طرز تهیه دونات خانگی; یه سورپرایز خوشمزه

[ad_1]

مهم نیست اهل کجا هستید، دوستداران دونات در سراسر دنیا برای خوردن این نان شیرین خوشمزه، سر و دست خود را می شکنند.

دونات ها در بسیاری از کشورها طرفداران دو آتشه دارند و همین محبوبیت باعث شده تا در شکل ها و طعم های مختلف تهیه شود. اگر شما هم از دوستداران دونات هستید، می توانید با این دستور به راحتی برای خود و خانواده دونات های خوشمزه درست کنید.

عناصر:

آرد: پنج پیمانه

تخم مرغ: 2 عدد

شکر: نصف پیمانه

کره: 80 گرم

شیر: نصف فنجان

وانیل: نصف قاشق چایخوری

نمک: کمی

طرز تهیه و دستور تهیه:

1. برای تهیه خمیر مایه، ابتدا 2 قاشق غذاخوری از خمیر مایه را با 1/2 پیمانه آب ولرم و یک قاشق چایخوری شکر در ظرفی ریخته و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

۲. آرد را سه بار الک کنید و نمک بزنید. کره و شکر را با همزن مخلوط کنید تا رنگ کره روشن شود. حالا تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید. خمیر مایه آماده شده را با شیر ولرم داخل مخلوط بریزید و هم بزنید. حالا حدود 4 پیمانه آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا خمیر یک دستی شود.

3. باقی مانده آرد را روی تخته بپاشید و خمیر را روی تخته قرار دهید و ورز دهید تا دیگر به دستتان نچسبد. باید خمیر را روی تخته حدود 80 تا 100 ضربه بزنید. هر چه خمیر بیشتری روی تخته کوبیده شود، نرم تر می شود.

4. خمیر را در کاسه ای که از قبل چرب کرده اید قرار دهید و با چاقو به شکل علامت + بتراشید. داخل سلفون بپیچید و با پارچه یا حوله بپوشانید تا ظرف گرم بماند. خمیر را حدود 40 دقیقه استراحت دهید.

5. خمیر را بیرون بیاورید و دوباره ورز دهید تا پفک گرفته شود. این کار از پاره شدن خمیر در هنگام سرخ کردن جلوگیری می کند. دوباره روی تخته را آردپاشی کنید و خمیر را با وردنه به قطر یک سانتی متر باز کنید. با استفاده از قالب دونات، خمیر را فرم داده و جداگانه روی کاغذ روغنی قرار دهید. دوباره روی خمیرهای فرم گرفته را با همان پارچه بپوشانید. (دومین استراحت)

6. برای سرخ کردن دونات ها در ظرفی روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. با استفاده از کاغذ روغنی، دونات ها را داخل روغن قرار دهید. دونات ها باید در روغن شناور باشند. روی دونات ها را با قاشق روغن بریزید تا با یک دست سرخ شوند. برای پخت کامل دونات ها حتما از شعله ملایم استفاده کنید. دونات های سرخ شده را روی توری سیمی یا دستمال بچینید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

7. می توانید روی دونات ها را با شکلات آب شده یا پودر قند تزئین کنید.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما