همه چیز درباره یک ضدافسردگی معروف: فلوکستین

اما آیا قرص فلوکستین عوارضی هم دارد؟ بیماری که افسردگی دارد به دلیل بیماری خود حوصله ندارد، فکر نمیکند، ممکن است زیاد بخوابد و. برخی افراد معتقدند مصرف دورهای قرصهای ضد افسردگی منجر به چاقی آنها شده است. برخلاف تصور ایجاد شده در جامعه که فلوکستین در کاهش وزن و درمان هرگونه چاقی موثر است، باید بگوییم که اینگونه نیست.این دارو تنها برای درمان چاقی ناشی از پرخوری های عصبی کاربرد دارد لذا مصرف خودسرانه ی آن بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود. در این گروه از افراد، تجویز فلوکستین به معنای یک درمان بدون تایید (off-label) است، بدان معنی که استفاده از آن برای درمان چاقی مجاز نیست. هیچ دارویی بدون عوارض نیست. همانطور که می دانید فلوکستین دارویی نام آشنا ، با عوارض کم و پرطرفدار در داروهای ضد افسردگی است که در موارد متنوعی مانند پرخوری عصبی ،افسردگی و وسواس اجباری توسط متخصصان تجویز می شود.♥ علت اصلی بروز افسردگی ناشناخته است اما هدف از درمان دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و…

ساعات مصرف قرص فلوکستین

فلکوستین نیز می تواند منجر به افکار خودکشی یا بدتر شدن آنها در کودکان و بزرگسالان شود. حتماً در مورد تمام داروها، ویتامین ها یا گیاهانی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد دوز مصرفیتان را به تدریج کاهش دهید. تمام داروهای مصرفیتان را با پزشک خود در میان بگذارید. در مورد استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید. بنزودیازپینها، مانند تریازولام و میدازولام: مصرف این داروها در کنار هم ممکن است باعث آرامش بیشتر و خواب آلودگی شود. شما می توانید این دارو را در هر زمانی مصرف کنید به شرطی که آن را در روزهای بعد هم در همان زمان مصرف کنید.اما دقت کنید اگر مشکل خواب دارید یا شب ها فرصت خوابیدن به اندازه کافی را ندارید بهتر است فلوکستین را در صبح بعد یا در حین صبحانه مصرف کنید.قرص فلوکستین ۱۰دوز مصرفی فلوکستین ۱۰ و فلوکستین ۲۰ برای هر بیماری1: قرص فلوکستین برای درمان PMSاگر فلوکستین را برای مشکلات پیش از قاعدگی یا همان سندروم پیش از قاعدگی مصرف میکنید، ممکن است پزشک زنان شما اینطور تشخیص دهد که آن را هر روز یا فقط برای دو هفته پیش از شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی مصرف کنید.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

البته اگر مشکل خواب دارید، بهتر است آن را صبح مصرف کنید. استفاده از فلوکستین همراه با زولپیدم ممکن است عوارض جانبی مانند سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی و مشکل در تمرکز را افزایش دهد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، قرص فلوکستین خواب را مختل میکند و ممکن است باعث ایجاد تهوع و سرگیجه شود. روانپزشک برای سنجش تاثیر دارو در ابتدا ۱۰ میلی گرم را توصیه کرده و در صورتی که بیمار نیاز داشته باشد، دوز آن را زیاد میکند. این نشان داد افرادی که مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده اند و فلووکسامین مصرف کرده اند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده اند، شانس بدتر شدن علائم یا نیاز به رفتن به بیمارستان را کاهش می دهند. بنابراین می توان گفت که فلوکستين يک درمان موثر و کوتاه مدت قابل تحمل براي بيماران مبتلا به روده تحریک پذیر یا IBS با غلبه درد و يبوست است. البته دلیل آن این است که حدود یک هفته طول می کشد تا سطح فلوکستین در بدن شما افزایش یابد و سپس چند هفته بیشتر طول می کشد تا بدن شما با آن سازگار شود و بدن به آن عادت کند.

فلوکستین برای چیست

البته این مشکلات تنها عوارض مصرف قرص فلوکستین نیستند. درصورت بروز مشکلات جنسی پس از مصرف پروزاک، حتما موضوع را با پزشک خود مطرح کنید. مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs): این ضدافسردگیهای با بیخطری کلی و عوارض جانبی کم، معمولاً به عنوان اولین انتخاب برای حملات پانیک مطرح هستند. پزشکان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدهاند که دو داروی فلوکستین یا پروزاک و بوپروپیون از خانواده مهارکنندههای باز جذب سروتونین، میتوانند به صورت موقت باعث کاهش وزن در مصرفکنندگان شوند. فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی پذیرفته شدهاست. پروزاک (فلوکستین) یک داروی ضد افسردگی تایید شده برای کودکان 8 سال و بالاتر است. این دارو را به صورت خوراکی، طبق تجویز پزشک، معمولا یک بار در روز، صبحها، مصرف کنید. این دارو به صورت مایع، قرص، کپسول و کپسول تاخیری با اثر طولانی در دسترس است.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما