سرگذشت مرگ تلخ «اسحاق قویدل»، کوه عضله ایران

[ad_1]

اسحاق قویدل یکی از نامیترین چهرههای پرورش اندام ایران، روز گذگذته، هزاران هزار کیلومتر آنطرفتر از زادگاهش، در کانادا دارفانی را وداع گفت. از چند هفته قبل پپککان به او گفته بود به دلیل متاستاز سرطان در سلولهای بدنش، به پایان داستان زندگی خود نزدیک می شود. سرانجام بامداد دیروز چهارشنبه چهارم اسفندماه سال 1400، او نفسش بالا نیامد تا برای همیشه با زندگی وداع کند.

قویدل در سالهای ۸۶، ۸۹، ۹۱ و ۹۳ مدال طلای سنگین وزن ایران را به دورت آ. او در عرصه جهانی هم کم افتخارآفرین نبود. اسحاق موفق شد ۴مدال نقره و طلای جهان را بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بره دسردر او در سال 2016 به زندگی بدنی خود رسید و در کویت قهرمان شود تا مجوز حضور در مسترالمپیا را بگیرید. او در سال ۲۰۱۸ فینالیست مسابقات حرفه‌ای تورنتوی کانادا شد.

این شرح حالی کوتاه از سرگذشت ورزشی اسحاق قویدل ملقب به «کوه عضله» بود. روزهای پایانی عمر او با درد شدید همراه بود. قویدل بعد از مسابقات جهانی تورنتو در باگت به ایران متوجه سردرد و سرگیجه عجیبی شد. با وجود آزمایش‌های مکر، اما پزشکان بیماری را تشخیص می‌دهند

تجهیزات، سیستم او را شفاف‌تر کرد. پپککان تودهای سرطانی را از سر او خارج کردند، ولی در عین حال متوجه شدند که به سرطانی پیشرفته مبتلا شدند و به نوعی کار از کار گذاشتند. او در 4 سال گذشته با تمام وجود با بیماری سرطان جنگید. درد کشید، اما از مبارزه با دست نکشید. قویدل در مصاحبهای گفته بود: «پپکان همه با ند که بیشتر از چندماه زنده نمیمانم و باید شیمیدرمانی را شروع کنم تا درد کمتری را تحمل کنم.

من با توکل به خدای بزرگ و با ایمان و باور به معجزه، مسیر دیگری را انتخاب کردم، مسیری که از دیدگاه مادی خلاف جهت آب و غیرممکن بود. تصمیم گرفتم شیمی درمانی نکنم، با تمرکک روی تغذیه ام به بیماری فکر نکنم، بلکه به خوب شدن فکر کنم و چیزهای دیگر. من این مسیر را آغاز کردم، ورزش میکنم و اعتقاد دارم مرگ و زندگی دست خداست و تا خداوند هیچ برگی از درخت نمیافتد.»

او در گفتوگوی دیگری، حرفهای دلیاش را به زبان آورد: «اعتقاد دارم به هر چیز که باور کرده باشی اتفاق میافتد. اگر باور داشته باشی که میمیری حتما میمیری و اگر باور داشته باشی مرگ و زندگی دست خداست و از ته قلبت بخواهی خداوند فرصت دوباره ای به تو بدهد، این اتفاق میافتد.”

قویدل و نامش، بعد از درگذشت او از این جهت که تا لحظه آخر از افشاگری درباره داروهای گیاهی پرورش اندام دست نکشید و تلاش کرد تا مانع استفاده از این داروها شود، برای همیشه در این رشته ماندگار خواهد بود. مرور می کنیم بخشی از نوشته های او را در روزهای پایانی عمرش. سلامتی خود را با مصرف داروهای ضد بدنسازی نجات دهید، چون من قربانی این زندگی نشوید. مصرف مداوم استروئیدهای آنابولیک می تواند به تغییرات جسمی، روانی و همینطور سرطانهای زیادی در زنان و مردان منجر شود.

دکتر سال ۲۰۱۸ به من گفت ۶ ماه بیشتر نمی‌توانی زنده باشی. گریه کردم. دخترم را می‌دیدم. رنج میکشیدیم. چندماه در غربت من و همسرم و دخترم غم دیدیم. پدرم در این ۶ ماه سه بار سکته مغزی کرد و از دنیا رفت. با معجزه عمرم طولانی شد و این سالها هزاران هموطنم را از داروهای بدنسازی آگاه کردم. سکوت و خیانت در بدنسازی برایم امکان پذیر نیست. برایتان از عوارض پپتایدهایی که معروفترین قهرمانان وطنم -که اسمشان را نمیآورم- تجویز و جوانان را قربانی میکنند، مینویسم.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما