شب سرنوشت ساز برای مهدی طارمی

[ad_1]

امشب از ساعت 23:45 دقیقه به وقت تهران، تیم های پورتو و اسپورتینگ در دیدار حساس از سری رقابت های لیگ برتر به مصاف هم میروند تا مهمی از معادلات بالای جدول در این لیگ و فصل شود. پیش از این بازی، همتیمی های مهدی طارمی از 21 مسابقه با 59 امتیاز صدرنشین هستند و اسورتینگ با 53 امتیاز در تعقیب این تیم است.

فاصله به جود آمده در صدر جدول لیگ پرتغال به خوبی دیدار امشب را نشان می دهد، ولی برای ایرانی ها، شرح های این بازی به غیر از اتفاقات جدولی مربوط به وضعیت مهدی طارمی هم می شود. شاید اگر علاقه مند به فوتبال در ایران بود، علاقه زیادی برای مهدی طارمی نداشت، چون میدانستند چند هفته 29 ساله تیم ملی، به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب اصلی به میدان میرود مسلم و احتمالا یکی از بختهای گلزنی در این دیدار است. با این حال، در سه هفته اخیر در لیگ پرتغال، جایگاه مهدی طارمی تا حدودی تغییر کرده است; تغییراتی که مستقیما به تفکرات سرمربی این تیم یعنی سرجیو کونسیدسائم بر.

طارمی در شرایطی باید مهیای جدال حساس امشب باشد که در سه بازی بعدی پورتو 90 دقیقه کامل بازی انجام شود و از آن بدتر باشد که در هر 3 بازی بعدی به عنوان بازیکن ذخیره شده از نیمکت بلند شده و به زمین مسابقه فرستاده شده است. بازی با آروکا، آخرین بازی مهدی طارمی برای پورتو است که از دقیقه 55 در نیمه دوم وارد زمین مسابقه شد. شاید خیلی حضور مهدی طارمی در اردوی تیم ملی را دلیل نیمکت نشینی این بازیکن توصیف میکردند، ولی واقعیت این است که مهدی پیش از حضور در اردوی تیم ملی و در دو دیدار برابر بلننزس و فامالیکائو هم روی نیمکت نشسته بود! او در دیدار برابر بلننز در دقیقه 39 بازی وارد زمین شد و در دیدار دوم برابر فامالیکائو هم فقط 20 دقیقه فرصت بازی کردن به دست آورد. این نیمکت نشینی در شرایطی رقم خورد که او در هر دوی این بازی‌ها موهش لز لز بلق

نکته عجیبتر درباره بازی نکردن مهدی طارمی در ترکیب اصلی و از طرفی ورودش به عنوان بازیکن ذخیره شده به زمین که او نه دیگر به عنوان هدف یا نوک به عنوان هدف دوم در ترکیب اصلی پورتو بازی کرده است. به این ترتیب، با توجه به سناریویی که در سه بازی اخیری که مهدی برای پورتو به میدان رفته، نوشته شده، این نتیجه می‌شود که کونسیسائو با تغییرات تاکتیکی که در تیمش اعمال کرده، پستی برای مهدی طارمی تعریف کرده است. بد این داستان، اما این است که طارمی از هدف نخست در خط حمله به هدف ثانویه تبدیل شود و این موضوع منجر به نیمکت نشینی تیم ملی ایران در پورتو شود.

در این میان و در ترکیب پورتو به تاگگی اتفاق مهمی هم رخ داد که این موضوع مربوط به خروج لوئیس دیاس از این تیم و پیوستنش به لیورپول است. با جدایی دیاس که مهره تاثیرگذاری در فاز هجومی پورتو بود، به نظر می رسید باید مهدی طارمی دوباره به ترکیب اصلی برگردد، ولی دیدار برابر آروکا نشان داد که خروج هم باعث تغییر مکان مهدی طارمی نشد.

حال، با همین مقدمه به نسبت می توانم بیشتر بازی کنم امشب پورتو با اسپورتینگ برای تعیین جایگاه مهدی طارمی پی برد; او در این فصل هم یکی از داده هایش را بارها نشان می دهد و همین حالا با د از 20 بازی، با زدن 11 گل از بخت های اصلی برای کسب عنوان آقای گلی در لیگ پرتغال است. طارمی در این مدت 7 بار هم همتیمی هایش را با پاس گل خوشحال کرده تا تاثیری در ترکیب پورتو داشته باشد. هر چند نیمکت نشینی‌های اخیر باعث شد تا شانس گلزنی نیشتر از او گ فتر باشد. طارمی فعلا با توجه به گلها و پاس گل که در کارنامه دارد از داروین و لوئیس دیاس جدا شده، سومین گلزن بعد از لیگ برتر پرتغال است، ولی مشکل اینجاست که ممکن است این جایگاه را هم در بازی انجام نداده باشد از دست دادن; ریکاردو اورتا از براگا و فران ناوارو از ژیل وینسته خاص را در جدول برترین گلزنان 11 امتیازی کرده و به مهدی طارمی رسیده اند.

فوتبال ۳۶۰

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما