علائمی که نشان دهنده ویتامین است

[ad_1]

امروه غذاهای آماده ای وجود دارد که مصرف آنها، تنها مواد مغذی اندکی را به بدن شما میرساند. اما باید بدانید که در صورتی که بدن شافی به میزان کافی مواد مغذی و یا ویتامنی دریافت نکند، ممکن است علائم و نشانه هایی را مشاهده کنید و بدن خود را بشناسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر این علائم را بشناسید، می توانید تغییراتی در رژیم غذایی خود بدهید که قادر است در زمینه مواد مغذی در بدن شما ایجاد کند.

۱- ناخن و موی شیکننده

در حالی که عوامل زیادی ممکن است باعث شکننده شدن مو و ناخن شود، اما یکی از مهمترین عوامل کاهش «بیوتین» است که با نام «وامین B7» شناخته می شود.

شکنندگی، نازک شدن و دونصف شدن (شکافتن) ناخن ها و موها در کنار علائمی مانند مزمن، درد و گزندی از بیمار، و گزگز اندامها می تواند نشان دهد ویتامین ب 7 باشد.

برای افزایش سطح ویتامین ب 7، زرده تخم مرغ، ماهی، گوشت، لبنیات، مغغدانه ها، کلم بروکلی، «سیب زمینی شیرین»، غلات کامل و موز بایستی مصرف کنید. البته باید وجود داشته باشد نیز “مکملهای ویتامین” برای بالابردن ویتامین ب 7 در بازار است، اما هنوز مطالعات کمی وجود دارد که چنین فوایدی را در آنها تایید کند.

۲- ریزش مو

اگر دچار ریژ مو هستید، این مسئله علاوه بر ویتامین ب 3، می تواند نشان دهنده مصرف مواد مغذی از جمله: آهن، روی، اسید لینولیک و نیاسین (وامین ب 3) باشد. آهنگ برای مشارکت در «سنتز دی آن ای» و به ویژه در فولیکولهای مو، مفید به شماره میرود.

گوشت، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و سبزیجات دارای برگ تیره می توانند سطح روی (زینک) و آهن بدن شما را تقویت کنند و بیوتین و نیاسین را نیز افزایش دهند.

۳- شوره سر

شوره سر و «اگگمای سبوریک» معمولا بر نوزادان، نوجوانادانی که سن بلوغ را میگذرانند، دیده میشود. این نشانه به شکل خشک و خارش دار ظاهر می‌شود. چرا که نواحی تولید کننده درمان دربدن را تحت تأثیر قرار می دهد.

این نشانه ها همچنین می تواند نشانگر سطوج پایین روی (زینک) و یا نیاسین و یا پایین بودن سطح ریبوفلاوین (B2) و پیریدوکسین (B6) باشد. برای افزایش سطح این مواد مغذی، سعی کنید غلات کامل، مرغ، گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات سبزیجات یا مصرف کنید.

۴- سندرم پای بی قرار

حدود ده درصد از آمریکایی‌ها سندرم سندرم پای بی قرار دارند. زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند. معمولاً علائم در زمان اقامت یا خواب افزایش می‌یابد. هر چند مطالعات بیشتر مورد نیاز است، اما بررسی های اولیه نشان می دهد که ممکن است بین «سندرم پای بی قرار» و سطح پایین رابطه ای وجود داشته باشد.

بنابر این، برای افزایش سطح طبیعی آهن خود سعی کنید از گوشت، مرغ، ماهی، لوبیا، سبزیجات با برگ سبز تیره، آیل، دانه ها و غلات استفاده کنید. اگر این غذاها را با غذاهای سرشار از ویتامید ترکیب کنید، بیشتر را وارد سیستم بدنی خود کرده و ذذب را نیز افزایش می دهد.

۵- ضایعات دهانی

آفتها و سایر زخمهای دهان نیز می توانند با برداشت یا سطح پایین ویتامین مرتبط باشند. بر اساس یک مطالعه، بیست و هشت درصد از بیماران مبتلا به زخمهای دهانی B1، B2 یا B6 هستند.

در این مورد نیز می تواند مانند موارد قبلی، سطح این نوع ویتامین ها و مواد معدنی خود را با گوشت، مرغ، ماهی، لوبیا، آجیل، دانه ها و غلات بهبود بخشد.

۶- وجود لثه

مسائل بسیار مهم در حفظ سلامتی افراد، سلامت دهان و لثه است. عوامل زیادی برای حفظ سلامت لثه ها وجود دارد که از جمله می توانم مسواک زدن و ککیدن منظم نخ دندان اشاره کرد. اما اگر رژیم غذایی حاوی ویتامین C بسیار کمی باشد، می تواند باعث ایجاد لثه ها شود.

وجود لثه
۷- داشتن بینایی ضعیف در شب

ویتامین A، از ویتامین‌های نیاز برای بینایی، به ویژه در شب و یا نور کمر کمر. این ویتامین در تولید «رودوپسین» (rhodopsin) است. رودوپسین رنگدانه‌های در شبکیه چشم است که به بینایی افراد در شب کنک منک.

برای دریافت یک دربدن، سبزیجات زرد و نرنجی مانند هویج و سیب زمینی شیرین می تواند برای شما مفید باشد. همچنین، لبنیات، تخم مرغ، ماهی و سبزیجات با برگ تیره می تواند این ویتامین را در بدن شما افزایش دهد.

فقط میبایستی در مصرف این مواد زیاده روی نکنید؛ چرا که به مسمویت با ویتامین A مبتلا می‌شوید.
۸- کم خونی

فقدان آهن و ویتامین B6 کافی در برنامه غذایی به معنای به ٹارضه کم‌خونی یشنی ی ٧ تد. آنمی یا همان کم خونی زمانی اتفاق میافتد که سلولهای خونی قرمز سالم به اندازه کافی در بدن وجود ندارد. کمخونی ناشی از ویتامین زمانی به وجود میآید که میزان فولات (یکی از ویتامین B9)، ویتامین B6 و ویتامین b12 در بدن پایین باشد. اما کلمخنی نشیز از فقر آمنا تاهان با کمبود آنگاه بجود میهید. آنمی ناشی از ویتامین b6 و نیز می تواند با خوردن غذاهای غنی از آهن و ویتامین B6 جبران کرد.

منبع: پایگاه ecowatch

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما