عکس های منتشر نشده از قیام ورشو; حقیقتی که هیتلر سعی کرد پنهان کند

[ad_1]

برای اولین بار پس از نجات از یک حراج آنلاین، عکس های بی سابقه و بی سابقه ای از یک سرباز آلمانی در طول جنگ جهانی دوم به نمایش درآمد.

به گزارش فرارو، مجموعه ای از 59 عکس سیاه و سفید که بین 2 تا 13 سپتامبر 1944 گرفته شده است، سربازان آلمانی را در جریان قیام ورشو نشان می دهد که بزرگترین قیام مقاومت علیه نیروهای نازی در طول جنگ بود.

چنین عکس هایی که در خط مقدم توسط سربازان محاصره شده نازی گرفته شده بود، هرگز در آن زمان منتشر نشد، زیرا می توانست به تلاش های دستگاه تبلیغاتی نازی آسیب برساند. این تصاویر نازی‌های محاصره شده را نشان می‌دهند که خسته و خسته به نظر می‌رسند و می‌توانستند دستگاه تبلیغاتی نازی‌ها را در زمان آزادی فلج کنند.

قیام ورشو که از اول اوت 1944 آغاز شد و تا 2 اکتبر 1944 ادامه داشت، به دستور هیتلر برای نابودی کامل شهر انجامید. تخمین زده می شود که بیش از 15000 سرباز لهستانی و 200000 غیرنظامی در جریان این قیام کشته شدند. بسیاری از آنها به اردوگاه های کار اجباری آلمان برده شدند و بعداً به قتل رسیدند. شهر ورشو در جریان نبرد به شدت آسیب دید و پس از قیام توسط هیتلر کاملا ویران شد.

یان اولداکوفسکی، مدیر موزه قیام ورشو می گوید: «این عکس ها بسیار ارزشمند هستند. اولداکوفسکی ادامه می دهد: “ببینید، توصیه های عکاسی از سربازان آلمانی در مورد آنها صدق نمی کند. بنابراین آنها اغلب شلخته و کثیف هستند و در موقعیت هایی می نشینند که باعث خوشحالی رئیسانشان نمی شود.”

این عکس‌های منحصربه‌فرد که از نظر تاریخی ارزشمند توصیف می‌شوند، اخیراً توسط کارکنان موزه ورشو رایزینگ پس از فروش در یک سایت حراج آنلاین کشف شدند. صاحب کتاب، یک کتابفروش در جمهوری چک، موافقت کرد که اگر ظرف 48 ساعت پول را دریافت کند، آنها را به مبلغ 2000 به موزه بفروشد.

اگرچه هویت سربازی که این عکس ها را گرفته هنوز یک راز باقی مانده است، ریچارد ماچوفسکی، مورخ، می گوید که این یک 302 است. اما می تواند مربوط به بانچوتز نیز باشد، زیرا افسران راه آهن آلمان در عکس ها دیده می شوند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما