خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

[ad_1]

car.ir: بازار خودرو در کشور ما به مونتاژ و تولید محصولات دوبل می پردازد. دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور ایران خودرو و سایپا مدت ها بود که جز تارا و شاهین محصول جدیدی در کشور ارائه نکرده بودند. البته آنها محصولات فیس لیفتی را ارائه کردند که جز تغییرات بسیار جزئی مانند تغییر رنگ سقف یا تغییر چراغ های جلو و عقب یا سپرها چیزی برای گفتن نداشتند. محصولاتی مانند ساینا اس، کوئیک آر در سایپا، رانا پلاس و سورن پلاس یا سقف شیشه ای 207 در ایران خودرو.

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

بازار خودرو کشور تشنه محصولات جدید و به روز است. اخیرا شرکت های خودروسازی خصوصی محصولات جدیدی را معرفی کرده اند که همگی در کلاس شاسی بلند و کراس اوور هستند که همگی در زبان چینی رایج هستند. برخلاف خودروسازان دولتی که به دنبال سدان های میان رده هستند، از زمان عرضه تا عرضه حدود 3 تا 4 سال طول می کشد.

همه خودروسازان داخلی مجبور به همکاری با شرکت های چینی هستند و اکنون کمتر می توانند به خودروسازان بزرگ چینی مانند سایک موتور، جیلی، بایک یا ام جی موتور اعتماد کنند که پس از آغاز دور دوم تحریم ها علیه ایران، علاقه ای به همکاری مشترک نشان نداده اند. مشارکت.

در این مقاله به معرفی خودروهای جدیدی می پردازیم که در سال 1999 روانه بازار شدند و یا در شرف عرضه هستند. شایان ذکر است که خودروهای معرفی شده با نسخه عرضه شده ممکن است تفاوت هایی در مشخصات فنی یا عملکرد داشته باشند. خودروهایی مانند 207 راهرو با سقف شیشه ای (پانوراما) یا دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز می توانند در این مقاله حضور داشته باشند که به دلیل تکراری بودن این محصولات از ذکر آنها در این مقاله خودداری کرده ایم.

1- صبح SX5

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

فردا SX5 در واقع دانگ فنگ SX5 خواهد بود که با نام دانگ فنگ X5 در بازار چین به فروش می رسد. قیمت نهایی اعلام شده رسمی این خودرو 590 میلیون تومان است و در مرحله اول فروش این خودروی شاسی بلند 40 میلیون تومان تخفیف در نظر گرفته شد. این خودرو دارای موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 123 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر میتسوبیشی ژاپن می باشد.

البته به احتمال زیاد فردا سرنوشت تلخ جاروبرقی هایما S7 (با موتور 2.0 لیتری) یا جاروبرقی چری تیگو 5 برای SX5 جدید با موفقیت چندانی در کسب سهم بازار و فروش رقم خواهد خورد.


2- موتور KMC K7 کرمان

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

جک X7 با نام KMC K7 کرمان موتور در ایران عرضه می شود و محصول جدید شرکت چینی موتور جک می باشد. قیمت نهایی این خودرو در مرحله اول فروش کشور 950 میلیون تومان اعلام شد. موتور KMC K7 کرمان مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر بنزینی با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن متر است.

خروجی تولید این پیشرانه از طریق گیربکس 6 سرعته DCT (کلاچ دوبل) به محور جلو منتقل می شود، جاده با حجم های 10.1، 8.6 و 7 لیتری محبوب است.


3- خودرو JMC S350 ریگان

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

کارخانه ریگان خودرو در ارگ جدید بم خط تولید شاسی بلند JMC S350 را افتتاح کرد. پس از کوپا T210، اکنون GMC S350 دومین محصولی است که ریگان خودرو می خواهد در کشورمان عرضه کند.

نسخه‌های دو چرخ متحرک S350 در بازار چین حداکثر 174000 یوان (یا حدود 24000 دلار) قیمت دارند که تقریباً قیمت مدل‌هایی مانند Haval H6، Changan CS75 و Zoty T600 است.


4- شاهین سایپا

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

محصول جدید سایپا پس از عرضه و عرضه در سال 1377 سرانجام در اواخر پاییز وارد خط تولید شد. قیمت نهایی کارخانه شاهین در سه ماهه سوم سال جاری توسط شورای رقابت 2365000000 ریال اعلام شد که با توجه به افزایش شماره گذاری و بیمه می تواند این مبلغ را حدود 13 درصد افزایش دهد. سایپا مشخصات نهایی انواع «شاهین» را اعلام کرد. سایپا شاهین در دو تیپ S و G عرضه می شود.سایپا شاهین که مدتی است در سایپا به فروش می رسد در دو تیپ S و G عرضه می شود.

موتور 1.5 لیتری توربو سایپا شاهین دارای قدرت 110 اسب بخار با گشتاور 165 نیوتن متر است و با گیربکس دستی به بازار عرضه می شود.


5- تارا ایران خودرو

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

تارا جدیدترین خودروی مونتاژی ایران خودرو است. این محصول جدید در ابتدا K132 نام داشت. سدان کلاس C است که با طراحی متخصصان این شرکت و با استفاده از خودروی پژو 301 ساخته شده است.

این خودروی خانوادگی در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک و با استاندارد آلایندگی یورو 5 یکی از دوستدار محیط زیست ترین خودروهای ایران است.

موتور 1600 سی سی 4 سیلندر تنفس طبیعی دارای قدرت 110 اسب بخار است. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما طبق پیش بینی ها قیمت این خودرو با دنا پلاس یکسان خواهد بود.


6- اولین

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

دیگنیتی پرایم با امکانات و آپشن های تجهیزاتی برای سطح بالایی از راحتی و ایمنی به بازار عرضه می شود و دارای ایربگ راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل، کنترل آب و هوای خودکار، آینه های بیرونی برقی، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نور روز، چراغ های خودرو، 360- می باشد. دوربین درجه، سیستم هوشمند بدون دسترسی بدون کلید و استارت دکمه و غیره.
دیگنیتی با موتور SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ می شود. این موتور 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر بوده و توان خروجی 148 اسب بخار با گشتاور 220 نیوتن متر دارد. حداکثر گشتاور این موتور در 1800 تا 4000 دور در دقیقه قابل استفاده است و این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

موتور خودروی دیگنیتی با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت دارد و ظرفیت باک آن 58 لیتر است. قیمت این خودرو هنوز از سوی گروه بهمن موتور اعلام نشده است.


7- چری تیگو 5 توربو

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

چری تیگو 5 به عنوان خودرویی با سابقه در بازار شناخته می شود اما مشکل اصلی این خودرو موتور ضعیف آن است که با توجه به تقاضای بازار خودرو کشور به زودی با گیربکس جدید وارد فاز تولید و تحویل خواهد شد.

موتور توربو این خودرو همان موتور معروف 1.5 لیتری توربو بر اساس محصولات معروف شرکت مدیریت خودرو مانند تیگو 7، آریزو 6، ایکس 55 و آریزو 5 است که عملکرد نسبتا خوب و بهینه ای داشتند. این موتور توسط شرکت مشهور اتریشی AVL ساخته شده است و سیستم توربو آن از تکنولوژی شرکت مشهور Honeywell می باشد.

از طرفی گیربکس این خودرو گیربکس های نسل جدید CVT 25 است که 9 سرعته بوده و برای اولین بار بر روی خودروی آریزو 6 نصب شده که عملکرد موفقی نیز دارد. این گیربکس جدید با موتور توربو بالا قدرت زیادی دارد.

قیمت نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده است.


8- ام وی ام X55

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

MVM X55 جدید که در دنیا با نام “تیگو 4” شناخته می شود، توسط مدیران خودرو در دسامبر 1998 به بازار عرضه شد.

ام وی ام X55 از یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 147 اسب بخار بهره می برد. گیربکس این خودرو از نوع دو کلاچه با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

از مهم ترین تجهیزات این خودرو می توان به: فرمان برقی اضافی – 6 ایربگ 10 نقطه ای – ترمز ABS، EBD و BA – سیستم کنترل پایداری و حواس پرتی – ترمز دستی برقی – نگه داشتن خودکار – کنترل استارت در سربالایی – صندلی راننده برقی – 360 درجه اشاره کرد. دوربین – کروز کنترل – سانروف – سنسور پارک – چراغ روز (نور) و سنسور نور نوک تیز.

قیمت کارخانه ای این خودرو در مدل فول 855 میلیون تومان است اما با قیمتی کمتر از 800 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.


ماشین ایمن 9-SWM

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

مدتی است که تولید کراس اوور کراس اوور ایتالیایی-چینی G01 در سیف خودرو آغاز شده است. با توجه به نیاز به تنوع و گسترش سبد محصولات، به زودی مدل G01F در این شرکت تولید خواهد شد. هر دو مدل از نظر پیشرانه، قدرت و حجم موتور و همچنین سیستم انتقال یکسان هستند، اما از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند. SWM G01 یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر با توربو شارژ است که می تواند حداکثر 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند و دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک است. محصول جدید سیف خودرو به شش ایربگ، دوربین 360 درجه، شارژر بی سیم تلفن همراه، چراغ های گوشه و سقف پانوراما مجهز شده است.

سیف خودرو قیمت نقدی G01 را با موعد تحویل 580 میلیون تومان در مرداد ماه و قیمت نقدی G01F را با موعد تحویل 650 میلیون تومان اعلام کرد، در حالی که قیمت این خودروها در خرداد 99، 310 میلیون و 350 میلیون تومان بوده است. به ترتیب … قیمت فعلی این خودرو در بازار حدود 790 میلیون تومان است.


10-لیفان X70 بام اتو

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

لیفان X70 محصول جدید کرمان موتور شرکت لیفان است که در گروه خودروسازی بم تولید می شود. سیستم مدیریت پایداری ESP همچنین دارای استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، صندلی راننده برقی و صندلی های جلو گرم شونده یکپارچه برای کراس اوور لیفان است. لیفان X70 از یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی با گیربکس CVT بهره می برد. این موتور 140 اسب بخار و 180 نیوتن متر گشتاور دارد. قرار بود در عمل تست شود و مقایسه ای بین این محصول جدید با سایر رقبا انجام شود تا قضاوت دقیق تری در مورد موتور 2 لیتری این خودروی توربوشارژ صورت گیرد.

طبق اعلام رسمی شرکت خودروسازان بم در شهریور 99 و اولین قیمت های اعلام شده، خودروی لیفان X70 باید با قیمت نهایی 580 میلیون تومان به دست مصرف کنندگان برسد.


11. کراس اوور T60 YEMA

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

شایعات زیادی مبنی بر همکاری ماموت خودرو (نماینده فولکس واگن در ایران) با برند چینی YEMA شنیده می شود و کراس اوور T60 یکی از گزینه های اصلی عرضه یاما در ایران بوده است، اما ظاهراً T60 در نهایت با ورود برند مادر وارد بازار شده است. ایران، لودیو.

Levdeo T60 با دو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 112 اسب بخار و 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار عرضه می شود و برای سیستم گیربکس محور جلو دو گیربکس CVT و گیربکس 5 سرعته دستی در مقابل طرف ایرانی قرار گرفته است. . T60 با قیمتی در حدود 9000 تا 14000 دلار آمریکا در بازار چین باید بین MVM X22 و X33 هموطنش قیمت گذاری شود.


پیکاپ 12 جک T8

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

وانت جک T8 از دسته پیکاپ های سایز متوسطی است که به عنوان مدل دو کابین وارد بازار ایران شده و با رقبایی مانند آمیکو آسنا و پیکاپ فوتون تونون روبه رو است. پیکاپ TC Jack T8 مدل 1997 با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر از دور موتورهای پایین در دسترس است که از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود. جک T8 با فرمان هیدرولیک و ترمزهای دیسکی 4 چرخ با چرخ های 18 اینچی عرضه می شود.

پیش فروش مرحله اول این خودرو آغاز شده اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. طبق برخی اطلاعات به دست ما، قیمت این محصول حدود 700 میلیون تومان خواهد بود، اما احتمال دارد با توجه به نوسانات نرخ ارز در شروع فروش رسمی، این قیمت متفاوت باشد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما