طرز تهیه سالاد یونانی با سس مخصوص

[ad_1]

فراروـ سالاد یکی از محبوب ترین و متنوع ترین مواد غذایی در جهان است که اغلب به عنوان پیش غذا سرو می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل ترکیبی که دارند می توانند به عنوان غذای اصلی نیز استفاده شوند. سالادها ترکیبی از سبزیجات مختلف با ادویه‌هایی مانند سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و غیره هستند که بیشتر سرد سرو می‌شوند و در کنار سبزیجات، غذاهای دیگری مانند تخم‌مرغ، لوبیا پخته، گوشت، پنیر و غیره را نیز باید اضافه کرد. در این صورت ارزش غذایی آنها افزایش می یابد و می توان آنها را به عنوان غذای اصلی مصرف کرد.

به گزارش فرارو؛ سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای سرد است که با سبزیجات مرغوبی مانند فلفل و گوجه گیلاسی تهیه می شود و ترکیب این سبزیجات با نخود پخته شده، پنیر فتا و سس مخصوص این سالاد طعم بی نظیری را ایجاد می کند که این سالاد را درست می کند. توصیه می کنیم در خانه تهیه و بنوشید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد یونانی رنگارنگ و خوشمزه به همراه دستور تهیه سس مخصوص این سالاد به شما کاربران عزیز ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه سالاد یونانی

خیار: 2 عدد
گوجه گیلاسی: 2 فنجان
فلفل های رنگارنگ (قرمز یا زرد): 1 عدد
پیاز قرمز: 1 عدد
نخود پخته: 1 فنجان
زیتون سبز یا سیاه: نصف لیوان
پنیر فتا: نصف لیوان

مواد لازم برای تهیه سس سالاد یونانی

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
ماست یونانی یا خامه فرم گرفته: یک سوم لیوان
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
سیر تازه: 2 حبه
شوید خشک: 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

نکاتی در مورد مواد اولیه

فلفل قرمز

نکاتی در مورد فلفل

پاپریکا یک سبزی مرغوب است که مصرف آن به همه به خصوص کودکان توصیه می شود. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است و رنگ سبز آن طعم قوی تری دارد. پاپریکا به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله ویتامین ها منبعی برای درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم خونی، محافظت از چشم و تقویت بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است.

برجستگی هایی روی فلفل وجود دارد. فلفل هایی که در پایین چهار برآمدگی دارند ماده هستند. فلفل ها پر از تخم مرغ هستند و طعم شیرینی دارند. بنابراین برای تهیه سالاد و انواع سالاد مناسب تر از فلفل نر است. فلفلی که ته آن سه برآمدگی دارد نر است. تخم مرغ کمتری دارد و سریعتر است. در آشپزی کاربرد دارد و در آشپزی کاربرد بیشتری دارد. بر خلاف فلفل که بعد از سرخ شدن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند. در هنگام خرید فلفل به این نکته توجه داشته باشید: فلفل ها را بردارید و در گوشه گوشه خود تکان دهید. اگر تکان دادن تخم مرغ ها از داخل نباشد. گفته می شود، فلفل یک شیرین کننده تازه است.

نکاتی در مورد پنیر فتا

پنیر فتا

در گذشته پنیر فقط در سفره صبحانه استفاده می شد. اما امروزه از پنیر در تهیه و پخت انواع غذاها استفاده می شود. پنیر فتا (کهنه شده در آب نمک) نوعی پنیر است که ریشه یونانی دارد و از نظر ظاهری شبیه پنیر لیقوان است. ارزش غذایی این پنیر بسیار بالاست و حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین های گروه B است. این پنیر نسبتاً شور است، بنابراین در افزودن نمک به غذاهای حاوی پنیر فتا احتیاط می شود.

نکاتی در مورد زیتون

زیتون

زیتون یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین خوراکی ها با غذاهایی است که لذت خوردن را چندین برابر می کند و ارزش غذایی بالایی دارد. زیتون سیاه به دلیل داشتن ویتامین A می تواند سلامت چشم و بینایی را بهبود بخشد. برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن زیتون سیاه تا حدودی درد مفاصل را تسکین می دهد. زیتون سیاه حاوی برخی خواص ضد التهابی قوی است که می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. مصرف منظم زیتون سیاه می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

اکنون که برخی از خواص زیتون را می شناسید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید: اگر زیتونی که خریدید تلخ بود، تلخی آن را چگونه می گیرید؟
انواع زیتون ها تلخ هستند و برای از بین بردن تلخی آن باید چندین بار با آب شسته شوند. یعنی باید زیتون ها را سه تا چهار بار بشویید. سپس بعد از هر بار شستشو در آب نمک خیس کنید تا طعم دلخواه به دست آید. وقتی تلخی زیتون ها از بین رفت، دوباره آنها را در آب نمک با شوری دلخواه بریزید. سپس 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلپر را روی زیتون ها بریزید و در جای خنک و دور از یخچال نگهداری کنید.

سالاد یونانی را چگونه تهیه می کنید؟

سالاد یونانی

۱- ابتدا خیارها را خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. گوجه گیلاسی را نصف کرده و به همراه پیاز قرمز خرد شده، فلفل دلمه ای خرد شده، نخود پخته شده، زیتون خرد شده و پنیر فتا خرد شده را به کاسه سالاد اضافه کنید.

2- ماست یونانی و آب لیمو را در ظرف دیگری بریزید و خوب مخلوط کنید تا کمی رقیق شود. سپس روغن زیتون، آبلیمو، سیر رنده شده، شوید خشک، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و مخلوط کنید. این سس را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. سپس ده دقیقه قبل از سرو به ظرف سالاد اضافه کنید. با دو قاشق سالاد را به آرامی هم بزنید و خوب برگردانید تا همه مواد سالاد در سس فرو برود. نوش جان

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما