(تصاویر) واکسیناسیون در کوه های برفی کشمیر

[ad_1]

در روستایی در کشمیر تحت کنترل هند، مسرت فرید، یک کارمند بهداشت، روستاییان را واکسینه می کند.

به گزارش فرارو، مسرت فرید بخشی از تیمی از کارکنان بهداشتی است که کمپینی خانه به خانه برای تزریق واکسن کرونا به جوانان 15 تا 18 ساله و تقویت این واکسن در افراد بالای 60 سال در منطقه کشمیر راه اندازی کرده است.

فرید و همکارانش هزاران نفر را در طول سال گذشته واکسینه کرده اند، عمدتاً در مسافت های طولانی تا روستاهای دور افتاده.

اما زمین سرد و بدون برف تنها مانع نیست. برخی از ساکنان محلی هنوز در مورد این واکسن تردید دارند و نسبت به زمستان هیمالیا برای جلب اعتماد آنها دشوارتر است.

فرید گفت: «بیشتر دختران جوان به دلیل اطلاعات نادرست و بی اعتمادی تردید دارند. آنها بر این باور غلط تأکید می کنند که واکسن بر بارداری تأثیر می گذارد یا حتی از آن جلوگیری می کند.

وی گفت: ما نه تنها آنها را در برابر ویروس کرونا واکسینه می کنیم، بلکه باید آنها را در مورد واکسن ها نیز آموزش دهیم تا اعتماد آنها را جلب کنیم.

جعفرعلی، یکی از مقامات بهداشتی، گفت که بزرگترین چالش امسال تا کنون آب و هوای بد بوده است، برخلاف سال گذشته که برخی از همکارانش در جریان تبلیغات انتخاباتی توسط مردم محلی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، زیرا بسیاری از ساکنان فکر می‌کردند واکسن‌ها باعث ناتوانی جنسی، عوارض جانبی جدی می‌شود. حتی باعث مرگ شود

بر اساس داده های رسمی، تا به امروز، کارکنان بهداشتی بیش از 72 درصد از افراد واجد شرایط را در منطقه 14 میلیون نفری به طور کامل واکسینه کرده اند.

مقامات بهداشتی اخیراً به دلیل بارش شدید برف و واکسیناسیون، ارتباط برخی روستاها با شهرهای مجاور را قطع کردند، از جمله روستای جنگلی خاق که عمدتاً قبیله ای است، جایی که آنها در خانه های ساخته شده از گل، سنگ یا چوب زندگی می کنند.

ارشا بیگم، یک زن نابینای سالخورده، هنگامی که یک تیم پزشکی از خانه او بازدید کرد و به او واکسن تقویتی داد، از او تشکر کرد. وی گفت: در این هوای سخت امکان رفتن به بیمارستان برای من وجود نداشت. من از آنها بسیار سپاسگزارم.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما