علائم اومیکرون در کودکان و بزرگسالان چیست؟

[ad_1]

یک متخصص بیماریهای داخلی با اشاره به اینکه اکنون اومیکرون سویه غالب کشور ما است، گفت: با این وجود هنوز هم با وجود دارد و هر اوی را نمی توان به پاییکرون گذاشت.

به گزارش ایسنا، میساء قیم با اشاره به شروع موج ششم سفر، اظهار داشت: بهتر است هر یک از علائم مشابه سرماخوردگی و آنفلوآنزا را در نظر بگیریم، زیرا طبق گزارش هایی که این روزها را در تمام مراکز و در تمام شهرهای ایران افزایش می دهد. زیاد و کمتر از ۵ برابر شده‌اند.

وی با بیان اینکه آیا در بیشتر مبتلایان به اومیکرون علائم شدید نیست و بدحال نمی‌شود، گفت: با این وجود هنوز هم که واکسن تزریق نمی‌شود، بیماری‌هایی که بیماری‌های آن‌ها را دارند، افرادی را که سرکوب می‌کنند، سیستم ایمنی دریافت می‌کنند و می‌کنند. وزن بالای صد هزار و چاقی بدخیم، ممکن است بدحال شوند.

علائم شایع اومیکرون چیست؟

این متخصص داخلی در موارد علائمی اومیکرون گفت: علائم اومیکرون مثل سویه های قبلی شامل سردرد، سرفه، عطسه، آبریزش بینی، گلو درد، گوش درد، بدن درد است، اما بیماران به صورت شایع با گلو درد و بدن درد مراجعه می کنند. که ممکن است همزمان با تب همراه باشد. از بیماران نیز به صورت کمتر علائم بیماری، مثل تهوع سردرد، اسهال و استفراغ داشته باشند.

وی با توجه به اینکه بهتر است تمام بیماران را به محض شروع علائم حداقل 48 ساعت پیگیر علائم بیماری داشته باشند، اضافه کنید: اگر علائم بهتر نمی شود و یا بیمار بالا و تب نزدیک به 39.5 یا 40 درجه سانتیگراد داشت، یا تب با مصرف مسکن تب قطع نشد، حتما با پزشک متخصص.

قیم، زمان قرنطینه برای همه بیمارانی را طبق پروتکل وزارت بهداشت حداقل 10 روز دانست و تاکید کرد: خروج از قرنطینه و دوباره بازگشت به کار باید بعد از 10 روز از شروع علائم باشد.

افراد عادی به امیکرون

وی در مورد تکراری مجدد به موارد دیگری نیز گفت: در بسیاری از افرادی که در پیکهای قبلی به مواردی از دلتا مبتلا شده بودند، ممکن است مجدداً به اومیکرون با وجود تزریق واکسن وجود داشته باشد. اکنون که قبلاً تصمیم گرفته شده است به میزان قابل توجهی دوباره به بیماری مبتلا می شود، اما تزریق واکسن کمک زیادی می کند تا علائم بیماری تشدید نشود.

این پزشک متخصص در مورد زمان مراجعه بیماران به اورژانس نیز گفت: با توجه به افزایش مراجعات مجدد به مراجعین بهتر است به آموزش مراجعه تا مراجعه غیر ضروری به اورژانس را کمتر کنند و در صورت نیاز به پزشکان عمومی یا کلینیکهای سرای مراجعه کنند. بیماران بیمار بعد از 48 ساعت بهتر نشد، تب ادامه پیدا کرد، درد قفسه سینه، تهوع و استفراغ، بی حالی و بی اشتهایی و سرفه ها خیلی شدید شد، بیمار حتما باید با پزشک متخصص کند.

وی بر اقامت در منزل، خواب و استراحت کافی، مصرف غذاهای خوراکی مانند گوشت و مصرف مایعات و به ویژه مصرف آب در دوران بیماری تاکید کرد و افزود: شروع درمان های کاهش تکثیر در درمان های پزشکی توسط پزشکان توصیه می شود.

درمان زودرس بیماران کوید

قیم بر بیماری زودرس کووید بیان می‌کند: درمان زودرس به ویژه در افرادی که بالای 60 سال است، وزن بالای 100 بیمار دارد و بیماری خاصی دارند و یا داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند. طبق پروتکل وزارت بهداشت باید پپک صلاح بداند می تواند داروهای قویتری مثل رمدکلسیویر را به سرپایی و محدود برای سه روز برای درمان تجویز کند.

وی با اشاره به ارگان های اصلی اومیکرون در این پیک، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اومیکرون سویه ای در سطح کشور است، اما هنوز هم با سویه دلتا وجود دارد. به کلی درگیری ریه در دیتا بیشتر دیده می شود، اما نباید از این غافل گرفت که اومیکرون هم ممکن است بیمار را بدحال کند و درگیری ریه اتفاقی بیفتد.

این متخصص داخلی با بیان اینکه هنوز هم یک دلتا به میزان کمتری در جامعه دارد، گفت: بنابراین هر یک از آنها را به پای او نگذاریم، چه اومیکرون غالب است. به همین دلیل بر درمان هرچه زودتر بیماری تاکید داریم.

وی با بیان اینکه به صورت کلی از بیماران مبتلا به اومیکرون در 4 تا 5 روز اول ممکن است بدحال شوند، مشخص کرد: بعد از 4 روز انتظار داریم یکسری علائم در بیماران بهتر شود، اما یک سری علائم مثل گرفتگی صدا، آبریزش بینی و گلودرد ممکن است باشد. تا یک هفته باقی بماند. احساس سرفه ها خفیف باشد و علائم خطری مثل تب، سرفه های شدید، درگیری به صورت درد بین دو کتف، درد قفسه سینه، یا تنگی نفس، بی حالی و ضعیف شدید و تهوع و استفراغ وجود ندارد می توانم بگویم روند بیماری رو به بهبود است.

قیم با بیان اینکه در افراد مسن ضعف و بی حالی بیشتر اتفاق می افتد و ممکن است تب را به صورت کاملاً واضح در صورت نپذیرفتن، اضافه کنید: موارد بیماری که علائم مشابه بیوگیری سینوسها و خلط ها را داشته باشند، باید مصرف کنند. آنتی باکتریایی وجود داشته باشد.

وی همچنین اضافه کردن کودک به شخصیت جدید درونا تاکید کرد و تاکید کرد و گفت: فعلا در ککور ما دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان برای 9 سال تزریق می شود. طبق گزارش های اخیر و حضوری شدن مدارس، شاهد این هستیم که خانواده های زیادی از طریق کودکان خود به بیماری مبتلا شده اند و در واقع کودکان ناقل بیماری بوده اند.

آموزش به رستورانی اومیکرون در کودکان بیشتر شده است

این متخصصان داخلی با اعلام اینکه در مورد استفاده از اومیکرون در کودکان بیشتر از قبل شده است، گفت: یا اگر کودک از 48 ساعت تب بالا داشته باشد، باید حتما با پزشک متخصص مراجعه کند. شود. بهطور کلی بیشتر کودکان علائمی مانند بی قراری، ککم درد، علائم سرماخوردگی و تب بروز می دهند، اما کاهش میزان بویایی و چچایی را در این پیک میبینیم.

وی تصریح کرد: بهتر است طبق نظر وزارت بهداشت ایران و همگام با دستورالعمل پیشرفته و مطالعاتی، تزریق دوز سوم واکسن برای کنترل هرچه زودتر پاندمی انجام شود. تمام افراد بالای 18 سال بهتر است هرچه زودتر برای تزریق دوز سوم واکسن به مراکک واکسیناسیون مراجعه کنند. , باتوجه به وجود عارضه نادر لخته خون در جوانان همچنین بهتر است مطابق با آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت و در صورت موجود بودن سایر واکسنها، واکسن آسترازنکا فقط برای افراد بالای 50 سال تزریق شود.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه همه واکسن ها ممکن است عوارضی داشته باشند، توضیح داد: برخی عوارض واکسن مشابه سرماخوردگی و طی 48 ساعت تا نهایتا 72 ساعت اولیه از کشف موارد شایع است. در مواردی که بیش از حد از مدت زمان گفته شده ادامه لازم است بیمار از نظر تصمیم گیری در مورد بررسی شود.

قيم با ​​بيان اينكه پاندمي را فروكش كنم و آرامش نسبي چندماهه را مديون همه واكسنها هستيم، گفت: در اين مدت تعداد افراد زيادي در كشور ما واكسن سينوفارم تزريق كردند و مي توانم اين واكسن را هم ايمني داشته باشم، پس الزامي وجود ندارد كه كدام واكسن. تزریق شود، اما در صورت انتخاب واکسن آسترازنکا یکسری موارد احتیاط وجود دارد که بهتر است همه افراد بدانند.

وی در مورد علائم خطرناک و نگران کننده پس از تزریق واکسن آسترازنکا توضیح داد: پس از تزریق واکسن آسترازنکا فرد دچار سردردهایی شود که به خصوص با تغییر یا خم کردن سر رو به جلو تشدید شود، یا همراهی با تاری دید یا دو بینی. باشد، یا همراه با تهوع یا استفراغ یا استلال سطح هوشیاری یا تشنج باشد باید حتما به پپکک مراجعه کند.

قیم با بیان اینکه بعد از تزریق واکسن آسترازنکا و با شروع نشانه های فرد باید هوشیار باشد، تصریح کرد: قبل از اینکه عوارض یاد شده تشدید شود، یعنی با سردرد ادامه و شدید و تهوع و استفراغی که نسبت به همیشه متفاوت باشد باید حتما به باشد. پزشک مراجعه کند. این عوارض می تواند زیر خیلی نادر باشد، اما باتوجه به اینکه در کشور ما هم به صورت نادر دیده شده، وزارت بهداشت اعلام کرده 50 سال واکسن های دیگری که در پروتکل وزارت بهداشت وجود دارد، تزریق می کند.

عارضه لخته خون بعد از تزریق آسترزنکا

این پزشک متخصص در مورد عارضه لخته خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا توضیح داد: عارضه نادر خون از روز اول بعد از تزریق و معمولا طی یک هفته و 10 روز اول از زمان تزریق ممکن است رخ دهد. در برخی مطالعات دنیا این احتمال را به صورت نادر تا 48 روز نیز در نظر گرفته اند.

وی با تاکید بر تطبیق واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت بهعنوان دوز سوم یا بوستر، گفت: با این وجود بهتر است افراد زیر 50 سال با توجه به تاکید اخیر وزارت بهداشت واکسن های دیگری به جز آسترازنکا را بهعنوان دوز سوم دریافت کنند، اما باید به هر کدام برسد. علتی به این واکسن دارد علائم خطر را می داند و با آگاهی کامل این واکسن را تزریق می کند.

درمان ساده عارضه لخته خون ناشی از تزریق آسترازنکا

قیم با بیان اینکه حتی در صورت بروز عارضه لخته خون، درمان های ساده برای آن وجود دارد و به راحتی می توانم بیمار را نجات دهد، مشخص کرد: از موارد بسیاری، خطر ابتلا به افراد را جدی نگرفته و با وجود توصیه ها، با سردردهای بسیار. شدید بعد از 10 روز به پپکک مراجعه کرده اند که خیلی سخت است و پپککان نمی توانند کاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه طبق مقالات، گزارش ها و تجربیات در صورت تشخیص زودرس، امکان درمان عارضه لخته خون ناشی از تزریق آسترازنکا وجود دارد و درمان ها بسیار ساده است، توضیح داد: تغییر در سایز ساق پاها، ضایعات پوستی بنفش و رنگ های صورتی در اندامها. مثل پاها و بازوها و قفسه سینه، تنگی نفس، درد در قفسه سینه در کنار سردردهای شدید و تهوع و استفراغ باید جدی گرفته شود و فورا با پپک بررسی شود. در این موارد فورا آزمایش های انعقادی و آزمایش های لازم درخواست و باید انجام شود، اما اگر افراد بعد از تزریق واکسن هیچ عارضه ای نیازی به بررسی و پیگیری ندارد.

این پزشک متخصص داخلیان کرد: کسانی که قبلا واکسن آسترازنکا را تزریق کردند، هیچ مشکلی نداشتند، بعد از گذشتن دوره حساسی که اشاره شد نباید نگران باشند.

وی با بیان اینکه عارضه لخته پس از تزریق واکسن آسترازنکا بسیار نادر است، گفت: اگر عارضه تشکیل لخته خون بعد از تزریق واکسن نادر است، اما گزارش هایی در دنیا و همینطور کشور ما از چنین عارضه هایی وجود دارد، بنابراین بهتر است ارائه دهندگان. این واکسن کاملاً از علائم خطر مشخص هستند و در صورت بروز علائم حتماً با پپکک مشورت کنند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما