لغو مالیات بر ارزش افزوده طلا؛ آیا طلا و سکه ارزان می شوند؟

[ad_1]

فرارو- اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای به اتحادیه های طلا، جواهر و پلاتین درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد که با توجه به اجرایی شدن دائمی قانون مالیات بر ارزش افزوده از چهارم مشتریان.

به فرارو، بر اساس این اطلاعیه اتاق اصناف، سازمان امور مالیاتی در گزارش های ابلاغی اعلام کرده است، با توجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده، مقرر شده است «اجرت ساخت، حق العمل و فروشنده طلاهای مشمول مالیات و عوارض با نرخ 9 درصد باشد. خواهد بود. ”

اکنون از آنجایی که همه طلا، جواهرات یا پلاتین می خرند، 9 درصد مالیات بر فروش که پرداخت می کنند شامل وزن آن اقلام نیز می شود. یعنی هر چه طلایی که خریده سنگین‌تر باشد، مالیات هم بیشتر می‌شود، اما با وضع قانون جدید که از 13 دی ماه اجرایی می‌شود، دیگر از وزن این کالاها مالیات گرفته نمی‌شود. خریدار ما فقط 9٪ مالیات دستمزد را پرداخت می کنیم و سود را به فروشنده می پردازیم که هزینه خرید این اقلام را کاهش می دهد.

لغو مالیات بر ارزش افزوده طلا؛  آیا طلا و سکه ارزان می شوند؟اثرات مستثنی کردن مالیات بر ارزش افزوده بر بازار
محمد کشتی، صدای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده به نفع مردم بوده است، گفت: در حالی که پیش از این 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از کل مبلغ اخذ می شد و مردم باید این مبلغ را پرداخت می کردند، اما اکنون این مالیات ها تنها بر روی دستمزد و سود اعمال می شود. با این حساب، میزان مالیاتی که مردم برای خرید و فروش طلا می پردازند کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این امر به بهبود تقاضای بازار کمک می کند، گفت: با چنین تغییری در قانون مالیات بر فروش طلا، هزینه خرید طلا برای مردم کاهش می یابد و این مصوبه باعث افزایش تقاضا در بازار می شود. موضوع را باید مبارک تلقی کرد

کشتی آرایی در پاسخ به سوالی درباره تبعات اجرای این قانون بر بازار طلا، علاوه بر کاهش کل هزینه خرید طلا و افزایش رونق بازار، تصریح کرد: در چنین شرایطی، قبل از تغییر قانون، مالیات بر ارزش افزوده بر کل خرید طلا اعمال می شد. قبلا ساخته می شد اما الان فقط از دستمزد و سود برداشت می شود، حالا در چنین شرایطی جذابیت خرید آب و طلای مستعمل نیز کاهش می یابد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در گذشته خرید طلای مذاب به ویژه در شرایطی که قیمت طلا افزایش یافته بود با استقبال مردم مواجه شده بود زیرا با توجه به اینکه حاشیه سود بیشتر است، هیچ مالیات و کارمزدی برای خرید وجود ندارد. از خرید طلا.” سکه بود اما اکنون که مالیات بر ارزش افزوده از قیمت کل کسر شده است، مسلم است که خرید طلای مذاب، طلای مستعمل و حتی سکه کاهش می یابد و خرید طلا و مصنوعات افزایش می یابد.

این فعال بازار طلا با اشاره به اینکه صنعت طلای کشور با این قانون می تواند با رونق مناسبی روبه رو شود، ادامه داد: اگر در نظر بگیرید که در سال های اخیر بسیاری از کارخانجات طلا و جواهر در کشور به دلیل افزایش قیمت طلا، قدرت خرید مردم و افزایش قیمت طلا و جواهرسازی در کشور، افزایش یافته است. وجود رکود تورمی در کشور قبل از تعطیلی و ورشکستگی، اما اکنون که هزینه خرید طلا به طور کلی کاهش یافته است، مسلم است که تقاضا برای طلا افزایش یافته و کارگاه های تولید طلا می توانند به چرخه تولید بازگردند.

کشتی آرای گفت: قیمت طلا در حال حاضر تحت تاثیر دو عامل اصلی است، اول اینکه قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز در بازار داخلی است و دوم اینکه قیمت طلای جهانی از سوی دیگر. با توجه به نوسانات بازار داخلی و خارجی، حتی یک ثانیه هم نمی توان بازار را پیش بینی کرد، بنابراین با توجه به وضعیت نرخ ارز و قیمت جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی مشخص می شود.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما