(ویدئو) انتقاد شدید از مذاکرات وین در مجلس

[ad_1]

فرارو- دو نماینده امروز در صحن عالمی از وضعیت حقوقی در نین انت این نمایندگان مدعی شدند اخبار خوبی از وین نمی‌گیرند و توافق صورت گرفته را زیر سوال بردند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با ارائه گگارشی از روند توافق است، از عدم رعایت نکاتی از مصوبه مجلس در این توافق انتقاد کرد.

محمود نبویان، نماینده تهران در تذکری بیان کرد: «شاید روزهای آینده قرار باشد توافق انجام شود، اما اگر در این توافق که نمایندگان مطلوب و ملت ایران هستند، دقت کنید، وجود ندارد. اگر به دولت سابق انتقاداتی داشتیم بحث هیکلی و شخصی را نداشتیم.»

او ادامه داد: «مککلات زیادی در این توافق وجود دارد که ما باید هوشیار باشیم، به عنوان مثال درباره لغو تحریم‌های آیسا و کاتا مطلقا نمی‌توان گفت. در لیست (SDN) که لیست رفع تحریم 200 نفع مد نظر بود به 980 مورد رسید، آقایان گفتند تنها تحریم 20 نفر را برمیدارند و بر روی همین موضوع توافق می کنند. »

نماینده مردم تهران در مجلس کرد: «درباره کانورشن یعنی تبدیل ارز نمی کند که انجام دهد، یعنی وقتی نفت میفروشیم معلومات درآمدی ارزی آن را می توان به دست بیاوریم. در بحث تحریم‌ها آمریکا مطلقاً نمی‌پذیرد که از برجام خارج نشده است. متأسفانه دوستان تیم مذاکره مسئولین اصلی این مدیران هستند، نمیخواهم اسم بیاورم، ما سه گروه داریم; گروه تحریم، گروه هسته‌ای و گروه اجرایی. مسئولین این کمیته ها هستند که برجام را فتحالفتوح میدانستند، باید به این موضوع خیلی توجه کنیم. »

نبویان با بیان اینکه ما می‌توانیم از طرف غربی تضمین کنیم تا در کنگره آن را تصویب کند، گفت: «شاید بگویند کنگره مخالفت کند، این در حالی است که اکثر اعضای کنگره آمریکا دموکرات هستند و باید از همین جریان باشند. لازم نیست که کنگره به آن صورت باشد، ما سه نوع داریم، یک دستور اجرا و یک دستور اجرایی کنگره داریم که برای آن نصف به علاوه یک کافی است.»

او افزود: “متأسفانه در مورد توافق این موارد وجود ندارد، به جای آن که آنها را تضمین کنند از برجام خارج از زبان ما در این توافق آمده است که ایران میگوید باید بگوید مادامی است که ایران به وظایفش عمل می کند، آمریکا. از این‌ها خارج نمی‌شود که به جای اینکه ما از این کار بگیریم، از ما می‌گیرم.»

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: «درباره اجرا هم قرار بود تحریم‌ها را لغو کند، از سوی ما راستی ازمایی سپس در مجلس گزارش داده می‌شود بعداً نمایندگان اجازه توافق را بدهند که متأسفانه هیچ کدام از این مراحل وجود ندارد. آن گونه که قرار است، غربی ها روی کاغذ بنویسند تحریم ها را غیب یا بردارند و ایران باید به سمت اجرای من برود.»

کمیته امنیت ملی برای بررسی روند جلسه جلسه تشکیل می دهد

همچنین مرتضی محمودوند در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1401 بیان کرد: «از آنجا که مجلس در جریان بررسی بودجه قرار دارد کمتر به موضع بحث توجه شده است. اخباری که به ما رسیده خیلی خوب نیست. بین ملت ایران باید در نظر گرفته شود.»

او در ادامه اظهار کرد: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت هیچ شرایطی از مشارکت ملت کوتاه نخواهند آمدند. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که دارای 9 ماده می باشد باید به صورت دقیق رعایت شود. خبرهای خوبی از مذاکره به ما نمی رسد.»

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی، بیان کرد: «از آنجا مجلس درگیر بررسی لایحه بودجه سال آتی است که فردا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ای با حضور وزیر امورخارجه به منظور بررسی است. روند برگزاری برگزار می شود.»

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما