چرا نوع شارژری که برای گوشی خود استفاده می کنید مهم است؟ –

[ad_1]

ما همیشه موقعیت هایی را دیده ایم که گوشی ما نیاز به شارژ داشته باشد. اما ما شارژر نداشتیم. حتی شرکت هایی مانند اپل گوشی های هوشمند جدید خود را بدون شارژر روانه بازار کرده اند. از آنجایی که امروزه اکثر گوشی ها از استاندارد شارژ بی سیم و پورت USB پشتیبانی می کنند، آیا می توان از هر نوع شارژری با آنها استفاده کرد؟ پاسخ کوتاه به این سوال «بله» است. در این مقاله قصد داریم با توضیح دقیق تری به این سوال پاسخ دهیم.

رتبه بندی شارژرها

به گفته Wired، رایج ترین مشخصاتی که روی شارژر می بینید، نماد وات (W) است. این نشانگر نشان می دهد که شارژر چقدر می تواند انرژی را به گوشی برساند. تبلت ها و لپ تاپ ها معمولا وات بالاتری دارند. زیرا باتری های این محصولات بزرگتر هستند. به این ترتیب، اگر شارژر گوشی شما لپ تاپ شما را شارژ نمی کند، نباید تعجب کنید.

سرعت شارژ گوشی شما از 0 تا 100 درصد به وات شارژر و حداکثر وات دستگاه شما بستگی دارد. اگر نمی دانید گوشی شما چقدر انرژی مصرف می کند، می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل آن را پیدا کنید. حداکثر توان شارژ آیفون 12 برای مثال 20 وات است. بنابراین وقتی شارژر رسمی 20 واتی اپل را خریداری می کنید، آیفون 12 تقریباً چهار برابر سریعتر از شارژر استاندارد 5 واتی این شرکت شارژ می شود.

توجه داشته باشید که شارژر 20 واتی به دلایل ذکر شده از تبلت های آیپد بزرگتر پشتیبانی می کند. در مورد مدل 5 وات اینطور نیست.

شارژر OnePlus 8T

این موضوع در مورد درگاه شارژ لپ تاپ ها نیز صدق می کند. توان خروجی پورت USB C / Thunderbolt در جدیدترین مک بوک پرو اپل 10 وات است، به این معنی که می توانید آیفون خود را با مک بوک پرو جدید سریعتر از شارژر 5 واتی شارژ کنید. البته توان خروجی این پورت ها به شارژر 20 واتی اپل نمی رسد. اگر اکنون توان مصرفی گوشی شما را 10 وات فرض کنیم، در این صورت دستگاه شما با پورت USB جدید مک بوک پرو و ​​شارژر 20 واتی اپل با همان سرعت شارژ می شود.

اگر می خواهید از سریع ترین شارژر موجود برای گوشی خود استفاده کنید، به شارژری با قدرت خروجی مشابه دستگاه خود نیاز دارید. در بیشتر موارد شارژر همراه گوشی مناسب ترین گزینه برای شارژ دستگاه خواهد بود.

درباره شارژ سریع شرکت های مختلف معمولاً از این فناوری به روش های مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال، گوشی هوشمند OnePlus 8T از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می کند. در این محصول اساسا باتری به دو قسمت داخلی تقسیم می شود که هر دو واحد به طور همزمان شارژ می شوند و در نتیجه سرعت شارژ بیشتر می شود. برای تجربه بهترین شارژ سریع، گوشی و شارژر شما باید از این فناوری پشتیبانی کنند. در نتیجه امکان شارژ گوشی OnePlus 8T با شارژر در حداکثر سرعت و عملکرد این محصول وجود ندارد.

فناوری شارژ بی سیم کمی متفاوت است. قدرت این نوع شارژر نیز بر حسب وات سنجیده می شود. اگرچه شارژرهای بی سیم معمولا کندتر از شارژرهای سیمی شارژ می شوند، همه این شارژرها اکنون از استاندارد Qi استفاده می کنند. بنابراین می توانید گوشی های برندهای مختلف را با همان پد بی سیم شارژ کنید.

از کدام شارژر می توان استفاده کرد؟

تا زمانی که از کابل ها یا پدهای بی سیم استاندارد استفاده می کنید، می توانید از هر شارژر برای دستگاه خود استفاده کنید. گوشی های امروزی به شما این امکان را می دهند که مصرف برق را تنظیم کرده و در نتیجه باتری را ذخیره کنید. از این رو، استفاده از شارژرهای استاندارد دیگر برای شارژ گوشی تقریبا هیچ خطری ندارد.

با این حال، شما باید بسیار مراقب شارژرهای ارزان قیمت و بدون مارک باشید. زیرا این شارژرها معمولاً استانداردهای لازم را ندارند. البته این بدان معنا نیست که همه شارژرهای ارزان قیمت بی کیفیت هستند. با این حال، برای امنیت بیشتر، بهتر است همیشه از شارژرهای جدیدتر از یک برند معتبر استفاده کنید. در این صورت، احتمالاً باید برای خرید شارژر هزینه بیشتری بپردازید. اما حداقل می توانید مطمئن باشید که دستگاه شما آسیب نمی بیند.

نتیجه نهایی این است که تقریباً هر شارژر جدید امروزی با اکثر تلفن ها سازگار است. با این حال، اگر از برندهای دیگر پدهای بی سیم برای گوشی خود استفاده می کنید، نباید انتظار بهترین سرعت شارژ را داشته باشید.

Apple Mag Safe

همانطور که قبلا ذکر شد، این به ویژه برای شارژرهای سریع صادق است. زیرا سازندگان گوشی های هوشمند تمایل دارند محصولات خود را طبق استانداردها و روش های خود شارژ کنند. به همین دلیل باید از شارژر استاندارد استفاده کنید تا از سرعت شارژ دستگاه خود نهایت استفاده را ببرید. اگر به شارژر اصلی خود دسترسی ندارید، می توانید از شارژرهای دیگر برای این منظور استفاده کنید.

وضعیت در مورد شارژ بی سیم نیز مشابه است. از آنجایی که امروزه اکثر داکرها و پدهای بی سیم از استاندارد یکسانی استفاده می کنند، می توان از آنها برای شارژ هر تلفن دیگری استفاده کرد. حتی اگر این داکرها به طور خاص برای استفاده با سایر برندهای تلفن بهینه نشده باشند. در این شرایط، سرعت شارژ دستگاه احتمالاً کمی با سایر برندهای شارژرهای بی سیم متفاوت است که معمولاً در مستندات دستی شارژر بی سیم توضیح داده شده است.

مقالات مرتبط:

در همین حال، اپل یک استثنا است. زیرا استاندارد Magusif این شرکت به طور ویژه برای آیفون 12 توسعه یافته است. این فناوری از آهنربا برای ثابت نگه داشتن گوشی استفاده می کند و استفاده از این پد شارژ بی سیم برای شارژ سایر گوشی های هوشمند توصیه نمی شود. آهنرباها و پدهای شارژ بی سیم معمولاً به خوبی با هم کار نمی کنند. اما اپل با تکنیک خلاقانه خود توانسته از این دو عنصر در کنار هم استفاده کند.

اپل گفته است که شارژر رسمی Magsif می‌تواند با نوارها و تراشه‌های مغناطیسی کارت‌های اعتباری، نشان‌های امنیتی، پاسپورت‌ها و جاکلیدی‌ها تداخل داشته باشد و همچنین روی قاب‌های چرمی تأثیر بگذارد. بنابراین اگر از Magsif با هر یک از این دستگاه ها استفاده می کنید، این موضوع را باید در نظر داشت.

به استثنای Apple و Apple Magician، لازم نیست هنگام تعویض شارژر گوشی هوشمند خود دقت زیادی به خرج دهید. سخت افزار مدرن تلفن های امروزی برای مقابله با این خطرات احتمالی در این شرایط بهینه شده است. برای استفاده حداکثری از شارژر، تا حد امکان از شارژرهای تلفن خود استفاده کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ لطفا تجربه خود را از استفاده از شارژرهای مختلف برای گوشی های آنها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما