ماجرای نسبت دادن توییت جعلی به مرحوم هاشمی در مورد موضوع چه بود؟

[ad_1]

محسن هاشمی در روزنامه شرق نوشت: حدود دو هفته از حمله ،وسیه به او۩رُغیرورد۰گرد۰گ در روزهای نخست این هفته‌های آسیب رسانه‌ای در فضای مجازی و برخی از مقامات رسمی علیه آیت‌الله هاشمیرفسنجانی سازماندهی شده بود.

گرچه که در سال ششم از درگذشت آیت الله، دلواپسان مأموریت خود میدانند تا به هر مناسبت و بهانه، ایشان را مورد تخریب، تهمت و هتک قرار دهند، خود محل تأمل است; اما وقایع رخ‌داده در هفته‌های اخیر، به خودی خود نیز قابل بررسی است.

نسبت دادن یک توییت ساختگی درمورد “موشک و گفتمان” به آیت الله هاشمیرفسنجانی که بارها حضور داشتند در شبکه های اجتماعی تکذیب شده و عبارت مدنظر هم در میان سخنان آنها قرار نداشتند و در یک دفتر رسمی ایشان مشخص شده بود، از سوی آتش به اختیارها مستمسک حمله می کرد. پس از آن، قطعنامه‌های تقطیع شده از سخنرانی درمورد لزوم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و مثال‌زدن تجربه موفق آلمان و در بهکارگرفتن نقشه‌های نظامی در صنعت پس از جنگ جهانی دوم، مورد استناد برای نمونه‌ای دیگر از آیت‌الله هاشمیرفسنجانی، با چنین احتمالی. مخالف تسلیحات موشکی و توانمندی دفاعی هدتندتنس

همه کارشناسان حوزه دفاعی و نظامی نظام بهویژه رهبر معظم انقلاب، بیش از دیگران به نقش بیبدیل آیت الله هاشمیرفسنجانی در توسعه صنایع دفاعی و موشکی ایران چه در دوران فرماندهی جنگ و به خصوص در دوران فرماندهی جنگ و به خصوص در دوران ریاست جمهوری آگاه هستند و تقدیرهای مکرر و اعطای درجه یک فتح به ایشان. از سوی مقام معظم رهبری، در جهت قدردانی از این تثثیر منحصربهفرد در جهت کسب فناوریهای نظامی و موککی برای ایران حکایت دارد.

اما اصل سخن ایشان مبنی بر اهمیت و اولویت اقتصاد دانشبنیان و توانمندیهای علمی و صنعتی و اقتصادی کشور بر قدرت نظامی نیز انکارکردنی نیست و وقایع رخداده در دو هفته گذشته در روسیه نشان می دهد که قدرت نظامی برای اقتدار یک کشور لازم است، اما کافی نیست. و امروز روسیه با همه قدرت‌های نظامی و توانمندی‌های به ارث رسیده از اتحاد جماهیر شوروی با پیام‌های سیاسی، اقتصادی و اعتباری جدی به دلیل حمله احتمالی است.

مجمع عمومی اضطراری سازمان ملل که با 141 رای موافق و پنج رای موافق به تصویب رسید، آسیب جدی به اعتبار بین‌المللی روسیه وارد کرد و به تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و ورزشی انجام شد. افزایش و حمایت از این کشور مقتدر رو به کاهش است.

فارغ از پرداختن به نقش جدید روسیه در مجلس برجام و گمانهزنیهایی که درباره کارشکنیهای این کشور که در حصول به توافق بازگشت به برجام صورت میگیرد، درس عبرتآموز جنگ دشمن برای ما، ایجاد توازن در قدرت ملی است، دولت وجود دارد با وجود همه مشکلات و بحرانهایش. حمایت از حمایت عمومی و مردمی از خود است، اما در روسیه تنها تظاهرات مخالفان شاهد جنگ و محکوم کردن جنگ از سوی چهره های مشهور بین المللی ورزشی و هنری اهل روسیه در جهان هستیم; نشتیبانی نمی‌کند.

از سوی دیگر وابستگی اقتصاد روسیه به فروش نفت و گاز در رابطه با اروپا و بازار جهانی انرژی برگه مهمی در دولت روسیه برای مقابله با تحریم های سخت است. اما این کشور را در برابر تحریم ها آسیب پذیر می کند و به همین دلیل است که به موازات افزایش قیمت جهانی نفت، ارزش پول ملی روسیه در حال حاضر کاهش می یابد و اقتصاد این کشور قادر به تحمل این شرایط درازمدت نیست; بنابراین، اقتصاد روسیه نیز قادر به پشتیبانی نظامی این کشور نیست.

در بعد خود سوم محکومیت جنگ در افکار عمومی و بین الملل همانگونه است که مقام رهبری رهبری نیز هر یک از آنها را بررسی می کند و اگر قرار باشد مشکلات دولتی با همسایگان را با لشکرکشی و کشورگشایی حل کند، نظام بین الملل بهعتسر فرومیریزد و باید منتظر جنگ های باشد. مشابه در سراسر جهان؛ بنابراین حوزه حقوقی و قانونی بین الملل نیز از اقدام نظام روسیه حمام.

مطمئناً در پنج صحنه این جنگ، تثبیت سازمانهای اطلاعاتی غربی بهویژه سازمان سیا و همچنین استفاده از اروپا در مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتن; چراکه تجاوز روسیه به مردم در ظاهر علیه کشورهای دربی به رظر رظر اما در باطن از یکسو آغازی بر پایان پوتین بهعنوان مقتدر و بدون رئیس جمهور در شرق به شماره میآید و از سوی دیگر بحرانهای داخلی و روند رو به فروپاشی اتحادیه اروپا را به سوئی تقویت انسجام این تغییر داد و شاید بتوان تصمیم پوتین در حمله به اروپا را گرفت. روسیه را با تصمیم رئیس جمهور آمریکا در سال 1965 در حمله به ویتنام مقایسه کرد که باعث تضعیف قدرت ملی آمریکا و وارد شدن آسیب های جدی به اعتبار داخلی و بین المللی این کشور شد.

بنابراین این درس را نیز از ماجرای جنگی مردم می توانم گرفت که تصمیمات تند و بهظاهر علیه دشمن را بگیرد، می تواند در باطن به دشمن دشمن و دستیابی از نفوذ دشمن با ماسک شعارهای تند در فرآیند تصمیم گیری رقیب باشد.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما