فرصت عجیب کاپیتان استقلال

[ad_1]

فرهاد مجیدی، مدافع– هافبک راست می‌خواهد. این موضوع تازه نیست و اتفاقا به روزهای ابتدایی لیگ بیستویکم برمی فصل; در آن زمان، مجیدی بر خلاف ادعای روزهای پایانی فصل بیستم، در تدارک خانه تکانی در استقلال بود و میخواست و میخواست در هر پستی، تا جای ممکن، بازیکن کارگگا بخرد.

اتفاقا فرهاد مجیدی و استقلال بسیار هم پرکار نشان داده و از خط دروازه تا حمله، بیش از 10 خط بازیکن خریدند. خریدهایی که نزدیک به 50 درصد آنها تبدیل به مهرهای تاثیرگذار استقلال در نیم فصل نخست و صدرنشینی این تیم شدند. شاید در معدود پستی که فرهاد مجیدی بازیکن موردنظرش را ذذب کند، مدافع- هافبک راست بود. ورود کوین یامگا به لیست خریدهای استقلال، نشان میداد که فرهاد مجیدی، بازیکن مورد نظرش برای حضور در این پست را خرید، ولی ابتکار فرهاد در بازی گرفتن از کوین به عنوان یک توان ثابت کرد، سرمربی جوان استقلال از قبل، نقشه های دیگری برای یامگا. فرانسوی داشته است.

اینطور شد که با وجود تلاشهای فراوان، وریا فراوان، وریا غفوری تنها گگینه تخصصی فرهاد مجیدی برای حضور در سیستم 2-5-3 به عنوان مدافع هافبک-راست شد. همین موضوع از همان روزهای نخست، نگرانیهای فرهاد مجیدی فرا تشدید کرده بود، چون اگر وریا محیطی میشد، آن وقت ارزشات استقلال در فاز هجومی بههم میریخت. مجیدی میدانست که می تواند از کوین یامگا به جای اوریا غفوری استفاده کند، ولی از آنجا که وریا هنوز توان لازم برای حضور در این پست را دارد و از طرفی یامگا هم مهارت در خط حمله را به رخ کشیده بود، نمی خواست به همین راحتی، تغییر می کند. قابل پیش بینی در ترکیب داشته باشید؛ هر چند او ناگزیر شد در طول نیم‌فصل این کار را انجام دهد. وریا شد، از ترکیب دور ماند و یاست به سمت راست خط دفاعی استقلال برده شد تا زهر حط حمله به استقلال کاسته شود.

پیش از همه این معادلات اما، فرهاد مجیدی فکر همه جا را کرده بود. او صالح حردانی، مدافع راست فولاد را زیرنظر گرفته بود و میدانست که با اضافه کردن او به ترکیب استقلال، می تواند نگرانهایش بابت پست مدافع هافبک را از یک سو و جلوگیری از تغییرات در خط حمله از سوی دیگر، کند. با این وجود، صالح عارف آقاسی و زبیر نیک نفس، در فولاد ماند تا پروژه فرهاد مجیدی ناتمام باقی بماند. آن پروسه ناتمام این روزها در حال شکل گیری دوباره است؛ حالا با باز شدن پنجره نقل و انتقالات باگگاه استقلال، به نظر میرسد صالح حردانی، اولین و جدیدترین خرید فرهاد مجیدی باشد.

ورود صالح حردانی به استقلال آنهم به عنوان یک بازیکن ملی پوش، بیش از هر زمان دیگری پیام روشنی است که فرهاد مجیدی برای وریا غفوری دارد; اسرار مجیدی برای خریدن بازیکنی که همپست با کاپیتان این روزهای استقلال است می تواند خطر را برای وریا به صدا درآورد. وریایی که شاید به زعم سرپرست، با بالا رفتن سن و سالش، نیاز به یک جایگین مطمئن دارد. موضوع، اما اینجاست که آیا صالح حردانی ملی پوش، به عنوان یک بازیکن جانشین به استقلال میآید یا یک بازیکن ثابت؟

پاسخ به این سوال را شاید فرهاد مجیدی بهتر بداند، ولی آنهایی که کاپیتان استقلال را از نزدیک می شناسند میدانند که وریا اهل مبارزه است و از چالش، اتفاقا از نوع سختش، بیشتر استقبال می کند. وریا در سالهای متوالی، هر بار که این انتقاد در آستانه شکل گرفتن بود که راندمان کاریاش پایین آمده بود، به ناگاه تحول جذابی در سبک بازیاش شکل میگرفت و گرفتین را وادار به سکوت میکرد. نمایش خوب او در ترکیب استقلال حتی کار را به جایی می رساند که حق وریا میدانستند و میدانند که در ترکیب اصلی تیم ملی ایران آنهم در روزهایی که دراگان در پست وریا، آزمون و خطای زیادی کرده است، به میدان برود.

با این حال، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران یکبار برای همیشه آب پاکی را روی دست کاپیتان استقلال ریخته و گفته است سبک بازی به گونه ای نیست که توجه او را برای دعوت از وریا به تیم ملی جذب کند. حالا، ورود احتمالی صالح حردانی به استقلال، همان قدر که پیامی از طرف فرهاد مجیدی به وریا غفوری است، فرصتی برای کاپیتان استقلال برای تسویه حساب با دراگان اسکوچیچی است که میگوید سبک بازی اوریا را نمیپسندد. اتفاقا با ورود صالح حردانی، شاید نه تنها جای اوریا در ترکیب تنگتر نیست، بلکه این انتقال برای کاپیتان استقلال، حکم بنزین سبزی با طعم تسویه حساب با سرمربی تیم ملی، آنهم در آستانه جام جهانی داشته باشید.

فوتبال ۳۶۰

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما