رضایی: محاکمه افتخار ایران خواهد بود

[ad_1]

مهر نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مصلحت نظام گفت: ترور سردار سلیمانی قابل چچم پوشی نیست و انتظار ما از عراق آن است که این موضوع را پیگیری حقوقی کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق در ایران دیدار کرد و همزمان با آغاز به کار مأموریت او در ایران، گفت: خوشحالم که شما را در اینجا می بیام و امیدوارم در ماموریتی که در ایران دارید، موفق باشید. . شکست حزب بعث و صدام حسین، دیواری که بین ما وشما بود را برداشت. شهادت حاج قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» در کنار هم برادری دو ککور و ملت را تثبیت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید ظرد: خون مقدس و پاک این دو برادر سنگ بنای روابط مستحکم و برادری بین دو ککور است. ما نه تنها در مسئله داخلی عراق نمی توانیم به عنوان یک برادر خوب به برادر خوب به دولت و ملت عراق کمک کنیم. دولت و عراق می توانند روی پای ثابت بیاستند و نیاز به هیچ ملت ککوری ندارند.

رضایی با بیان این که عراقی ها یک سابقه حضور با فرهنگ غنی دارند که قادر به اداره خود هستند، اظهار داشت: استقلال و اقتدار عراق برای همه منطقه است بنابراین ما هم از استقلال و اقتدار عراق حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: پیشرفت عراق برای ما مهم است. عراق سه جنگ و دو بحران بزرگ را پپت سر آشته که باید در جای خود قرار گیرد که نیاز به نگهداری داشته باشد و ما در این زمینه آماده همکاری داریم. پیشرفت عراق، امنیت و استقلال عراق، هم به نفع ماست و هم به سود همه ککورهای منطقه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: در مورد حادثه تلخ و ترور کم نظیری که آمریکا انجام داد و دو خوب ما را به شهادت رساند قابل چشم پوشی نیست. دو قهرمان ملی واسلامی در مبارزه با تروریسم بودند، ما از دولت عراق انتظار داریم، ککایت خود را در مجامع حقوقی دنبال کند.

رضایی با اشاره به اینکه این اقدام آمریکا کاملا تروریستی بوده است، افزود: اولا در صحنه جنگ و میدان نبرد نگرفته است و این دو برادر هیچ آرایش جنگی علیه هیچ نیرو و فردی نداشتند و در یک سفر رسمی به کشور عراق به شهادت رسیدند. برادرمان قاسم سلیمانی مهمان رسمی دولت عراق بودند و ابومهندس هم مقام رسمی دولت عراق بوده است.

وی افزود: این دو شهید در هیچ دادگاه بین المللی محکوم نشده و در هیچ دادگاهی اسنادی مبنی بر اقدام غیرقانونی آنها طرح نشده است. مسئله دیگر این است که این دو شهید، قهرمان ضد تروریسم بودند و باید از سوی سازمان ملل و دیگر نهادها به این دو شهید مدال مبارزه با تروریسم میدادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این اقدام آمریکا اگر به بخشی از ارتش عراق اطلاع رسانی شود، اما آنها اجازه نگرفتند، گفت آنها هدفشان را به دولت عراق اطلاع نداده اند با توجه به این ادله قوی، اقدام تروریستی آمریکا و وزیرخارجه آمریکا محرز. و محتاط شود. محاکمه بالا رئیس حکومت آمریکا افتخار دو ملت ایران و عراق خوان بود و عزت این دو ملت را خواهد برد.

رضایی خطاب به سفیر عراق در ایران، گفت: سلام ما را به «الکاظمی» برسانید و حمایت ما را از تلاش‌های حقوقی دولت عراق در پی بردن این تروریست‌ها به شما اطلاع دهید.

وی با اشاره به اینکه مجلس انقلابی و عراقی را برای ما مهم می داند، می گوید: یکی از راه های تقویت این مجلس این است که مردم را اجرا می کند. مصوبه مجلس عراق در محکومیت شهادت حاج قاسم و ابومهدی وکایت در مجامع بین المللی بسیار مهم است.

دبیر مجمع تشخیص نظام ادامه داد: همچنین تصویب مجلس عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از آن ککور تاریخی است. در ایران ما، ملی شدن نفت یک حادثه تاریخی است و همه نسل های ایران از این اقدام تجلیل کرده اند. این دو مصوبه مجلس عراق اجرا می شود و عراق از آمریکا می خواهد این موضوع را به عنوان حادثه تاریخی ثبت کند و باعث افزایش اقتدار مجلس عراق شود.

وی با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی و مجلس در نظام حاکمیت عراق، گفت: ولایت فقیه کانون وفاق ملی و اقتدار ایران است و در عراق مجلس و مرجعیت کانون اقتدار عراق است. اولین اجرایی شدن آن مجلس در اقتدار مهم عراق دارد.

سفیر عراق در ایران هم با قدردانی از مواضع رضایی گفت: تشکر میکنم از دعوت شما و خوشحالم از دیدار با جنابعالی و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت این دو قهرمان را به شما تسلیت عرض میکنم.

عبدالمحسن عبدالله گفت: من خیلی به دو دیدار خود را با حاج قاسم و ابو مهدی المهندس در بغداد و مشهد افتخار می کنم آنها نمونه هایی را در انسانیت بودند و در دل همه مردم عراق دارند و شهادت آنها بر ملت عراق تاثیر گذاشتند. فداکاری فداکاری آنها در مسیر آوادسازی سرزمین عراق از چنگال داعش را همه میدانند و تشییع باککوه این دو شهید در عراق و ایران، نشان دهنده پیوند دو ملت است. در مراسم اربعین امسال زائران بسیاری از تصاویر این دو 4 را حمل می‌کنند. فقدان این دو شهید بزرگی برای ما و شما و همه ملت‌های مسلمان است.

نصیر عبدالمحسن عبدالله افزود: عراق پیگیر شکایت قانونی و حقوقی در مورد عملیات تروریستی آمریکا است به خصوص اینکه قاتل به ترور خود اعتراف کرده و در تماس با مراجع ذیربط ایرانی، برای شکایت مشترک تصمیم گیری کند.

سفیر عراق گفت: مرزهای عراق و ایران و وضعیت روابط وضعیت روابط دولت ها و ملت های ما، بهترین عامل برای همکاری های بیشتر دو ککور است. میلیون ها کشته و خون های فراوان از جنگ های سه گانه و انتفاضه شعبانیه بر عراق تحمیل شده و دشمنان در حال برنامه ریزی و توطئه برای جلوگیری از پیشرفت عراق هستند.

او با بیان اینکه اگر عراق پایدار و آرام شود، پیشرفت آن سریع خواهد بود و بیگانگان نمی‌خواهند به ما برگردند، افزود: ما نیازمند حمایت از دوستمان ایران هستیم و بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های ایرانی و دیگر کشورهای عراقی فعال هستند. . ما الطاف ایران به عراق را فراموش نمی کنیم و از حمایت های جمهوری اسلامی قدردانی می کنیم.

عبدالمحسن عبدالله گفت: اقشار و اقوام گوناگون عراق و جوانان آزاداندیش عراق در مجلس عراق حضور دارند و آنها تصمیم گرفته اند که اخراج آمریکا را از عراق دنبال کنند. کمیسیون دوستی دو ملت در مجلس عراق پیگیر این موضوع است.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما