فلوکستین را ناگهان متوقف نکنید

قرص فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی و اضطراب است. الف- در درمان بیماری اسکیزوفرنیا، داروی اصلی یک داروی آنتیسایکوتیک است و در حالت معمول تنها از یکی از این داروها با دوز کافی استفاده میشود (مانند ریسپریدون، هالوپریدول و فلوانکسول). توجه داشته باشید که بعد از استفاده از یک دارو، چندین هفته طول میکشد که روند بهبودی علائم بیماری دیده شود. گاهی هنگام مراجعه فرد به مطب پزشک از او خواسته میشود که پرسشنامه مخصوصی را پر کند و اگر الکل یا هر نوع ماده مخدر دیگری را مصرف میکند پزشک خود را در جریان بگذارد. همانطور که گفته شد، دارو مناسبی که برای درمان کم کاری تیروئید تجویز می شود، لووتیروکسین نام دارد که توسط پزشک متخصص غدد تجویز میشود. پزشک با مشاهده علائم فرد تشخیص میدهد که او به حملهی پانیک یا دیگر بیماریها مانند بیماری قلبی یا تیروئید مبتلا است. حملهی پانیک در نتیجه مصرف دارو، بیماری یا دیگر مشکلات روانی مانند هراس اجتماعی (social phobia) یا اختلال وسواس فکری یا عملی (obsessive-compulsive disorder) ایجاد نشده است. فلوکستین داروی ضد افسردگی از مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است که برای درمان افسردگی، وحشتزدگی، حمله هراس یا پنیکاتک، اختلال وسواس اجباری، اختلالات خوردن و پرخوری عصبی و سندروم پیش از قاعدگی استفاده میشود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

در عین حال داروهای بهتری برای بارداران وجود دارد که در زمان بارداری یا شیردهی میتوان از آنها استفاده کرد. افراد مسن نسبت به عوارض جانبی این دارو، به ویژه خونریزی و از دست دادن هماهنگی، حساسیت دارند. در صورت مشاهده هرگونه علائم حساسیت به پزشک مراجعه کنید . بعد از چند هفته ممکن است علائم این عارضه کاهش پیدا کنند و بعد از گذشت چند ماه، با کاهش شدید علائم، این حملات تا حدود زیادی برطرف شوند. 808117/1628: آيا بعداز گذشت 13روز ازنوبت دوم تزريق واکسن سينوفارم استفاده ازقرص سيتريزين مشکلي دارد؟ 808117/1592:سلام میشه بعداز 12روز گذشت از واکسن دوز دوم دندانپزشکی رفت؟ 808117/1600: سلام من14سالمه و4هفته است دوز دوم واکسن سینوفارم زدم ایا واقعا کرونا بگیرم خفیف تر میشه بعضی ها میگن بعضی از افراد بدنشون به واکسن واکنش نمیده ایا خیالم راحت باشه ایمن هستم؟ 808117/1656:سلام خسته نباشید من میگرن دارم وقتی دردم شدیدی میشه آمپول کترولاک میزنم ، دیروز دوز دوم آسترازانکا رو زدم و میگرنم هم گرفته می تونم امروز آمپول کترولاک بزنم ؟ امروز کمی دچار درد در قفسه سینه سمت چپ شدم و احساس تهوع و بادگلو دارم .خواستم ببینم علت میتونه مصرف همزمان این دو کپسول باشه یا نه؟

808117/1605:با سلام خسته نباشید ،ایا امپول پنی سیلین با امپول ویتامین مثلا نوروبیون تداخل دارد ،میشه همزمان استفاده بشود؟ داروهای فوق به طور گستردهای در درمان افسردگی استفاده میشوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده میشوند. این باور وجود دارد که در صورت مصرف همزمان، اثر بخشی دارو بیش تر می شود و سریع تر می توان افسردگی را درمان کرد. در شرایط خطر ضربان قلب بالاتر رفته تا بدن برای مقابله با شرایط مرگبار آماده شود. برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی، پزشک ممکن است از شما بخواهید مصرف این دارو را با دوز کم شروع کنید و به تدریج دوز خود را افزایش دهید. دوزی از هورمون تیرویی که خیلی زیاد باشد می تواند باعث بروز نشانه های هیپر تیروئیدی شود و بار اضافی بر روی قلب ایجاد کرده و منجر به افزایش خطر بروز پوکی استخوان گردد. بر اساس شرایط بالینی باید یک داروی جایگزین برای آن در نظر گرفته شود. بسیاری از مردم یک یا دو حمله پانیک را در طول زندگی تجربه میکنند و بعد از آن و زمانی که شرایط استرسزا رفع شد، مشکل آنها به خودی خود برطرف میشود.

فلوکستین برای چیست

فلوکستین را دور از دسترس کودکان ، و دور از گرما، نور مستقیم و حرارت مرطوب نگهداری کنید (در این شرایط فلوکستین فاسد می شود). از آنجایی که مشکلات روحی و خلقی درمان نشده ( مانند افسردگی، اختلال هراس، اختلال وسواس اجباری ) شرایط خیلی جدی هستند، مصرف این دارو سر خود و بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید. آیا این طور مصرف داروها، وسواس فکری را صعبالعلاج میکند؟ فلوکستین با مهار باز جذب هورمون سروتونین، مقدار این هورمون را در مغز زیاد میکند. بیماری یا حمله پانیک هجوم ناگهانی وحشت زیاد است که باعث بروز واکنشهای فیزیکی در بدن میشود. اتصال به پروتئین های پلاسما و عمدتا آلبومین، و آلفا۱-گلیکوپروتئین در زمان مصرف فلوکتین بسیار زیاد است. پاسخ: با سلام. هیچ تداخلی ندارد و تزریق واکسن بلامانع است. پاسخ: با سلام. مصرف آنتی بیوتیک تداخلی با واکسن ندارد ولی بهتر است تحت نظر دکتر متخصص و با تجویز دکتر مصرف شود. پاسخ: با سلام. بهتر است تحت نظر دکتر زنان زایمان باشید و با مشورت ایشون انجام شود. حدود یک ماه پیش به خاطر درد و احساس کوفتگی در تمام بدنم (بهخصوص بالاتنه) بیش از ۲۰ نوع آزمایش دادم که در نهایت جواب آزمایشها هیچگونه مشکلی را نشان نمیداد (دردها و کوفتگیها نزدیک به ۱۰ سال است که همچنان هستند و کم نمیشوند).

اما باید توجه کنید که وزن کاهش یافته در اثر مصرف فلوکستین، بعد از قطع درمان و کاهش اثر دارو، مجددا برمیگردد. این بیمار ممکن است با رفتن به یک داروخانه و پیدانکردن دارو، سراغ داروخانه بعدی نرود، دارویش را پیدا نکند و دوباره به روانپزشک مراجعه نکرده و درمان را هم قطع کند. نیاز هر بیمار هم با توجه به وزن، سابقه بیماری های قبلی، سابقه مصرف خانوادگی این دارو، شدت بیماری فعلی و. به طور کلی دوز قرص های موجود در ایران معمولا ۱۰ و ۲۰ میلیگرم هستند که ابتدا با ۱۰ شروع میشود و در صورتیکه بدن بیمار به دوز بالاتری نیاز داشته باشد پزشک ۲۰ را تجویز میکند. حمله پانیک در ابتدا به یکباره و بدون هشدار قبلی رخ میدهد؛ ولی به مرور زمان بودن در شرایط و موقعیتهایی خاص آن را تحریک خواهد کرد. گاه به گاه و یا مکرراً فرد میتواند دچار حمله شود. فلوکستین میتواند همراه غذا و یا بدون صرف غذا مصرف شود. حمله پانیک غالباً ناگهانی، بدون هشدار قبلی و بعضی اوقات حتی بدون وجود عاملی تحریککننده رخ میدهد.حتی ممکن است فرد در هنگام خواب و استراحت دچار وحشتزدگی شود. مردان ممکن است نعوظ دردناک و مشکلات مربوط به انزال را تجربه کنند.

بهبود بیماران دیابتی استفاده می کند.

بیمارانی که به طور ناگهانی دوز مصرفی خود را کاهش داده یا مصرف پروزاک را متوقف می کنند، ممکن است تعدادی از عوارض جانبی ناخواسته را تجربه کنند. چند روز بعد از تزریق واکسن میتونم قرص سیپروهپتادین بخورم؟ دکتر گفتن اگه بعد سه ماه اقدام نتیجه نگرفتید عمل کن یکبار سقط یکماهه داشتیم آیا عمل نیازه؟ دیابت فلوکستین یکی از روش های درمانی جدید بوده که در صورت تشخیص دکتر سلیمی از داروی فلوکستین برای بهبود بیماران دیابتی استفاده می کند. خطر ابتلا به سندروم سروتین یا مسمومیت با سروتین هنگام شروع مصرف این داروها یا افزایش دوز آنها بیشتر است.محصولات خواب آور:در صورت استفاده از محصولاتی که موجب خوابآلودگی میشوند، مانند الکل، ماریجوانا، آنتیهیستامینها مثل سیتریزین و دیفنهیدرامین، داروهای خوابآور و آرامبخش مانند آلپرازولام، دیازپام و زولپیدم، سست کنندههای عضلانی و مسکنهایی مانند کدئین با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید.برچسب روی تمامی داروها از جمله داروهای ضد حساسیت، ضد سرفه یا سرماخوردگی را بررسی کنید زیرا ممکن است حاوی مواد تشکیل دهندهای باشند که موجب خوابآلودگی میشوند. به طور کلی از عوارض فلوکستین میتوان به مواردی مانند کاهش اشتها، خستگی، عرق کردن و یا خمیازه کشیدن، ضعف، کاهش وزن، تغییر در میل و توانایی جنسی، گلو درد، تهوع، خواب آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در بینایی، گرفتگی عضلات و خشکی دهان و …

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما