بازی با نروژ بهترین بازیکن لقب بگیرم.

خلیلی درباره احساسش پس از اعلام نامش به عنوان بهترین بازیکن زمین گفت: بعد از بازی حتی وقتی اسمم خوانده شد متوجه نشدم چه اتفاقی می افتد، تازه متوجه می شدم چه اتفاقی افتاده است که آن خانم آمد. تا من عروسک اسباب بازی را بدهم و دوستانم مرا در آغوش گرفتند، خیلی خوشحال شدم و باورم نمی شد.

دروازه بان تیم هندبال بانوان ایران گفت: همیشه در رویاهایم چنین چیزی را دیده و تصور می کردم اما اکنون محقق شده است. هضم آن در آن لحظه برایم بسیار سخت و غیر قابل باور بود. فکر می‌کنم این اتفاق انگیزه بسیاری از دختران ایرانی، از جمله آن‌هایی که هندبال بازی نمی‌کنند، شد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما