دقیق‌ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد

[ad_1]

یک ساعت اتمی جدید در هر 300 میلیارد سال فقط یک عدد از دست می دهد و جدیدترین و دقیق ترین ساعت اتمی است که تا امروز ساخته شده است و می گویند این دستگاه می تواند به شکار ماده تاریک یا جستجوی گرانشی کمک کند.

به گگارش گزارش و به نقل از اسپیس، گروهی از فیزیکدانان یکی از برترین ساعت های اتمی دارای بالاترین عملکرد را که ساخته شده است، ساخته شده است.

می شود که این ابزار، زمان را آنقدر دقیق اندازه گیری می کند که هر 300 میلیارد سال گفته فقط یک عدد از دست می دهد و امکان اندازه گیری دقیقتر ماشین گرانشی، ماده تاریک و دیگر پدیده های فیزیک را فراهم می کند.

“شیمون کلکوووز” استاد فیزیک دانشگاه “ویسکانسین-مدیسون” و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ساعت های شبکه نوری در حال حاضر بهترین ساعت های جهان هستند و در اینجا ما به سطحی از عملکرد دست یافتنی هایم که قبلا هیچکس غیر قابل قبولی است. ما در حال کار برای بهبود عملکرد آن و توسعه برنامه های کاربردی نوظهور هستیم که با این عملکرد بهبودیافته می شود.

به طور کلی، ساعتهای اتمی ساعتهایی هستند که تشدید فرکانسهای اتمی، معمولاً اتمهای سزیم یا روبیدیم را روبیدیم را دنبال می کنند. این فرآیند به چنین ساعت هایی اجازه می دهد تا زمان را با دقت اندازه گیری کنند.

ساعتهای اتمی با ردیابی سطح انرژی الکترونها کار می کنند. میگویند: زمانی که یک الکترون سطح انرژی را تغییر میدهد، نور را با فرکانسی که برای همه اتمهای یک عنصر خاص یکسان است، ذذب یا ساطع میکند. ساعتهای اتومی نوری با استفاده از لیزری که دقیقاً مطابق با این فرکانس تنظیم شده است، زمان را محاسبه می کند و برای نگاه داشتن زمان دقیق به لیزرهای جهان نیاز دارد.

این مطالعه جدید یک ساعت چندگانه اتجاد کرد که اتمهای استرانسیوم را در یک محفظه خلاء جدا و به خط میکرد. این یک لیزر ویژه استفاده کرد که تیمی را که “کولکوویتز” میگوید، اندازه آن به رکورد جهانی در گرفتن زمان برسد.

این گروه تلاش کرد تا تفاوت های بین ساعت ها را دقیقاً اندازه گیری کند، زیرا دو گروه از اتمها در محیط های کمی متفاوت به تغییر در میدان های مغناطیسی یا گرانش با سرعت های متفاوتی حرکت می کنند. بررسی این آمایش را بیش از 1000 بار برای اندازه گیری این تفاوت انجام دادند و در طول زمان به دقت در اندازه گیری رسیدند.

در نهایت، به یک ساعت اتمی رسید که تنها یک عدد در هر 300 میلیارد سال از دست می دهد.

“کولکوویتز” میگوید: نکته شگفت انگیز این است که ما عملکردی مشابه با ساعتهای مشابه نشان دادیم، در حالی که از لیزری با قدر کمتر استفاده می شود و این واقعا برای بسیاری از برنامه های کاربردی در دنیای واقعی بسیار مهم است.

این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما