سهم ورزشی از واکسن های فایزر وارداتی

[ad_1]

خبرگزاری بیشتر: ورزشکاران به‌ویژه مسافران توکیو علاوه بر خطرات کرونا، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند، بنابراین لازم است با عضویت در گروه‌های پرخطر، استفاده از واکسن‌های وارداتی فایزر را رزرو کنند.

اگرچه فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایرانی آغاز شده و اولین آزمایش انسانی انجام شده است، اما با توجه به زمان لازم برای تولید انبوه این واکسن ایرانی، مذاکراتی با برخی از تولیدکنندگان واکسن کرونا در سراسر جهان برای راه اندازی انجام شده است. محصولات آنها و جامعه ایران را واکسینه کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت که سیاستگذار خرید و تایید واکسن است و جمعیت هلال احمر که بر اساس ماده 14 مدیریت بحران مسئولیت کمک های بین المللی را بر عهده دارد، دوز یک میلیونی برای این موضوع مذاکره شده است. واردات واکسن جمعیت هلال احمر همچنین تحویل «150000» دوز واکسن از یک سازمان غیرانتفاعی خارج از کشور را پیگیری می کند.

واکسن های وارداتی فایزر برای استفاده برای “گروه های خطر” در نظر گرفته شده است. به طور معمول، این گروه شامل ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است که مستقیماً در معرض آسیب های عروق کرونر قرار دارند. البته این گروه شامل افراد مسن مبتلا به بیماری های صعب العلاج نیز می شود.

به طور کلی دولت ایران باید برای بهره مندی از واکسن های وارداتی فایزر اولویت بندی کند و بر این اساس باید در درجه اول به افراد در معرض خطر تزریق شود. اما سوالی که مطرح می شود این است که اولویت های استفاده از واکسن های فایزر وارداتی، ورزش و رزیدنت چیست و مسئولان مربوطه در این زمینه چه کرده اند؟

لزوم توجه به “ورزشکاران” هنگام توزیع واکسن های وارداتی “فایزر”.

ورزش یکی از حوزه‌هایی بود که محدودیت‌های قلبی در آن به‌شدت اجرا می‌شد، به طوری که با شیوع ویروس در کشور، فعالیت‌ها و برنامه‌ها در همه حوزه‌ها لغو شد و رکود و رکود ناشی از آن ماه‌ها به طول انجامید.

البته با شروع اردوها و مسابقات مدتی است که این ورزش از حالت رکود خارج شده و به حالت طبیعی و همیشگی خود نزدیک می شود، هرچند در این حرکت کرونا و خطرات آن بسیار در کمین ورزشکاران بوده و هست. مربیان خود، آنها بسیاری از رشته ها را آلوده کردند.

اما لغو مجدد فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی منطقی نیست، به‌خصوص که بازی‌های المپیک و پارالمپیک نزدیک است و تاکید مکرر کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته بین‌المللی پارالمپیک حاکی از برگزاری به موقع بازی‌ها است.

غیر از این، ورزش یک مدار اقتصادی بزرگ و چرخشی است که ممکن است در ایران بی عیب و نقص عمل کند، اما در مجموع تأثیر آن بر هیچکس پوشیده نیست و در درجه اول هیجان جامعه و مردم است.

البته همه این تاثیرات خود را به وجود می‌آورد، به شرطی که تعامل لازم بین دولت و ورزش وجود داشته باشد، به‌ویژه اکنون که کرونا و محدودیت‌های آن شرایط خاص و بی‌تجربه‌ای را در کشور ایجاد کرده است.

بدیهی است در این شرایط استثنایی ورزشکاران با رعایت پروتکل ها و عمل به دستورات کرون تعامل خود را با دولت نشان داده اند. زمانی که 100% دولت تجلی یابد، این تعامل کرونر می تواند برای دو طرف سودمند باشد. به این ترتیب که دولت با حمایت های به موقع عرصه مناسبی را برای هیاهوی بی دغدغه ورزشکاران ایجاد کند و از سوی دیگر این افراد با استفاده از شرایط استاندارد خود را برای درخشش و ایجاد نشاط در جامعه آماده کنند. ایجاد شده است. و بنابراین ورزش بار دیگر نقش خود را به عنوان کارآمدترین ابزار برای رسیدن به هدف، که شامل عملکرد موفق دولت است، ایفا می کند.

البته منظور ما از ورزشکاران در درجه اول ورزشکارانی است که این روزها علاقه زیادی به حضور در المپیک و بازی های پارالمپیک توکیو دارند و حضور پررنگ آنها در این دو حوزه به سلامت جسمی و روحی آنها بستگی دارد که می توان به سطح بالایی دست یافت. میزان حذف در هنگام واکسینه شدن شاید افرادی مانند ورزشکاران و مربیانی که در لیگ برتر فوتبال فعالیت می کنند بتوانند در آن گروه قرار بگیرند. به طور کلی در توزیع واکسن های وارداتی نباید ورزشکاران را نادیده گرفت.

مسئولان نباید شکست بخورند

از مجموع یک میلیون دوز واکسن تهیه شده فایزر یا 150 هزار دوز واکسنی که یکی از سازمان های امدادی خارج از کشور قول اهدای آن به ایران را داده است، گروه های ورزشی ویژه نیز می توانند در صورت ورود به موقع مسئولین در این امر مشارکت کنند.

ناگفته نماند که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که علاوه بر موفقیت های خود بارها بر سلامت ورزشکاران تاکید کرده اند، رایزنی های لازم را با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام می دهند. مقامات آن و در صورت لزوم حتی نهادهای بالاتر و مقاماتی که از حق استفاده از واکسن های وارداتی دفاع می کنند.

البته از سوی کمیته بین المللی المپیک و حتی کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام شده بود که در آستانه برگزاری دو رویداد توکیو، واکسن کرونا در صورت نیاز در اختیار کشورهای نیازمند قرار می گیرد، اما اکنون مسافران توکیو باید در این کمپ حضور یابند. در تمرین، آنها واکسینه می شوند و باید بتوانند بدون نگرانی آموزش های خود را دنبال کنند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما