چه زمانی در بارداری می‌توانم استامینوفن مصرف کنم؟

[ad_1]

فرارو- . این دارو به شکلهای شربت، کپسول، قرص و شیاف موجود است. بین 40 تا 65 درصد از زنان باردار در دورهای از بارداری خود را از مصرف می کنند که برای سردرد و تب است.

به گزارش فرارو، بهتر است کمترین دوزی را مصرف کنید که می توانید با آن تب خود را کاهش دهید یا سردرد را از بین ببرید و مطمئن شوید که هرگز از دوز روزانه تجاوز نکنید. به خاطر داشته باشید که استامینوفن در ییبات دروی یگر مانند دیگرهایی که برای درمان سراخوردگی، سردرد و آنفولانزا استفاده می شود نیز وجود دارد; بنابراین حتماً این خود را در میزان مصرف روزانه بگنجانید. همچنین به یاد داشته باشید که سایر داروهای موجود با فرمولهای مشابه ممکن است در دوران بارداری بی خطر باشند.

خطرات مصرف استامینوفن در دوران بارداری چیست؟

مصرف هیچ دارویی در دوران بارداری صد در صد بی خطر نیست. اما استامینوفن چندین دهه است که به طور خاص مورد استفاده قرار می گیرد و تحقیقات بسیار نشان می دهد که مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است. به علاوه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند مصرف این دارو احتمال سقط جنین یا نقایص مادرزادی را افزایش می دهد. مقدار مصرف دوز مناسب حائی است و مصرف بیش از حد استامیند باعث می شود که آسیب به بیماران و کلیه و کم خونی در زنان باردار و نوزادان و نوزادان ونها شود.

هیچ شواهد قطعی در آمایشات انجام شده وجود انسانی ندارد که نشان دهد استامینوفن، زمانی که به درستی مصرف شود، خطر سایر مککلات را افزایش می دهد. برخی از افراد در حال بررسی هستند که آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری ممکن است منجر به مواردی از قبیل مککلات رفتاری، آسم یا کریپتورکیدیسم شود؟

از مطالعات حیوانی نشان می دهد برخی از مصرف استامینوفن در دوران بارداری، به ویژه در بیش از حد یا در اواخر بارداری، ممکن است با مشکلات رفتاری مهم و بیش فعالی مرتبط باشد، برخی از مواد غذایی و دارویی آمریکا در سال 2015 حاکی. از آن است که شواهد ارتباط بین مصرف استامینوفن و ادهد یا همان اختلال توجه و بیش فعالی غیرطعی است.

مطالعه‌ای انجام شده در سال 2017 روی تقریباً 113000 کودک در نورژ، نشان می‌دهد که از اختلال توجه و بیش فعالی در نوزادان زنانی که در طول بارداری بیش از 29 روز استامینوفن مصرف کرده اند با افزایش مصرف بوده است. با این حال، همچنین دریافتند که استفاده از پدر از استامینوفن نیز با ADHD مرتبط است، اما شواهد قطعی برای یا علیه رابطه علی بین استفاده مادر از استامینوفن و ADHD ندارند.

تجزیه و تحلیل و مطالعاتی شامل بیش از 132000 مادر و فرزندانشان است که در سال 2018 منتشر شده است، به این نتیجه رسیده است که مصرف استامینوفن در دوران بارداری با افزایش خطر ابتلا به اختلال و بیش فعالی، ASD و علائم بیش فعال مرتبط است. همه شواهد نشان می دهند که (براساس داده های کرکتکننندگان به یاد آورده و گگارش کرده اند) و مستعد سوگیری و عدم دقت کافی هستند.

به علاوه برخی مطالعات از ارتباط بین مصرف استامینوفن در بارداری و خس خس سینه یا آسم در کودکان صحبت می کنند، اما این ارتباط ممکن است به دلایلی غیر از خود دارو باشد.

مطالعاتی که اخیرا در سوئد روی حدود نیم میلیون مادر و فرزندانشان صورت گرفته است، ارتباطی بین آسم یا خس خس سینه کودکی و مصرف استامینوفن در بارداری داده شده است، اما نتیجه به این نتیجه رسیده است که ارتباط مستقیم بین مصرف استامینوفن و آسم وجود ندارد. . به عبارت، استامینوفن باعث بروز علائم این مشکل در دوران کودکی نمی شود ممکن است احتمال بیشتری از فرزندان زنانی داشته باشد که در دوران بارداری استامینوفن مصرف می کنند. عوامل دیگری مانند تب، درد مزمن، یا اضطراب در مادری که استامینوفن مصرف می کند ممکن است باعث ایجاد آسم شود.

برخی تحقیقات نشان می دهند که از استامینوفن استفاده می کنند، به ویژه در سه ماهه دوم بارداری و بیش از چهار هفته، احتمال تولد پسران با کریپتورکیدیسم را افزایش می دهد. این مشکل در دستگاه تناسلی پسران باعث می شود یک یا هر دو بیضه آنها را نهفته و نزول نکند. مطالعات برای تایید و بررسی احتمال احتمالی این ارتباط مورد نیسز.

.

اکثر زنان میتو رُنند در دوران بارداری استامینوفن مصرف کنند، اما موارد خاص وجود دارد که باید محدود شود یا به طور کامل مصرف آن مصرف شود.

اگر به هپاتیت A، B یا C مبتلا هستید، احتمالاً باید توصیه کنید که بیش از 2 گرم (چهار قرص 500 میلی گرم گرمی) استامینوفن در روز مصرف کنید – و فقط برای چند روز مصرف مصرف کنید.
اگر کارمندی (سیروز) پیشرفته و پیچیده به هیۆ وجه استامینوفن ڌنکن ڵرن صر است.

چند راه طبیعی برای تسکین درد در دوران بارداری

گاهی اوقات می‌توان با روش‌های طبیعی دردهای جزئی یا متوسط ​​را،خمتی به عنوان مثال با همام کردن یا دوش آب گرم گرفتن. آب گرم می‌تواند به کاهش درد جزئی عزلانی کمک کند. آب را خیلی داغ کن.
همچنین می توانید برای کمک به کاهش و درد، یک کیسه یخ را روی ناحیه رسیب دیده بمالید. از یک پوشش بین یخ و پوست خود استفاده کنید تا آسیبی به پوستتان وارد شود و هر بار فقط 15 تا 20 دقیقه آن را در تماس با پوست قرار دهید.

برای تسکین درد، یک پد حرارتی را روی ناحیه رسیب می بینید که رن را خیلی داغ کنید و مستقیما روی ککم خود نمالید.

تحرک بدنی می تواند اندورفین می کند، کمک هایی که می توانند به شما کمک کنند بهتر از درد کنار بیایید. کشش ستون فقرات، کاهش و رباط‌ها ممکن است به کاهش درد و تنش کمک کند. همچنین یکدرمانگر با تجربه در درمان باردار، ممکن است به کاهش فشار و درد در بدن، تاندونها و رباطها کمک کند.

مدیتیشن، ریلکس کردن و تماشای تصاویر آرام بخش و گگیده می تواند با آملزش ذهن و بدن شما برای کنار آمدن متفاوت با درد مفید باشد. در آخر خواب با کیفیت و کافی مثبتی دارد. بدن شما در طول خواب بهبود میاب به ذهنتان آرامش می دهد تا بهتر بتوانید درد را تحمل کنید.

منبع: مرکز کودک

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما