سه گوشی موبایل که می‌توانم جای A52s بخرم

[ad_1]

فرارو- گلکسی A52s نسخه سازگار با نسل پنجم موبایل گوشی بدی نیست. بالاخره یک پردازنده سریع و آبرومند رویش کار گذاشته و با هشت حافظه حافظه موقت کاری کرده اند تا سرعت قابل توجهی قبا بکند. صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی با دقت تمام HD و تراکم پیکسلی 400ppi، در کنار چیزهایی مثل دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی، اندروید تروتازه و باتری با ظرفیت زیاد و امکانات بهروز می تواند دل هرکسی را ببرد. معلوم است که مردم به بازار میروند و با بررسی آنچه جلوی چچمشان در این گوشی غغب می شود. در آخر هم وقتی فروشنده میگویند Galaxy A52S 5G را با قیمت 9 میلیون و 200 هزار تا 9 میلیون و 500 هزار تومان خریدار می کنند، دیگر هیچیدارشان نیست. شهرت و محبوبیت این گوشی به اینترنت هم رسیده است، اما آیا واقعاً دیگری وجود ندارد؟ با پرداخت چقدر پول بیشتر می‌توانم یک گوشی بهتر داشته باشم؟

خرید گلکسی S20 FE به‌جای A52s

به گزارش فرارو، گلکسی S20 FE نسخه 5G الان دیگر مدل یک گوشی قدیمی است که با مدل جدیدتر یعنی Galaxy S21 FE پر کند، اما برای من و شما که میخواهیم با توجه به سقف بودجهمان دست به خرید بزنیم. S20 FE 5G حتما پایین می‌آید. گلکسی S20 Fe نسخه 5G تنها یک گرم سنگینتر از A52S طراحی شده است، اما بهککلی گگفتانگیز هر دو گوشی یکسان است. سایز نمایشگر هر دو هم۶.۵ اینچ است.

گلکسی S20 FE نسخه 5G سخت‌افزار مدرن‌تری دارد. شاید اندازه سر سوزن، اما در نهایت قوی تر است. پردازنده گرافیکی Aderno 650 کمک می‌کند بازی‌ها را با کیفیت بهتر اجرا کنید. بخش عمده برتری این بخش را، اما باید به نام تراید اسنپدراگون 865 با معماری هفت نانومتری بنویسیم. روی A52s تراشه اسنپدراگون 778G نصب کرده‌اند.

دوربین A52 از چهار حسگر با دقت اسمی ۶۴ مگاپیکسل تشکیل شده است. انصافا بد نیست اما در یک جمله کوتاه می توانم در محاسبه و اعلام این عدد اغراق کرده اند و 64 مگاپیکسل واقعی نیست. در عوض روی S20 Fe نسخه 5G دوربین سهگانه با حسگر 12 مگاپیکسلی واقعی گذاشته که مانند گوشی های اپل فروخته شده کار می کند. عکسهایی که می گیرند شفاف و دقیق هستند و در یک کلام می توانند کل چهار میلیون تومان اختلاف قیمت را دو گوشی را توجیه کنند.

A52S یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی دارد که می‌تواند با شارژسریع 25 واتی در مدت زمان کمتری پر شود. وضعیت S20 FE نسخه 5G به مراتب بهتر است؛ یکپارچه شارژسریع 25 واتی را در دست دارد، اما قابل شارژ بیسیم 15 واتی و امان شارژ معکوس را هم کنار دستتان دارید.

کف قیمت A52S در بازار به هشت میلیون و 900 هزار تومان میرسد اگر خیلی اهل حساب و کتاب نباشید می توانید تا 10 میلیون و 200 هزار تومان پول خرج کنید. معمولا با توجه به رنگ و میزان حافظه آن را گرانتر می‌فروشند. شما قیمت منطقی A52S با رم هشت گیگ و 128 هیگابایت حافظه ذخیره سازی را با رنگ مککی یا بنفش، حدود 9 میلیون و 300 هزار تومان فرض کنید. موضوع S20 FE نسخه 5G متفاوت است. کف قیمت را 128 مکانی با نسخه حافظه موقت هشتم ابتدایی حدود 12 میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفت، اما مثلا رنگهای جذاب را 13 میلیون و 500 هزار تومان میفروشند و اگر مطمئن باشید خیلی طالب یک رنگ خاص هستید، قیمت را تا ۱۴ میلیون تومان بالا می‌برند. بهشکل طبیعی اگر میزان حافظه ذخیره سازی تا 256 حافظه افزایش پیدا کند، قیمت S20 FE هم بیشتر بالا میرود و شاید به 16 میلیون تومان برسد، اما در نهایت برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید، قیمت گلکسی S20 FE 5G با حافظه 128 گیگابایت و رم هشت دانشگاه، به‌طور منطقی باید حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داش باشد. یعنی حدود سه میلیون و 500 هزار تومان اختلاف قیمت که به نظر ما دوربین بهتر گلکسی S20 Fe نسخه 5G به تنهایی می تواند آن را توجیه کند.

مقایسه A52s و S20 FE نسخه 5G

مشخصات گلکسی A52s 5G Galaxy S20 FE 5G
وزن ۱۸۹ گرم ۱۹۰ گرم
اندازه و اندازه ۱۶۰ در ۷۵ در ۸.۵ میلی متر ۱۶۰ در ۷۴.۵ در ۸.۵ میلی متر
سایز نمایشگر ۶.۵ اینچ ۶.۵ اینچ
نوع نمایشگر AMOLED عالی AMOLED عالی
تراشه اصلی اسنپدراگون ۷۷۸ شش نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ هفت نانومتری
پرازنده گرافیکی Adreno 642 Adreno 650
دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسل سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسل واقعی
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
حافظه موقت شش و هشتم شش و هشتم
فضای ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ مدرسه
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت+ شارژسریع ۲۵ وات ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت+ شارژسریع ۲۵ وات + شارژ بی‌سیم و معکوس

خرید شیائومی 11T نسخه 5G به‌جای A52s

شیائومی 11T نسخه 5G کسانی را وسوسه می‌کنند که از سامسونگ دلخوشی ندارند. همین اول کار بهتر است بخرید این گوشی بین 9 میلیون و 400 هزار تومان تا 11 میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد، اما در حال حاضر می توانم بهشکل منصفانه قیمت شیائومی 11T نسخه 5G را با حافظهم هشتم ساعت و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت را حدود 10 بخرید. میلیون و ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفت.

شیائومی 11T نسخه 5G تقریباً ۱۴ گرم سنگین‌تر از سامسونگ A52s است. قدبلندتر به‌نظر می‌رسد و ضخامتش به حدود ۹ میلی‌متر می‌رسد. حسگر اثرانگگت آن را روی لبه طراحی کرده که جلوی حسگر باکلاس A52S قدیمی و دمده بهحساب میآید. نمایشگر شیائومی 11T نسخه 5G حدود دو دهم اینچ بزرگتر است و از نوع AMOLED ساخته شده است. بازی را خیلی راحت می‌بازد. در پردازنده و سخت افزار محیط خیلی بدتر خواهد بود.

شیائومی 11T نسخه 5G با تراشه اصلی مدیاتک شش نانومتری کار می کند و حتی با کمک پردازنده گرافیکی Mali G77 هم هر کاری انجام می دهد نمی تواند از پس گلسی A52S بربیاید. دوربین سهگانه 108 مگاپیکسلی می تواند ثابت کند پنجه در پنجه دوربین رقیب میاندازد و آبروداری می کند، اما خیالتان راحت است که این رجزخوانیها فقط روی کاغذ است، چون حتما تا الان دیگر یاد گرفته شده بزرگتر نوشته شده جلوی مگاپیکسلها الزاما به بهتر بودن عکسهای خروجی نیست. دقیقاً به همین دلیل خود گلکسی A52s در مقابل Galaxy S20 FE بازنده می‌شود.

شیائومی 11T نسخه 5G با باتری پنج هزار میلی‌مپرساعتی کار می‌کند. داخل جعبه یک آدابتور شارژررسی با توان 67 واتی دارد و مانند ابرقهرمانها به یک سوپرپاور مجهز است; می‌توان در ۳۶ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ شارژ شود!

خرید هوآوی nova 8 بهجای A52s نسخه 5G

سه گوشی موبایل که می‌توانم جای A52s بخرمغیبت سرویس های گوگل روی هوآوی nova 8 ضربه سخت و جبران ناپذیری به این گوشی وارد می شود

هوآوی nova 8 با نسل پنجم موبایل سازگار نیست، چرا می‌توان رقیب A52s باشد؟ شاید، چون 20 گرم سبکتر است و یک میلی متری ضخامت کمتری دارد یا شاید چون با کمک آدابتور فوقسریع 66 وات می تواند در عرض 35 دقیقه صفر تا 100 شارژ شود، اما نه! هر سه مورد شاید ذاب به نظر برسند، اما در نهایت قادر نیست عامل برتری هوآوی Nova 8 در مقابل A52S نسخه 5G سختجان باشند. غیبت سرویس های گوگل روی هوآوی Nova 8 ضربه سخت و جبران ناپذیری به این گوشی وارد می شود. همین اندازه امتیاز را باید خاص هردازنده خاص هوآوی با آن اسم عجیب و غریبش در کارنامه هوآوی Nova 8 ثبت کرد. پردازنده گرافیکی همراه این مجموعه یک Mali 57 است. س س با چچم بسته هم می تواند حدس بزند کدام گوشی در عملکرد بازی ها عملکرد بهتری خواهد داشت حتی با وجود اینکه در بازار با قیمت کمتری عرضه می شود.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما