حسن یزدانی در عجیب‌ترین تاریخ انتخاب کشتی

[ad_1]

با وجود حضور ستاره ای مانند یزدانی در وزن 86 حسن وزن، شاهد صف کیک مدعیان دیگری در این وزن برای مسابقات بین المللی سال 2022 هستیم.

به گزارش ورزش سه، با توجه به اینکه فعلا حسن یزدانی وارد چرخه انتخابی تیم ملی برای سه رویداد مهم سال 2022 می شود، یعنی قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و مسابقات جهانی، اما هر روز به لیست رقبای جدی و نامدار داخلی او اضافه می شود.

در سالهای اخیر حسن یزدانی با چالش جدی برای تصاحب دوبنده تیم ملی مواجه نبوده است; همیشه به قوانین وضع شده احترام گذاشته شده و در انتخاب شرکت کرده است، اما به نظر می رسد در سال 2022 شرایط کمی تر و پیچیده تر خواهد بود.

با توجه به چرخه های که بدنسازی تعریف کرده است، مدعیان در همه اوزان به پایین مشخص می شوند. از مسابقات قهرمانی ککور بگیرید تا جام جهانی را انتخاب کنید و در نهایت خود جام تختی که نفرات برتر آن در چرخه قرار گرفتن و مدعی تصاحب دوبنده تیم ملی می شوند.

این در شرایطی است که با توجه به فاصله های دو بازی آسیایی هانگژو و جهانی بلگراد، این احتمال وجود دارد که تیم ملی در وزن المپیکی 86 وزن دو ملیپوش در سال 2022 داشته باشد.

از این رو در کنار حسن یزدانی، یک مدعی دیگر در این وزن نیز شانس حضور در مسابقات رسمی سال جاری میلادی را خواهد داشت.

علیرضای (نایب قهرمان جهان) و کامران قاسمپور (قهرمان جهان) از رقبای جدی حسن یزدانی میشوند در وزن 86 کریم آزادکاران نامداری مانند عزت اله اکبری (نایب قهرمان جهان).

علیرضا کریمی؛ بازگشت به ۸۶ کیلو با طلا

مسابقات انتخابی کشتی آزاد جام تختی به عنوان دومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی در شرایط 11 اسفند در 5 وزن به انجام رسید که علیرضا کریمی نایب قهرمان جهان در وزن 86 وزن روی تشک رفته و با شکست هادی وفاییپور به سهمیه جام تختی رسید. این کشتی که بعد از کسب نقره در جهان نورسلطان به وقوع می پیوندد و در مسابقات بعدی نیز غیبت می شود، در نهایت با بازگشت به وزن سابقش به عرصه رقابت و اینطور که پیداست قصد دارد در وزن 86 شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم قرار دهد. ملی امتحان کند. کریمی قبلا هم سابقه گرفتن با حسن یزدانی را در کارنامه داشته است، اما چند سالی در وزن 92 و 97 به رقابت میپرداخت و صاحب مدالهای نقره و برنز جهان هم شد.

علیرضا کریمی طلا و نقره 92 که دنیا را در کارنامه دارد، با قهرمانی در انتخاب جام جهانی برای تصاحب دوبنده تیم ملی در وزن 86 کیلو دورخیز شده است.

عزت اکبری، رویای مبارزه با یزدانی

پیش از این، عزتالله اکبری، نایب قهرمان کشتی آزاد جهان که در پی مشکلات مربوط به مسابقات ملی خداحافظی اعلام کرده بود نیز تصمیم به بازگشت گرفته و اعلام کرد که در وزن 86 به دنبال رقابت با حسن یزدانی است. نایب قهرمان سابق جهان در مصاحبه اخیر خود گفته بود: «هر شب به مرحله نهایی انتخاب تیم ملی و ککتی گرفتن با حسن یزدانی فکر می کنم که باید او را ببرم. برای رسیدن به این مهم هم انگیزه های خوبی دارم.»

عزت الله اکبری، نایب قرمان جهان در سال 2013 بعد از اینکه چند باری از دنیای ککتی خداحافظی کرده، برای مبارزه با یزدانی به میادین باگته است.

قاسمپور؛ باتجربه‌تر و مدعی‌تر از قبل

تا پیش از المپیک توکیو، کامران قاسمپور در وزن 86 قهرمان با حسن یزدانی در رقابتی بود که هرگز فرصت حضور در مسابقات جهانی و المپیک را انجام داد تا این تصمیم به بالاترین وزن برود و با درخشش در جهانی 2021 نورژ، مدال طلای جهان برسد. شد. با توجه به اینکه 92 کیلو یک وزن المپیکی نمی شود و در بازی های آسیایی نیز حضور ندارد، قاسمپور ممکن است برای سال جدید بار دیگر تصمیم به تغییر وزن بگیرد; این تصمیم با توجه به چرخه انتخابی شاید با مقاومت‌هایی نیش باشد. به هر حال اگر قاسمپور بخواهد در 86 کیلو ککتی بگیرد، بدون کک خیلی باتجربهتر و مدعیتر از قبل از حسن یزدانی روی تک میرود تکک میرود.

کامران قاسمپور بعد از چند بار در مقابل یزدانی، جلای 92 کیلویی جهان را کسب کرد، اما برای حضور در المپیک و بازی های آسیایی باید به 86 کیلو باگ بازگردد.

دیگر مدعیان جوان و با انگیزه

احمد بذری قهرمان آسیا و امیرحسین فیروزپور قهرمان جوانان جهان از دیگر مدعیان وزن 86 به حساب می آیند که می توانند دردسرهایی را برای افراد نامدار و مدعی این وزن ایجاد کنند. نباید این دو کشتی گیر جوان را هم از لیست مدعیان وزن 86 کیلو خط زد؛ وزنی که در سال ۲۰۲۲ حسابی شلوغ و جذاب خواهد بود.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما