مقایسه هزینه‌های نگهداری خودروهای بنزینی و الکتریکی در بلندمدت

[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد که خودروهای برقی در دراز مدت بسیار ارزان تر از خودروهای بنزینی هستند. به عنوان مثال، طی یک دوره 36 ماهه، وسایل نقلیه الکتریکی به طور متوسط ​​514 دلار برای صاحبانشان هزینه دارند، در حالی که برای مدل های موتور احتراق داخلی 749 دلار هزینه دارند.

اما در کوتاه مدت وضعیت کمی متفاوت به نظر می رسد. طبق We Predict، دارندگان خودروهای برقی به طور متوسط ​​123 دلار در سه ماهه اول و 306 دلار در سال اول برای تعمیر و نگهداری خودرو هزینه می کنند. میانگین هزینه مدل های موتور احتراق داخلی در مدت مشابه به ترتیب 53 و 189 دلار برآورد شده است.

به گفته We Predict، تفاوت قیمت قابل توجه بین موتورهای الکتریکی و احتراقی در دراز مدت عمدتاً به هزینه های تعمیر و نگهداری مربوط می شود. به عنوان مثال، یک خودروی الکتریکی برای سه سال اول تنها ۷۷ دلار هزینه دارد، اما برای خودرویی با موتور احتراق داخلی این مبلغ ۲۲۸ دلار است.

داده های We Predict از 13 میلیون وسیله نقلیه شامل 400 مدل مختلف جمع آوری شده است. در این مطالعه، محققان نتایج 65 میلیون خدمات را استخراج کردند که بیش از 7.7 میلیارد دلار برای قطعات و 9.5 میلیارد دلار برای دستمزد هزینه شد. عوامل دیگری مانند تعمیرات غیرمنتظره، ضمانت‌ها و فراخوان‌ها، عیب‌یابی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، گزینه‌های نصب‌شده در کارخانه، و اقدامات خدماتی نیز در نظر گرفته می‌شوند.

علاوه بر این، We Predict نتیجه می گیرد که هزینه های نگهداری خودرو در حال افزایش است. به عنوان مثال، برای سه سال اول مالکیت مدل های 2018، خودروسازان به طور متوسط ​​731 دلار از مالکان دریافت خواهند کرد که 11 درصد افزایش نسبت به مدل های 2016 نشان می دهد. علاوه بر این، هزینه های تعمیر 4 درصد و هزینه کمپین های نگهداری و خدمات به ترتیب 11 و 35 درصد افزایش یافته است.

همچنین جالب است که طبق تحقیقات We Predict، هزینه تعمیر خودروهای برقی در حال حاضر دو تا سه برابر بیشتر از مدل های بنزینی است. زیرا تکنسین ها با مشکلات خودروهای برقی آشنایی کامل ندارند و زمان بیشتری برای رفع عیوب دارند. انتظار می رود که این تفاوت به تدریج با آموزش تکنسین های جدید و گسترش تجربه آنها کاهش یابد.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما