در مورد بزرگ‌ترین «شبکه چهره» جهان چه می‌دانیم؟

[ad_1]

فرارو- ما با “هوان تون تات” مدیر عامل Clear view AI و یکی از بنیانگذاران آن شرکت در موضوعات خصوصی مربوط به حریم که حول محور تشخیص چهره این شرکت بوده است، صحبت کرده ایم.

به گزارش فرارو به نقل از شبکه خبری تی آر تی، شرکت آمریکایی Clearview AI با پایگاه داده های بیش از 10 تصویر چهره از منابع وب، یک پلتفرم اطلاعاتی ایجاد کرده است که از فناوری تشخیص چهره برای کمک به نهادها و مقام های کند مجری قانون استفاده می شود. .

این شرکت در سال 2017 تاسیس شد و از آن زمان با نیروی هوایی ایالات متحده، اداره مهاجرت و گمرک (ICE) و پلیس فدرال (FBI) قراردادهایی را امضا کرده است.

«تون تات» میگوید ماموریت شرکت حفاظت از جوامع و حمایت از سازمانهای دولتی در شناسایی قربانیان و عاملان جنان و عوامل جنایات از طریق جستجوی تصویر است.

با این وجود، این شرکت همچنین به دلیل ادعاهای ادعایی برای سرمایه گذاری در بخش های دیگر، مانند استفاده از سرویس های تشخیص چهره برای شناسایی هویت در اپلیکیشن ها مورد بحث و انتقاد قرار گرفته است.

در اوایل جاری، “هوان تون تات” به سایت “وایس نیوز” گفته شده است که شرکت های فناوری مانند Uber، Lyft و Airbnb خواستار دسترسی به تشخیص تشخیص چهره Clearview AI به منظور شناسایی هویت بر رضایت شده ماه اند.

هر سه غول فناوری برای استفاده از فناوری را تکذیب کرده اند، به نگرانی هایی دامن زده است. چرا که آن شرکت هم به دنبال گسترش پلتفرم‌های پر کاربرد توسط تمارس.ارسر

«تون تات» به «تی آر تی» گفت: «هیچ برنامه‌ای برای همکاری با شرکت‌های ذکر شده وجود ندارد، نمونه‌هایی از انواع شرکت‌هایی وجود ندارد که به تشخیص چهره Clear view AI برای مشخص شدن ویژگی‌ها برای جلب رضایت رضایت داده شده است. مسائل زیادی در مورد جرایم وجود دارد که در پلتفرم های آنها رخ می دهد».

تون تات همچنین تاکید کرد که Clear View Ai قصد سیستم تشخیص چهره خود را به صنایع غیردولتی بفروشد.

تون تات در ایمیلی نوشت “گزارش های پیشین استفاده آزمایشی از فناوری Clearview AI توسط های خصوصی را برجسته کرده است و ما تصمیم داریم سرویسی را که از پایگاه داده تصویر ما در حال حاضر به صنایع غیردولتی بفروشیم استفاده می کنیم”.

با این وجود، مهم است که “کک پولسون” مدیر اجرایی گروه مسئولیت پذیری فناوری Tech Inquiry از اظهارات “تون تات” متقاعد نشده اند.

پولسون به «رویترز» گفته بود: «هوش مصنوعی Clear view AI الگویی از فریب را در خود دارد: این شرکت به طور علنی از نظارت انبوه است، اما ادعا می کند که فروش را تنها به مجریان قانون می دهد در حالی که به صورت می باشد. تخصصی در حوزه های مالی، خرده فروشی و سرگرمی در حال توسعه فعالیت های هبٌاسس».

سال گذشته، این شرکت ردیابی چهره در ایالات متحده با چندین قاعده محکوم شد که باعث شد تمام ارتباطات خود را با شهروندانی که با مجریان قانون یا سازمان های دولتی مرتبط لغو کند، انجام دهد.

این پرونده ها پس از آن مطرح شدند که در گزارشی منتشر شد مشخص شد که این شرکت با بیش از 2200 سازمان مجری قانون، شرکت های خصوصی و افراد در سراسر جهان کار می کند.

اپلیکیشن Clear View AI چگونه کار می کند؟

در مورد بزرگ‌ترین «شبکه چهره» جهان چه می‌دانیم؟

این اپلیکیشن چهره ها را با پایگاه داده های از بیش از 10 میلیارد تصویر برداشته شده از اینترنت، از جمله پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک انطباق می دهد.

کاربران عکس های افراد را در پلتفرم آپلود می کنند سپس اطلاعات بیومتریک را اسکن کرده اند و سایر تصاویر موجود و اطلاعات شخصی مانند حساب های رسانه های اجتماعی را که به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهند می توانند پیدا کنند.

این فناوری برای حل پرونده‌های مرتبط با قتل، بهره‌برداری از جنسی کودکان، شبکه‌های مواد مخدر، مواد مخدر، بیماری‌ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آخرین داستان موفقیت آمیز گزارش شده توسط Clearview AI در اکتبر 2021 میلادی.

روزنامه “نیویورک تایمز” برای اولین بار در سال 2020 میلادی Clear View ai را که توسط “تون تات” و “ریچارد شوارتز” تاسیس شد در کانون توجه قرار داد.

آن روزنامه نوشت “این ابزار می تواند فعالان یک تظاهرات یا یک فرد غریبه را در مترو شناسایی کند و نه تنها نام آنها را نشان دهد بلکه مکان زندگی، کارهایی که انجام می دهند و این که چه کسانی را می شناسند را نیز می سازند”.

سال بعد، پس از آن که مقامات مجری قانون از این فناوری برای شناسایی حمله کنندگان به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ 6 ژانویه 2021 میلادی استفاده کردند این شرکت به تیتر یک اخبار تبدیل شد.

شرکت Clearview AI حملات را از روی عکس ها و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی در طول محاصره شناسایی کرد و مدت زمان کوتاهی پس از حمله با افزایش 26 درصدی جستجوها مورد استفاده قرار گرفت و از آن اپلیکیشن افزایش یافت.

اطلاعات مربوط به حریم خصوصی

در کنار قوانین قانونی گوگل و فیسبوک، مقام های جهانی حفاظت از داده ها از فناوری Clear View ai انتقاد کرده اند.

آنها میگویند که این اپلیکیشن حریم خصوصی را نقض می کند و برخی از قانونگذاران ایالات متحده آمریکا خواستار پایان دادن به آنها از محصولات “به طور خاص خطرناک” آن شرکت می کنند.

در اوایل ماه جاری، گروهی از سناتورها و نمایندگان دموکرات با ارسال نامه هایی به پنج بخش فدرال (وزارتهای امنیت داخلی، دادگستری، دفاع، کشور و بهداشت و خدمات انسانی) که از اپلیکیشن آن برای اجرای قانون داخلی استفاده می کنند، خواستار ممنوعیت این فناوری شدند. .

«ادد جی مارکی» و «جف مرکلی» سناتورهای آمریکایی و «پرامیلا جایپال» و «آیانه پرسلی» نمایندگان آمریکایی در نامه ای نوشته اند «ابزار تشخیص چهره تهدیدی جدی برای آزادی های مدنی و حقوق خصوصی عمومی است و محصول هوش مصنوعی Clear view هوش مصنوعی بسیار خطرناک است».

زمانی که در مورد این نگرانیها از «تون تات» به «تی آر تی» پرسید: «موتور جستجوی تصویر این شرکت در قوانین قابل اجرا عمل می کند».

“تون تات” افزود: “هوش مصنوعی Clear view تنها اطلاعات در دسترس مانند گوگل، بینگ، یاهو یا هر موتور جستجوی دیگری را جستجو می کند”.

تعصب نژادی

قانونگذاران آمریکایی هم چنین نسبت به قانون مشکلات ناشی از تشخیص چهره برای جوامع رنگین پوست و مهاجران نگران کننده هستند.

آنها در نامه خود مینویسند “جوامع رنگین پوست به طور سیستماتیک تحت نظارت پلیس قرار میگیرند و بنابراین ابزارهای نظارت بیومتریک را به طور نامتناسبی به حریم خصوصی افراد سیاه پوست و جوامع مهاجر تجاوز می کند.”

طبق گگارش موسسه ملی استاندارد و فناوری (nest) افراد رنگین پوست تا 100 برابر بیشتر از مردان سفید پوست با تشخیص چهره اشتباه شناسایی می شوند.

تون تات هم چنین با ادعای مطرح شده درباره تعصب نژادی اپلیکیشنی که مخالفت کرد و گفت: “برای من به عنوان یک فرد از نژادهای مختلط این موضوعات بسیار مهم است.”

«تون تات» میافزاید: «این اپلیکیشن در مجموعه‌ای از چهره‌های درست را از میان 12 میلیون عکس با دقت 99.85 درصد شناسایی کرده است».

طبق گگاارش پروژه بی گناهی، 70 درصد محکومیتهای نادرست ناشی از دسته بندی توسط شاهدان عینی هستند. “تون تات” میگوید: “فناوری تشخیص چهره واقعی مانند مصنوعی مصنوعی Clear view ai می تواند به ایجاد دنیایی عاری از پلیس متعصب کمک کند.

“تون تات” اخیرا به رویترز گفته بود علیرغم نگرانی ها، این شرکت 50 نفر به دنبال توسعه بیشتر در سال جاری با استفاده از 18 نفر دیگر است.

شرکت Clearview AI هم چنین قصد دارد ابزارهای بهبود بخشد و احتمالاً حتی فناوری هوش مصنوعی را به اپلیکیشن خود بیافزاید تا سوژه های جوانتر و مسنتر را با تطبیق می دهد تا افراد حتی دهه های بعد با عکس های دوران کودکی شان و دوره های مختلف زندگی شان انطباق داشته باشند. .

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما