عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای. از گور برگشته!

[ad_1]

فرارو- در طول دو دهه تولید پژو 206 هاچبک در ایران، شش تیپ وارد جاده های ککور شده است، اما اکنون از این شش تیپ تنها تیپ 2 تولید می شود. البته تا همین چند وقت پیش هم تیپ 5 تولید میشد که از دور خارج شد. اما حالا قرار است از گور برگشته دیگری به جمع بازماندگان بازگردانیپ333333333333

به گزارش فرارو، ۲۰۶ هاچ‌بک ۲۴ سال قبل، از سوی شرکت خودروسازی پژو در فرانسه واد باوورررز. حدود چهارسال بعد هم پای این ماشین به ایران باز شد. در این میان تیپ 3 نیز در همان سال های نخستین کارش را در جاده آغاز کرد و در نهایت ابتدای سال 1391 از دور خارج شد. حالا شرکت ایران خودرو با افزودن سقف شیشه ای و برخی امکانات قرار است این هاچبک را دوباره روانه بازار کند.

مقامات ایران خودرو در زمان عرضه و تحویل این هاچ بک فیس لیفت گفته اند که محصول 206 تیپ 3 با سقف شیشه ای، آماده تولید و عرضه به بازار است، اما زمانی که مجوزهای لازم اخذ شود، این خودرو را به شانه تحویل می دهند.

در حال حاضر آبی پوشان جاده مخصوص قیمت نهایی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای صحبتی به میان نیاورده اند، اما با توجه به قیمت 233 میلیونی 207 سقف شیشه های دنده در کارخانه و قیمت 362 میلیون تومان آن در بازار، احتمالا فیس لیفت جدید. 206 تیپ 3 نیز در همین بازه قیمتی و شاید اندکی کمتر به دست مشتریان ایران خودرو و عرضه در بازار برسد. احتمال احتمال کمتر به خاطر تفاوت در تیشرانه و فرم طراحی و فرم طراحی و امکانات 206 تیپ 3 سقف شیشه ای نسب به 207 است.

عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای.  از گور برگشته!

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای چه فرقی با نسخه قدیمی دارد؟

نسخه های جدید ایران خودرو میگویند، محصولات این شرکت در زمینه فنی و امکانات، نسبت به پیشین ارتقا یافته اند. اما بررسی ها نشان می دهد که نسخه جدید پژو 206 تیپ 3 در بخش طراحی تغییر آنچنانی نیست و تنها در بخش امکانات، سقف شیشه ای اضافه شده است.

علاوه بر این، آپآپن به بخش امکانات رفاهی اضافه شده است، تا این محصول با پایه تغییر اندکی داشته باشد. از جمله این آپپنها می توانم به سیستم اتوماتک تهویه هوا، آیینه های جانبی برقی و شیشه برقی و شیشه بالابرهای برقی درهای عقب اشاره کرد.

در بخش فنی نیز چیز خاصی تغییر نکرده است. در واقع پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای به همان پیشرانه 1.4 لیتری Tu3 مجهز است که در نسخه پایه آن موجود است و در حال حاضر تیپ 2 نیز از آن بهره میبرد. این پیشرانه تولید قدرتی برابر با 75 اسب بخار با 118 نیوتن متر گگتاور را دارد.

امکانات قدیمی مانند کولر اتوماتیک، 2 کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از سی دی و سیستم ضد قفل ABS (ترمزهای عقب مانده کاسه ای) در نسخه جدید پژو 206 تیپ 3 وجود دارد.

آیا پژو ۲۰۶ تیپ ۳ واقعا توسعه یافته است؟

در مورد ارتقاء و توسعه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ می شود گفت که قدری بزرگ صوتفست اس ت. در واقع تغییر این خودرو نسبت به مدل 20 سال قبل آنچنان قابل توجه نیست که حتی به چچم بیاید. مثلا همین سقف شیشه‌های را از ۲۰۶ تیپ ۳ بردارید، چه اتفاقی می‌افتد؟ دوباره به دو دهه قبل بر می‌گردیم.

در واقع این نشان می دهد نه ایران خودرو دل از مدلهای پرطرفدار قدیمی خود نمیکند و همچنان اصرار بر تولید دوباره آنها با عناوین متفاوت دارد. این در حالی است که شرکت فرانسوی سازنده این خودرو، بیش از یک دهه است که آن را تولید می کند و 208 را جایگگین 206 کرده است.

عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای.  از گور برگشته!

تصویری از پژو ۲۰۸ جایگزین ۲۰۶

208 خودرویی اقتصادی است که تا همین دو سال پیش هم در اروپا به فروش می‌رسید و آمریکایی‌های فرانسوی در نظر دارند با ایجاد تغییرات اساسی در بخش فنی و طراحی، این هاچ بک را تمام الکتریکی کند.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما