در دادگاه «جمشید شارمهد» چه گذشت؟

[ad_1]

دادگاه دادگاه به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر، امروز صبح به صورت علی به ریاست قاضی صلواتی برگگار شد.

به گگارش میزان، در این جلسه نماینده دادستان، خانواده قربانیان تروریستی این گروهک، دارند وکلای وی حضور دارند.

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی صلواتی از نماینده دادستان خواست تا در جایگاه قرار گیرد و به قرائت کیفرخواست بپردازد.

بهروز حسنی اعتماد در موقعیت قرار گرفت و گفت: جمشید شارمهد متولد 1334 تبعه ایران و دارای ویژگی مضاعف تلفن و اقامت در آمریکا است. وی است به افساد فی الارض از طریق طراحی و هدایت تروریستی تروریستی از بمب گذاری در حسینیه شیراز در تاریخ 24 فروردین 1387 که منجر به شهادت 14 نفر و مجروح شدن تقریباً 300 نفر می شود.

نماینده دادستان افزود: بمب گذاری در سد سیون شیراز در تاریخ 25 آبان 1385 و برنامه ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، همچنین انفجار در کفشداری حرم حضرت امام (ره) در تاریخ 30 آبان 1388 و آتش سوزی در هتل جهان تهران در هنگام هنگام ساخت و تهیه بمب برای انفجار در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی از موارد دیگری، مورد استفاده قرار می گیرد.

حسنی اعتماد با بیان اینکه این تروریستی باعث ناامنی جامعه و به خاک و خون کشیده شدن مردم شده است، گفت: گروهک تروریستی تندر در اواسط سال 1382 توسط تعدادی از عناصر سلطنت طلب به سرکردگی فتح الله منوچهری و فرود فولادوند با ویژگی های تفکیک شده برای تروریست ها. ضددینی در انگلستان تاسیس شده است.

وی افزود: این گروهک رسانه تروریستی با برداشت از دیداری، شنیداری و مجازی مطالب و مطالب مجازی توهین آمیزی علیه دین مبین اسلام انجام داده است. پس از انتخاب شارمهد در سال 85 به عنوان سرکرده گروه از نرم افزارهای نرم افزاری به سختی و تروریستی تغییر مسیر میدهد و به تروریست تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس میپردازد.

در ادامه دادگاه کلیپی از گفته های جمشید شارمهد پیش از دستگیری در دادگاه به نمایش گذاشته شد که در این فیلم عنوان می شود که “ما خجکشکش کسی را بکشیم برخی از حوادث شیراز را آنکار نمی کنیم ما را وحشت زده کنیم”.

پخش لحظه انفجار بمب در حسینیه شیراز این کلیپ در دادگاه به حزن و گریه خانواده شهدا شد.

نماینده دادستان داد: تهدید اعتراف است که مبادرت به تروریستی میکرده و تروریستی رهپویان وصال شیراز، کفشداری حضرت امام خمینی (ره) انفجار سد سیون، هتل جهان و ساخت و تهیه بمب در جهت ادامه انفجار در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی. توسط وی طراحی و برنامه ریزی شده است.

نماینده دادستان اضافه کرد: این اعتراف کرده است که عملیات های تروریستی دیگری نیز بوده است که ناکام بوده است عملیات تروریستی در چهارشنبه سوری و در یکی از بانک ها از جمله تروریست های تروریستی بوده است که وی در آن ناکام بوده است.

وی اضافه کرد: این مورد همچنین قصد بمباران در مقابل وزارت خانه امور خارجی ایران و یا سفارت چین را داشته است که با دستگیری وی این تروریستی خنثی می شود.

نماینده دادستان ادامه داد: این افراد قصد دارند 23 اقدام تروریستی داشته باشند که موفق به انجام 5 مورد بمب گذاری در حسینیه رهپویان شیراز در تاریخ 24 فروردین 1387 توسط وی طراحی و مدیریت شد که به شهادت 14 و مجروحیت 300 نفر انجام شد. ۱۵ نفر آن کودک بودند.

در ادامه جلسه دادگاه تصاویری از تروریست تروریستی تروریستی وروهک تن و انفجار حسینیه شیراز به درآمد نشان می دهد.

نماینده دادستان با بیان این که از انجام عملیات های خود با افسران آمریکایی استفاده کرد، گفت: وی در سال 2003 میلادی و مصادف با 1381 شمسی از کشور آلمان به آمریکا مهاجرت کرده و در آن جا ساکن شده است.

حسنی اعتماد ادامه داد: پس از انفجار در حسینیه رهپویان مقامات آمریکایی با ارتباط برقرار کرده اند و به گفته آنها اولین ارتباط با افبیآی بعد از انفجار شیراز بوده است که آنها در این دیدار برخی نکات امنیتی را به شیراز تذکر داده اند.

وی با اشاره به سایر دیدارهای خانواده با آمریکایی ها گفت: در اقاریر آمده است که وی با دو سناتور محلی ملاقات کرده است و درباره مسائل مربوط به گروه تندر با آنها صحبت کرده است.

نماینده دادستان: به گفته سه نفر از اعضای افبیآی با وی تماس گرفته شده و با او گفتگوهایی را نیز داشته اند در اظهارات خود گفته است افراد سیاسی به کمک مالی اند، اما با اعزام تیم به همه سیستم های رایانه ای. او را ارتقا داده اند.

حسنی اعتماد با اشاره به اقاریر درباره ارتباطش با مقامات آمریکایی گفت: به گفته شارمهد وی با 9 نفر از افراد اف بی آی و سی آیای ارتباط داشته است که آخرین دیدار او به ژانویه 2020 باز می گردد.

نماینده دادستان تصریح کرد: اظهار کرد که مقامات سیاسی آمریکا به او هشدار می دهند که از آمریکا خارج شود، زیرا در صورت خروج امنیت او را تضمین نمی کند.

وی ادامه داد: در اقاریر داد شارمهد آمده است که با یک تیم سیاسی از افبیآی در ارتباط بوده است و در خصوص گروه های خصوصی خود در ایران با آنها صحبت می کند و در سال 2015 درباره جلب تیم های جاسوسی در ایران با این افراد صحبت کرده است.
نماینده دادستان با بیان این که اعضای خانواده سی آیای نیز در ارتباط بوده اند، گفت: همه آیه ها و پسوردهای گروه در اختیار افسران اف بی آی قرار داشته اند. همچنین مکباتی را با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور آمریکا نیش سهاستز داز

حسنی اعتماد با بیان این که شارمهد نقشه فتح تهران و راه کوروش را برای ترامپ، جان بولتن و هوک ارسال کرده است، گفت: هوک در یکی از سخنرانی ها از گروهک تندر یاد کرده است.

وی ادامه: بعد از انفجار حسینیه شیراز برخی از رسانه های مکتوب آمریکا و همچنین شبکه فاکس و سی در آن با مصاحبه داشته اند.

حسنی اعتماد داد: دولت آمریکا ویزای تاسیس شرکت تجاری، ویزای مخصوص قربانیان سیاسی و پناهنده به آمریکا، حق بیمه ادامه حق کسب و کار، بیمه و بازنشستگی و خدمات امنیتی را به شرمه اهدا کرده بود.

نماینده دادستان اظهار کرد: شخص اططریق یکی از عوامل خود با دو نفر از اعضای موساد از اعضای موساد آآنا شده و تلاش کرده تا حمایت آنها را جلب کند. در همین راستا با شخصی به نام یعقوب آنا شده و تلاش کرده است تا طرح راه حل خود را به رئیس دولت رژیم رژیمی ارسال کند.

در ادامه جلسه قاضی صلواتی گفت: بر اساس قانون از قرائت کیفرخواست ککایت خانواده شهدا باید مطرح شود; در این جلسه دو تن از نمایندگان خانواده شهدا شکایت خود را بیان می‌کنند.

سپس مدیریت نماینده خانواینده قر موقعیت قرار گرفت و گفت: بنده از طرف خانواده شهدا و جانبازان دستگیری از قربانی برای را دارم.

وی ادامه داد: همچنین میخواهم تا سایر سرکردگان گروهک نیز دستگیر شوند و برای محاکمه به دادگاه بیایند.

مدیریت خطاب به شارمهد، عنوان کرد: با افسران اف بی آی در ارتباط بود، اما سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیرت کردند و هم اکنون برای محاکمه اینجا حاضر شدید. فرزند ما را تکه کرده‌اید.

در ادامه دادگاه مریم سعدی مادر شهید راضیه کشاورز در موقعیت قرار گرفت و گفت: فرزند من یک انسان مهربان، ورزشکار و محصلی توانمند بود او به حسینیه سید الشهدا رفته بود تا با خدای خودش و حضرت زهرا (س) راز و نیاز کند، اما گروهک تروریستی تندر، دختر نوجوان و مظلوم و مهربانم را با انفجار به شهادت رساندند من به مظلومیت او فکر می کنم که در زمان انفجار و آن صدای مهیب چه بر سرش آمده است.

این مادر شهید ادامه داد: حرف من با این حرف من با اربابان و حامیانش نیست که از این جنایت حمایت کنند تا این حقوق تروریستی را اربابان او کنند و کسانی که حامی بشر هستند باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: من از محضر دادگاه میخواهم مظلومیت ما را به گوش جهانیان باید جواب خون شهدای این عملیات تروریستی را به گوش جهانیان برسانند و آنها را اربابان این فرد باید پاسخگوی اعمال جنایتکارانه خود باشند.

مادر این شهید افزود: جان من فدای ایران، فدای رهبرم و فدای امام حسین (ع) است در ایران غیرتمند فرزندانی از دامن مادرانشان پروراننده می شود مانند شهید سردار سلیمانی که تا لحظه آخر برای حفظ مرزهای کشورش جنگید تا یک نام دیگر نمی تواند چادر از سر زنان باشد. در ایران بردارد در بکور من مردان غیرتمند و شیرمردانی وجود دارند که در برابر خائن و ظ الم با تمام قدرت میاستند تا از تمامیت ارضی ککور دفاع کنند.

در پایان این جلسه جلسه قاضی صلواتی اعلام کرد: زمان و مکان جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

تندر یکی از گروه های تروریستی و ضد انقلاب است که در جریان گروه های معاند و طرفداران رژیم پهلوی فعالیت می کند.

برخی از برنامه های اولیه تاسیس این گروه را در سال نخست دهه 80 و یا به طور دقیق در سال 1383 میدانند. نام دقیقتر گروه انجمن پادشاهی ایران (تندر) است که این اطلاعات را در اختیار فتحالله منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند در سالهای نخست این گروه و تا سال 1385 سرکردگی آن را برعهده داشت. پس از او جمشید شارمهد در همان سال مسئولیت آن را برعهده گرفت.

شنبه یازدهم مرداد ۹۹ خبری در رسانه ها منتشر شد که حاکی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در پرونده این گروه جنایت‌های مشابه بمب‌گذاری در شیراز در حسینیه سیدالشهدای و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثهای خون بار است که افراد بی‌گناه در آن به شهادت رسیدند.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما