نهنگ های گوژپشت را در خانه با چند مرحله ساده درمان کنید

[ad_1]

وب سایت نعنا: روش های مختلفی برای درمان قوز پشت وجود دارد، مانند: ب- تمرینات اصلاحی، عملیات و غیره. اینکه کدام روش برای شما مناسب است به شدت ناهنجاری بستگی دارد. در این میان ورزش های اصلاحی راه حل مناسب و موثری است. برای این کار لازم است حرکات زیر نظر متخصص آموزش داده شود. یادگیری تمرینات بسیار آسان است و می توان آن را در خانه انجام داد. انجام صحیح حرکات ورزشی برای مدت طولانی، مداوم و طبیعی بسیار مهم است. بسیاری از بیماران به این روش درمان شده اند.

نهنگ های گوژپشت را در خانه با چند مرحله ساده درمان کنید

چرا قوز داریم؟

درمان نهنگ گوژپشت بسته به علت آن انجام می شود. دلایل مختلفی برای این ناهنجاری وجود دارد، از جمله:

وضعیت بدنی بد (حالت بد): بسیاری از کودکان و نوجوانان به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی از این عارضه رنج می برند. بسیاری از آنها هنگام کار با کامپیوتر بیش از حد به جلو خم می شوند. این امر در دراز مدت منجر به تغییر شکل ستون فقرات در این ناحیه می شود. حمل کوله پشتی های سنگین برای مدت طولانی نیز باعث کیفوز می شود. حرکات اصلاحی در این شرایط می تواند بسیار مفید باشد.

آسیب های نخاعی: برخی از آسیب های ستون فقرات، مانند شکستگی، می تواند به ستون فقرات آسیب برساند و بر انحنای آن تأثیر بگذارد.

سرطان ستون فقرات: سرطان ستون فقرات می تواند مهره ها را ضعیف کند و آنها را مستعد شکستگی کند. شیمی درمانی پرتودرمانی نیز می تواند منجر به ضعیف شدن استخوان ها شود.

نقص مادرزادی: استخوان های ستون فقرات که قبل از تولد به درستی رشد نکرده اند می توانند باعث ایجاد کیفوز شوند.

سندرم کیفوز در کودکان: سندرم کیفوز در کودکان می تواند با سندرم های خاصی مانند سندرم اهلرز دانلوس و سندرم مارفان همراه باشد.

قوز را با ورزش درمان کنید

درمان قوز پشت با حرکت یکی از مطمئن ترین راه ها برای حل نه تنها این مشکل بلکه مشکلاتی مانند قوز و کمر است. تمرینات مختلفی وجود دارد که می توانید در حالت ایستاده، نشسته و دراز کشیده انجام دهید.

حرکت پل هیپ

نهنگ های گوژپشت را در خانه با چند مرحله ساده درمان کنید

برای این کار کافی است به پشت روی تشک دراز بکشید. پاهای خود را با زاویه 90 درجه از زانو خم کنید، کف پا در تماس کامل با تشک باشد (تصیر ورزشی)، پاشنه پا را کمی به باسن نزدیک کنید. فاصله بین پاها برابر با عرض لگن است. شکم خود را به داخل فشار دهید و بدن خود را از باسن به سمت بالا بکشید تا زانوها، باسن و شانه ها در یک خط مستقیم قرار گیرند. لحظه ای در این حالت بمانید، سپس از بالاتنه به تشک (پایین) حرکت کنید.


حرکت داگ

حرکت براد داگ یکی دیگر از ورزش های ساده و موثر است که می تواند در درمان نهنگ های گوژپشت موثر باشد. برای این کار باید در وضعیت میز (چهار دست و پا) باشید. بازوها در راستای شانه ها هستند اما در آرنج قفل نمی شوند و پاها با زاویه 90 درجه در زانو خم می شوند. ران دقیقاً به سمت لگن است. بدن باید کاملاً شبیه میز باشد. دست ها و پاهای شما مانند قاب های میز هستند که کاملاً جا می شوند.

نهنگ های گوژپشت را در خانه با چند مرحله ساده درمان کنید

حالا یک دست را در سطح شانه بلند کرده و صاف کنید. پای مخالف را از روی زمین بلند کنید و بدون اینکه حواس لگن را منحرف کنید یا زوایای عضلات بدن را تغییر دهید، آن را در یک موقعیت کاملا کشیده در امتداد لگن قرار دهید. پا را خیلی بالا نبرید زیرا باعث آسیب به کمر می شود. لحظه ای در این حالت بمانید، سپس از دست و پای دیگر خود برای حرکت استفاده کنید. اگر زانو درد دارید می توانید یک بالش کوچک زیر زانوی خود قرار دهید.

سایر ورزش هایی که برای درمان برآمدگی های کمر موثر هستند عبارتند از: حرکت سوپرمن، حرکت کبرا، کشش قفسه سینه و پشت، حرکت صد، پلانک از پهلو، حرکت بازو IYT و حرکت زیر بغل هالتر.


عضلات شانه و پشت را کشش دهید

نهنگ های گوژپشت را در خانه با چند مرحله ساده درمان کنید

صاف بایستید و شانه های خود را به عقب بیاورید، یک مداد بین دو شانه خود را از پشت تصویر کنید و باید آن را در جای خود نگه دارید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. می توانید این حرکت را 3-4 بار در روز و هر بار 10 تکرار انجام دهید.


اسلاید دست روی دیوار

نهنگ های گوژپشت را در خانه با چند مرحله ساده درمان کنید

با پشت به دیوار بایستید و کاملاً به دیوار تکیه دهید، سپس بازوهای خود را بالا بیاورید و آرنج خود را با شانه ها و پشت در تماس با دیوار با زاویه 90 درجه قرار دهید، سپس بازوهای خود را بالا بیاورید و مراقب باشید دست های خود را لمس نکنید. و آنها را از دیوار جدا کنید. سپس با بازگشت به حالت اولیه، این حرکت را در 3 ست 15 تکراری انجام دهید. می توانید این حرکت را چند بار در روز انجام دهید.


کشش عضلات سینه و شانه

نهنگ های گوژپشت را در خانه با چند مرحله ساده درمان کنید

بین چهار چوب در بایستید، پای راست خود را به سمت جلو قرار دهید و بازوهای خود را با زاویه 90 درجه نسبت به آرنج خم کنید. چارچوب در را بپیچید و کمی به جلو حرکت کنید. چند ثانیه نگه دارید و حرکت را تکرار کنید.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما