نمایندگانی با حقوق چند ده‌میلیونی، چرا تحریم‌ها را نمی‌پذیرند؟

[ad_1]

آفتاب یزد نوشت: مجلس به اططلاح انقلابی، ساز مخالف خود را نسبت به توافق احتمالی ایران و غرب در مورد احیای برجام آغاز کرده است. خب این حق مجلس است و حرفی در آن نیست. چه این نمایندگان از روی دلسوزی مخالفت ورزند و چه از غرض و جناحی قانون این حق را به آنها می دهند که در مورد هر موضوعی نیاز به نظر سیاسی ندارند و در قانونی نیز تصویب کنند.

غالب نمایندگان مجلس و طرفداران رسانه ایشان وقتی به مدل احیای برجام توسط دولت رئییی انتقاد می کنند بر روی یک گاه اسرار عجیبی دارند. آن گزاره این است: «تحریم‌ها در حال بی‌اثر شدن، پس نباید به یدی…،د به غرب…ا..» حتی در جریان جلسه غیرعلنی هست دیروز مجلس نیز به عنوان رئیس هیئت رئیسه در حال حاضر گزارش از این جمله تا القاء کند استدلال مجلسیان صحیح است.

قانون‌هایی که می‌توانند مخالف هر توافقی با غرب و آمریکا باشند و اصلاً می‌توانند همین امروز قانونی تصویب کنند که تهران از تمام سازمان‌ها و مقررات بین‌المللی خارجی، اما لازم است برای چنین مخالفت‌ها و تصمیماتی، برهان واقعی بیاورد نه فرضی وتخیلی!

شرایط اقتصادی کشور به خوبی گواه می دهد علیرغم تمام وعده ها و مشکلات مسکنی، هنوز وضعیت آشفته و سخت است به طوری که این روزها که در آستانه سال نو قرار داریم رنگ و بوی عید را نمی بینیم و استشمام نمی کنیم. فلذا این عجیب است که، چون نمایندگان مجلس و طرفدارانشان به دلایل حقوقی و دریافتی های چند ده میلیونی فشار و درد تحریم ها را حس نمی کنند مدعی می شوند تحریم ها را از بین رفته پس لازم نیست برجام احیا .. تحریم های سنگین را مردمی حس می کنند که حقوق ثابت می کنند. بخور ونمیر دارند و میدانند هر فعل و انفعال در بازار ارز برابر است با فقر بیشتر آنان.

در حقیقت تحریم زمانی بیاثر است که وقتی عیدی آخر سال بازنشستگان را واریز می کند چشمان آن پیرمرد و پیرزن کمی روشن شود و برق بزند نه اینکه از وضعیت خود بعد از سالهای سال عرق ریختن شرم کند. نمایندگان مجلس فعلا سواره اند و شرایط مالیشان خوب است پس تحریم بیاثر شده است، ولی برای مردم عادی تحریم ها در سفر است و این موضوع را در سفرهشان میبینند را در سفرهشان میبینند.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما