سکوت و بی تفاوتی؛ دستمزد دختران فوتبالیست

[ad_1]

ایرنا: در حالی که هفته گذشته تیم ملی فوتبال بانوان ایران از رنکینگ جهانی حذف شد، مسئولان این فدراسیون در این مورد سکوت کرده و بی توجهی را به جای دستمزد تیم فوتبال دختران ایران دانسته اند.

موضوع جدایی تیم ملی فوتبال بانوان این روزها داغ است و فدراسیون فوتبال مثل همیشه سکوت اختیار کرده است.

روزهای سرد و یخبندان زمستانی فوتبال بانوان را نیز تحت تاثیر قرار داده و نزدیک به دو سال است که گرما در تیم ملی و اردوها و مسابقات تدارکاتی آنها وجود ندارد.

از دید مربیان باشگاه، انجمن با عدم برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی، فوتبال بانوان را بدنام و ارزشی قائل نیست.

اکنون این سوال پیش می آید که مسئولان فوتبال دختران ایران برای حمایت از این انجمن چه انتظاری دارند؟ بی شک سکوت لیلا صوفی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال جای یک علامت سوال بزرگ را برای همه پر کرده است.

فردی که می تواند از حقوق دختران ایرانی دفاع کند اما پس از خروج تیم ملی فوتبال بانوان از جهان سکوت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد.

سکوت و بی تفاوتی؛  دستمزد دختران فوتبالیست

اما فریده شجاعی، نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار داشت: به صراحت اعلام می کنم که همه مشکلات فوتبال بانوان را به نایب رئیسی بانوان منتقل نکنید. اگر رئیس فدراسیون فوتبال دختران را مثبت نبیند آنها هم موفق نمی شوند و این یکی از مهم ترین عوامل رشد فوتبال بانوان است.

حتی اگر اینطور باشد، حداقل در مواقع بحرانی باید سکوت مسئولان را بشکنیم. یکی دیگر از افرادی که می تواند در این زمینه خوب عمل کند، فریدون معینی، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال است. او هفته گذشته به خبرنگار ایرنا گفت که قطعا در مورد حذف تیم ملی فوتبال بانوان از رنکینگ جهانی صحبت خواهد کرد اما در تماس های مکرر خبرنگار ایرنا را بی پاسخ گذاشت.

حال این سوال پیش می آید که چرا فدراسیون فوتبال به خاطر قانون اساسی و مجمع انتخاباتی باید از فوتبال بانوان غافل شود و آن را به حال خود رها کند؟

سکوت و بی تفاوتی؛  دستمزد دختران فوتبالیست

بازیکنان زن فوتبال برای تغییر شرایط و کسب انگیزه باید به چه کسانی مراجعه کنند؟ نمایندگانی که زحمت دفاع از حق فوتبال بانوان ایران را ندارند.

به گفته سرمربی سابق تیم ملی در زمان خدیجه سپنجی، نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، او شجاعت زیادی برای دفاع از حقوق دختران داشت و کمک زیادی به رشد فوتبال بانوان کرد.

آنچه مسلم است مسئولان فدراسیون فوتبال به فکر فوتبال بانوان نیستند. اگرچه انتخابات نزدیک است و به نظر می رسد آنها منتظر انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال و پایان معاونت یا مدیر فنی امور بانوان هستند تا در حوزه دیگری به کار خود ادامه دهند، اما این سوال نمی تواند از غفلت آنها در این زمینه بکاهد. یک بار بحرانی . تاریخ اقدامات مقاماتی را که ظاهراً نماینده زنان هستند و در داخل برای پیشبرد اهداف خود کاری نمی‌کنند و بیهوده مانع رشد دختران می‌شوند، فراموش نخواهد کرد.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما