چقدر برای نفر اول تنیس جهان واکسینه نشد؟

[ad_1]

باخت تنیسور شماره یک جهان پس از اخراج از استرالیا و محرومیت از بازی در مسابقات آزاد استرالیا بالغ بر میلیون ها دلار است. اما تأثیر بلندمدت این رسوایی بر شهرت و درآمدهای حامی مالی آن می تواند شدیدتر باشد.

به گزارش بی بی سی، سفر جنجالی نواک جوکوویچ به ملبورن و لغو روادید و اخراج احتمالی او از استرالیا احتمالاً بیشتر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد برای تنیسور صربستانی هزینه خواهد داشت.

اول از همه، باید درآمد جوکوویچ از جوایز نقدی اولین تورنمنت گرند اسلم سال را در نظر گرفت. او به عنوان تنیسور شماره یک جهان، مدافع عنوان قهرمانی و برنده مجموع 9 دوره مسابقات، یکی از مدعیان اصلی مسابقات امسال بود. جوکوویچ در صورت راهیابی به فینال اوپن استرالیا 57.1 میلیون دلار و در صورت قهرمانی 87.2 میلیون دلار به دست می آورد.

طرف دیگر ماجرا هزینه های مستقیم تنیسور صربستانی در سفر به استرالیا است. جوکوویچ پس از اخراج از استرالیا با جریمه 360 هزار دلاری روبرو می شود و هزینه های دادگاه جوکوویچ نیز 225 هزار دلار برآورد شده است.

هزینه پرواز برگشت بین او و تیم سه نفره اش را نیز به این موارد اضافه کنید. آنها “فرست کلاس” از مالاگا به دبی و از آنجا به ملبورن پرواز کردند. بلیط رفت و برگشت ملبورن به بلگراد از طریق دبی، خطوط هوایی امارات “کلاس تجاری” بود، زیرا در این بخش نمی گنجید. قیمت کل این بلیط ها 45000 دلار برآورد شده است.

در نهایت هزینه اقامت جوکوویچ؛ اگرچه یک هتل توسط برگزارکنندگان برای همه بازیکنان شرکت کننده در مسابقات تنیس گرند اسلم رزرو شده است، جوکوویچ خانه ای برای خود اجاره می کند. هزینه چنین خانه ای در ملبورن برای سه هفته به راحتی می تواند به ده هزار دلار برسد و بعید است که این مبلغ بازپرداخت شود.

با در نظر گرفتن این هزینه ها و درآمد احتمالی که جوکوویچ در مسابقات آزاد استرالیا از دست داد، کل خسارتی که او متحمل شد 3.5 میلیون دلار برآورد می شود.

تایید حامیان مالی

اما شاید مهمتر از این ضرر مستقیم آسیب اساسی تری است که این رسوایی به نواک جوکوویچ وارد می کند. جدا از برخی از هموطنان جوکوویچ و مخالفان واکسیناسیون کرونا، میزان انتقاد جهانی جوکوویچ که او را به بی مسئولیتی و خودخواهی متهم می کند، بی سابقه است.

این تأثیر منفی به طور قابل توجهی بر درآمد آن از معاملات تجاری با حامیان مالی تأثیر می گذارد. شرکت های حامی قبل از سرمایه گذاری در این قراردادها، وضعیت و شهرت یک ورزشکار را به دقت ارزیابی می کنند.

قراردادهای اسپانسر ورزشی همیشه حاوی تبصره ها و بندهایی است که در صورت بروز اختلافات اخلاقی، پیام های منفی غیر ورزشی و رفتار نامناسب ورزشکار، اسپانسر می تواند در مفاد قرارداد تجدید نظر کند و در صورتی که شرکت اسپانسر در طولانی مدت با اعتبار ورزشکار همراه باشد. مدت و در صورت خطر حتی می تواند قرارداد را فسخ کند.

قراردادهای تجاری بخش عمده ای از درآمد تنیس بازان حرفه ای را تشکیل می دهند و پولی که از دریافت جوایز نقدی برای مسابقات به دست می آید در مقایسه با این درآمد، نسبتاً ناچیز است. بر اساس گزارش مجله فوربس که هر ساله رتبه بندی پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بر اساس درآمدهای ورزشی و تجاری آنها منتشر می کند، جوکوویچ در سال 2021 در مجموع حدود 38 میلیون دلار درآمد داشته است.

فقط یک پنجم این مبلغ از جوایز نقدی به دست آمد. اگرچه سال گذشته یکی از موفق ترین فصل های دوران بازی جوکوویچ بود، اما او به قهرمانی در هر چهار گرند اسلم نزدیک شد. جوکوویچ سال گذشته 8 میلیون دلار جایزه نقدی به دست آورد. اما 30 میلیون دلار دیگر تنها از معاملات تجاری با حامیان مالی آن به دست آمد.

حامیان مالی شامل شرکت هایی مانند خودروساز فرانسوی پژو، بانک اتریشی Raiffeisen، ساعت ساز لوکس سوئیسی Hublo، شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی Yukiji، تولید کننده لوازم ورزشی فرانسوی Lacoste، تامین کننده پوشاک این مرد 34 ساله، و شرکت ژاپنی Esix هستند. او به عنوان یک شرکت اتریشی Hed، تامین کننده موشک های او، حامی تامین کننده کفش محسوب می شود.

بعد از اتفاقات استرالیا و همه اخبار منفی در مورد جوکوویچ، روزنامه تجاری آلمانی Handelsblatt به دلیل ارائه نادرست PCT او و همچنین عدم واکسن زدن و اخراج از کشور به شرکت ها مراجعه کرد و گزارش داد که برخی از آنها قبلاً کمی از جوکوویچ دور شده اند. : از او فاصله گرفته اید و توضیحات بیشتری را از او خواسته اید.

“نگاه انتقادی”

ما قراردادی چند ساله با نواک جوکوویچ امضا کردیم، زیرا او در اروپای مرکزی و شرقی شهرت زیادی دارد. بانک اتریشی Raiffeisen International، که در شرق اروپا بسیار فعال است، به Handelsblatt گفت: این تصمیم خیلی قبل از گزارش های فعلی است. وضعیت او و واکسیناسیون و شرکت در مسابقات آزاد استرالیا انجام شد، اما به عنوان اسپانسر نواک جوکوویچ، وضعیت فعلی را بحرانی می بینیم.» قرارداد بانک با جوکوویچ تا سال 2024 اعتبار دارد.

در چنین شرایطی معمولاً اسپانسرها ابتدا سعی می کنند سکوت کنند تا کمی اوضاع آرام شود. اینکه اسپانسر مربوطه در نهایت چه تصمیمی می گیرد و چه عواقب حقوقی برای جوکوویچ دارد نیز به شرایط قرارداد بستگی دارد.

به عنوان مثال می توان بخشی از مبلغ قرارداد را کسر کرد زیرا جوکوویچ نمی تواند برخی از مسئولیت ها و وظایف خود را انجام دهد. اما حتی اگر این اسپانسرها به سادگی تصمیم بگیرند که قرارداد خود را با جوکوویچ تمدید نکنند، باز هم این بازیکن متحمل ضرر مالی قابل توجهی خواهد شد.

شرکت فرانسوی Lacoste بلافاصله پس از اخراج جوکوویچ از استرالیا در بیانیه رسمی اعلام کرد: ما در اسرع وقت با آقای جوکوویچ تماس خواهیم گرفت تا درباره آنچه در طول اقامت وی ​​در استرالیا رخ داده است تحقیق کنیم. دلار ارزشش را دارد و امسال تمام می شود.

سخنگوی هابل به Handsblatt گفت که این شرکت نیز راه جوکوویچ را دنبال می کند و منتظر توضیح از سوی او است. پژو و هد پاسخی ندادند. ارزش قرارداد جوکوویچ با هد حدود 10 میلیون دلار است.

همچنین عواقب قانونی و تصمیم حامیان مالی جوکوویچ به رفتار او پس از این اتفاقات بستگی دارد. به خصوص وضعیت واکسیناسیون این بازیکن. اگر در شرایط فعلی به امتناع از واکسیناسیون کرونا ادامه دهد، به احتمال زیاد از حضور در مسابقات آزاد فرانسه محروم خواهد شد. دومین تورنمنت گرند اسلم فصل در ماه می در پاریس برگزار می شود. برگزارکنندگان مسابقات آزاد فرانسه نیز اعلام کرده اند که فقط بازیکنان واکسینه شده می توانند در این رقابت ها شرکت کنند.

در استرالیا، جوکوویچ حتی با محرومیت سه ساله به عنوان جریمه احتمالی مواجه است. اگر چنین باشد، جوکوویچ ممکن است تا پایان دوران بازیگری خود هرگز در مسابقات آزاد استرالیا در ملبورن بازی نکند. ممنوعیت چنین مسابقاتی تاثیر بسزایی بر قراردادهای جاری و همچنین آینده جوکوویچ با اسپانسرهای خود خواهد داشت.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما