همه چیز درباره چاقی بعد از ۴۰ سالگی

[ad_1]

«من در ۲ سال گذشته ۱۰ پوند وزن اضافه کرده ام. یک جای کار حتما ایراد دارد. لطفاً بارهام را بررسی کن “من این جمله ها را معمولاً از نظری که در دوران 40 سالگی شان می شود، میشنوم و هر خودم را آماده می کنم جوابی به آنها بدهم که احتمالا دوست نخواهند داشت.

به گگارش همشهری آنلاین، وقتی بالغتر میشوید، که خیلی از بالا رفتن سن بهتر است، سوختوساز بدنتان کمتر می شود. بنابراین اگر رژیم غذایی و ورزتان مثل 20 سال و 30 سالگی است، احتمالاً وزن بیشتری خواهد داشت. اگر در اواسط دهه 40 سالگی، این اتفاق بیشتر خواهد بود. با کاهش استروژن در یائسگی زودرس، حجم شروع به کاهش می‌یابد و کاهش می‌یابد و نسبت به آن بیشتر می‌شود. وقتی یائسگی فرامی‌رسد، وزن به طور نامتناسب در ناحیه شکم افزایش می‌دیادی،.

اگر افزایش وزن به تغییرات هورمونی باشد، چرا با تجویز دارو از آن جلوگیری نکنید؟ متأسفانه این کار به این آسان‌ها نیست. در حالی که چه تغییراتی در هورمونی به از یائسگی با افزایش وزن کمم مربوط می شود، نمی تواند جلوی بدن را بگیرد و خطرات زیادی را افزایش دهد. بنابراین برای کنترل وزن کار مناسبی نیست و تا به حال ثابت نشده هورموندرمانی قبل از یائسگی جلوی افزایش وزن را می گیرد.

ولی همه خبرها بد نیست. با انتخاب رژیم غذایی سالم و اصلاح نوع ورزش ها می توانید در دوران پیش یائسگی و زمان یائسگی روی وزن سالم بمانید. در اینجا نکاتی را که توصیه می کنم می خوانید:

چک‌آپ مرتب داشته باشید

اولین قدم این است که آزمایش کامل بدهید. در دهه چهارم زندگیتان لازم است هر 2 یا 3 سال توسط دکترتان برای مسائلی مثل کلسترول بالا و بیماریهای قلبی بررسی شوید. افزایش می تواند نمی تواند به مککلات سوختوساز مثل تیر وزنی باشد که پپک معمولا با یک آمایش خون آن خواهد شد.

تحرک داشته باشید

همه ما باید دست‌کم ۳۰ دقیقه در روز تحرک داشته باشیم. پیادهروی، زومبا، دوچرخه سواری، طناب زدن، ایروبیک، دو یا هر حرکت دیگری که برایتان درست کردن باشد. ورزش به کارکرد قلب، خلق و خو و میل جنسی کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

اگر فقط ورزشهای هوازی انجام میدهید، احتمالاً این که در حین نزدیک شدن به یائسگی حجمتان را از دست بدهید، زیاد است. بنابراین لازم است تمرین های دیگری را به حرکت های روزانه اضافه کنید تا عضله بسازید و سوختوسازتان را بهبود بخشید. اگر فکر بلنه خردن وزنه خسته کننده و ترسناک است یا امکان پذیر یایت، گگینه های بسیار دیگری وجود دارند.

شخصا ورزش تناوبی با شدت بالا را توصیه می کنم که از وزنه در آن استفاده شود، چرا که ورزش هوازی را با وزنه ترکیب می کند. ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، ولی می تواند برای تمام سنین و سطح تناسب اندام مناسب باشد. یا شاید یوگا بیشتر به مدل شما بخورد. از جمله مدلی از یوگا که واقعا مثل را درگیر می‌کند یوگا قدس۱تی ایا یوگا قدس۱تی تدایا از این مدل یوگا در کنار قدرت و سوخت‌وساز شما کمک می‌کند. یوگا همچنین ندهد که علائم دیگر یائسگی مثل مهگرفتگی مغغ، رگرفتگی و بیخوابی را کم می کند.

یخچالتان را بررسی کنید

ورزش می تواند به بهبود سوخت و ساز شما کمک کند و روی وزن نگهتان دارد، اما نمی توانید در کنار رژیم غذایی رژیم غذایی داشته باشید. معمولاً وقتی حدود 60 کیلومتر در هفته میدوم 3 تا 5 پوند وزن اضافه می کند، برای این که به شدت گرسنه میشوم و مدام میخورم.

وقتی ۲۰ سال می‌توانستم مادامی‌ کنم که ورزش می‌کنم هرچه می‌خورخ. ولی وقتی به میانه ۳۰ سالگی رسیدم، باید به رژیم غذایی هم توجه داشته باشید. در ۴۰ ماه باید هر دو را رعایت می‌کردم تا وزن سالم بمانم. خیلی از ما در یکی دو سال اخیر اجازه دادهایم برخی از عادتهای ناسالم غذایی را ندیده بگیریم. حالا وقتش است که به سلامتی برگردیم.

قدم این است که شکر افزوده را قطع کنیم. بدن شما به این ماده خالی از نیازی ندارد و ارزش غذایی هم ندارد. من هم مثل بقیه مافین و کیک و کوکی دوست دارم، ولی سوخت‌وسازم اؤم احرداس س رراس.

اگر این مواد غذایی را در مناسبت های ویژه و نه هر روز بخورید، از آن لذت بیشتری ببرید. قدم بعدی این است که مطمئن شوید در روز ۵ تا ۷ واحد میوه و سبزی،ۯ⌬ات ۅص،ن ة. محدود کردن غذاهای سرخ‌کردنی، غذاهای فراوری شده و گوشت قرمز هم مهم است. هیچ رژیم غذایی خاصی را توصیه نمیکنم، مهمتر این است که راه سالمی که راه سالمی بیایید غذا بخورید که بتوانید برای مدت طولانی در زندگی آن را ادامه دهید.

پذیرش را تمرین کنید

«این منصفانه نیست. من قبلا میتوانستم برای یک هفته یا دو هفته ککر و مواد افزودنی نخورم و 10 پوند کم میکردم، ولی الان این کار جواب نمیدهد.»

من این را از مراجعان ۴۰ و چند ساله‌ام می‌شنوم. راه سریعی برای حل مشکلات پیش آمده وجود ندارد. الان رژیم های مد روز، قرص های مختلف یا مکمل برای این که کمی برای یک مناسبت وزن کم کنید، نیست. همین الان است که روی سلامتی‌تان تمرکز کنید.

نظر از مراجعان من واقعاً از نظر سلامتی در موقعیت مکانی. اگر شاخص توده بدنیتان بیشتر از 30 است یا مککلات پپککی دارید که روی وزنتان تثیر می گذارند، باید به تغییر سبک زندگی سالم برسید. انتخابهایی که امروز برای سلامتیتان میکنید، به ککل بر روی کیفیت زندگیتان در دههای بعدی زندگی تثیر خواهند گذاشت.

ولی اگر شاخص توده بدنیتان سالم است و مشکلات پزشکی، باید تصمیم بگیرید: بیشتر ما در دهه 4 زندگی وقت و انرژی زیادی برای 2 ساعت ورزش در روز و شمردن هر باری که در دهانمان می گذاریم، نداریم، نداریم. سالم‌تر در چنین شرایطی روی سلامتی است و نه روی زوا.

پیشیاسگی فرصت عالی برای این است که یک روش سالم برای نیمه دیگر زندگیتان برنامه ریزی کنید. این زمان رژیم‌های مختلف تجاری و تنفر پیدا کردن از خود نیست. زمانی است که به طور عینی به سلامتیتان نگاه کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. زیاد سبزیجات بخورید، بیشتر ورزش کنید و چک‌آپ‌های پزشکی مرتباً بخورید. برای این که تنها یک بار زندگی می کنید و می خواهید این یک بار معرکه، سالم و کامل باشد.

منبع: wedmd / نوشته شده توسط دکتر ودر روپی، پپک در فرانکلین و معاون رئیس ستاد در مرکک پپکی ویلیامسون

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما