چه زنان باید در مورد مردان بدانند!

[ad_1]

فراروـ دکتر باربارادی آنجلیس، روانشناس، مشاور روابط و نویسنده در زمینه شتخ. آثار این نویسنده یکی از پرفروشترین کتابهای روانشناسی است که در سراسر جهان به بیش از بیست زبان مختلف ترجمه و به چاپ رسیده است. از مهمترین کتابهای این نویسنده دو کتاب «رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند» و «رازهایی درباره مردان که هر زنی باید بداند» است که در ایران با ترجمه خانم سمیه موحدی فرد منتشر شده است.

به گزارش فرارو، دکتر آنجلیس در مقدمه این کتاب میگوید: «یکی از اهداف من برای نگارش این کتاب بهتر است خودمان را بشناسیم تا بتوان به این نتیجه رسید که به فرد در داشتن احساسات احساسی افتخار و از آنها استقبال کنیم و عشق و علاقه و بی چشمی داشته باشیم. و همدلی را جایگزین جدایی و کدورت کنیم.» در این مطلب برشی کوتاه از کتاب «رازهایی درباره مردان» تقدیم شما کاربران گرامی هستند که در رابطه بین مرد و زن و بهبود زندگی زناشویی اهیمت بسیار زیادی دارد.

تصور غالبی که میان زنان وجود دارد، این است که زنها همیشه و در طول تاریخ برای ایجاد رابطه با مردان با مشکل رو به رو هستند و به هر زبانی که صحبت می کنند، مفهوم سخن آنها را متوجه نمی شوند. برای ایجاد ارتباط با مردان باید از تصمیم برق و بروز افکار و احساسات آنها با خبر شوید، آنگاه تاثیر این اطلاعات را در زندگی مشترکتان به مشاهده مشاهده کنید.

راز‌هایی که باید برای برقراری ارتباط درست با مردان بدانید

1 مردان می توانند ارتباط خوبی داشته باشند که روی مکالمات داشته باشند

بهتر است بدانید که مردان برای هر کاری هدف دارند و زمانی احساس خوشایندی از عملکرد خود دارند که موضوع مکالمه را بدانند و اطلاعات کافی درباره آن داشته باشند. تنها در این صورت است که رفتار خود را کنترل می‌کنند و وقتی با شما صحبت می‌کنند، می‌توانند روی صحبت‌های شما تمرک داشته باشند. مردان می‌خواهند بدانند که هدف شما از گفتگو چیست. در این میان اشتباهی که زنها مرتکب آن می شوند، این است که درخواست های مبهم و نامشخصی را برای گفتگو دارند. برای مثال می گویند: «بیا با هم صحبت کنیم» یا «تصور می کنم برای ادامه رابطه باید با هم صحبت کنیم».

بهتر است بدانید که این نوع درخواست ها بسیار مبهوت است و می توانید می توانید متفاوتی داشته باشید و هیچ انگیزه ای را برای شروع گفتگو در مردان ایجاد نمی کند. مرد در این حالت تصور می‌کند که باید چه چیزی را می‌خواهید و نمی‌داند، می‌داند و راه حل را برای شما نشان می‌دهد، آن چیزی که می‌خواهد واقعاً شما را گنگ کند. مردان در این حالت خود را تحت فشار و اجبار فما میبینند و هیچ تسلطی بر گفتگو نخواهند داشت و گاه ممکن است کار به مشاجره و بحث بیکد باشد. به مرور زمان باعث می‌شود مردان از با شما فراری شوند. منشأ بروز این مککل اینجاست که زنان برای مردان برعکس مردان به جای عکس هدفی بیشتر به روند تمرکزی علاقه دارند.

راه حل

وقتی قصد شروع یک گفتگو را با همسرتان دارید، ابتدا در مورد هدف گفتگوی خود با او صحبت کنید. به این معنا که به این موضوع بحثتان چیست و قصد دارید به چه نتیجه ای برسید و چه انتظاری دارید. حتما برای شما پیش آمده است که وقتی درحال بیان افکار و احساسات خود با صدای بلند هستید، شوهرتان با بیصبری میگوید: «حاشیه نرو، برو سر اصل مطلب». این جمله اصلاً به این معنا نیست که مرد زندگی شما به شنیدن حرفهایتان علاقه ندارد و برای احساس شما ارزش قائل نیست; زیرا مردان در هر گفتگویی تنها به اصل مطلب فکر می کنند.

بهتر است برای شروع مکالمه برای مثال: «عزیزم! دوست دارم امشب با هم صحبت کنیم. فکر می کنم از هفته قبل که مادرت به خانه ما آمده است، کمی گرفته است. در این مدت با هم صحبت نکردیم. اول تو بگو بعد از من نظرم را می‌گویم.» هرچه خواسته های شما خاص و ویژه تر باشد، بهتر است. زنها معمولاً از صحبت مستقیم با مردان هراس دارند. به جای کلی گویی بهتر است رک و پوست کنده حرف خود را بزنید و با همسرتان صحیصی با این روش هدف از گفتگوی شما را میفهمند و با امنیت برای گفتگو با شما آماده می کنند.

ـ مردان پردازش فکری را ملکه ذهن خود می‌کنند و فقط نتیجه نهایـڌن نتیجه نهایـڌا بیما

حتما به این نکته توجه کرده اید که مردان در مقابل گفتگوهای شما طوری جواب می دهند که شما متوجه ترس و حتی اعتماد به نفسشان نیستید; منظور پردازش ذهنی می‌شود و در ذهن خود به نتیجه می‌رسند و آن،ةنگ.گ. اگر نتیجه نرسند مناسب باشد، پاسخی به شما نمی‌دهند. بنابراین فراموش نکنید که مردان در اجتماع راه حل دارند. به این معنا که وقتی مردان راه حل مناسبی برای شما داشته باشند، با شما نشان می دهند و از آنجا که در سکوت و آرامش این کار را انجام می دهند، می گویند: «صبر کن در مورد آن فکر کنم».

این است که زنان با صدای بلند فکر می کنند و مراحل فکری خود را با صدای بلند می گویند. زنانی که بدون تفکر مدام با صدای بلند در گله و ککایت هستند، باعث می شوند که مردان آنها را پر چانه یا نق نقو کنند. زیرا مردان درون ریز هستند و همه گله و شکایت‌های خود را درونشان پنمک.

راه حل
به همسرتان پیشنهاد کنید اگر با صدای بلند درباره مککلاتتان صحبت کنید، جئئی از وجودی شماست و از او بخواهد این خصیصه ذاتی را درک کند. همچنین وقتی در مورد مشکلی با همسرتان گفتگو می کنید، برای پیدا کردن راه حل مناسب به هر فرصتی که می دهید تا فکر کنید و از اینکه نکند پاسخ اشتباهی بدهید، با دقت کافی فکر کنید. وقتی به دولتتان این حق را میدهید که چه موقعی پاسخ شما را بدهد، حس آزادی را در ایجاد میکنید و دیگر از جانب شما احساس کنترل و یا تحت فشار بودن نمیکند. حتی از دست شما نخواهد شد. قبل از هر نوع گله و ککایتی از اوضایتی از شرایط به شوهرتان اطلاع دهید که می توانید ناراحتی خود را در مورد آن تصمیم خاص شروع کنید تا شوکه و عصبانی نشوید.

۳ ـ مردان نمی‌توانند به آسانی زنان احساسات خود را بیان کنند
بهتر است این راز مهم را درباره مردان بدانید که برای افراد دنیای درونی مکان عجیب و ترسناکی است. دنیای احساسات برای آن‌ها غریب و ناآشناست. گویی مردان شرطی شده اند که همیشه پیرو عقل خود باشند و نه قلبشان. بنابراین نباید که زمانی را صرف افکارشان کنند. به این نکته مهم توجه کنید که انسانها با چیزهایی راحت تر هستند که برایشان بیشتر آناست. ورود به دنیای احساسات می‌شود که مردان از احساس تسلط و کنترل خود اگر مردی در کار خود احساس توانمندی نکند، تصور می کند که آن کار را کنترل کند و به این نتیجه می رسد که نهتنها کنترل کنترل در دستش نیست، خودش هم تحت کنترل و نفوذ قرار دارد.

این مردان را می‌ترسانند و آن‌ها را احساس می‌کنند که می‌دهند. بنابراین خیلی زیاد برای گفتگو درباره احساساتشان نمی توانند؛ زیرا مهارت کافی را در آن کسب کرده است. مردان در طول گفتگو درباره احساسات از خود مقاومت نشان می دهند و گاه در طول گفتگو از دفاع می کنند; زیرا مهارت کافی را در این زمینه ندارد. بنابراین هرچه بیشتر به گفتگو درباره احساسات با مردان عصرار مردد، باعث ایجاد ترس و نگرانی در ونها و حتی گرایش به بیان نیازها و ابرازهایشان می شود. برای مثال ممکن است وقتی همسرتان بپرسید: «الان چه احساسی دارد؟» از ترس احمق جلوه کردن یا اعتراف به ندانستنی شما بگویید: «هیچی»

در این شرایط زنان این ناآشنا مردان را دربارد آشکارشان به حساب لجبازی آنها می گذارند و آنها را سرزنش می کنند. این راز مهم را برایتان فاش که مردان را به اندازه زنان بشناسد و بیشتر از آنها احساس می کنم، با این تفاوت زنان که به سادگی نمی توانند به احساساتشان دسترسی داشته باشند. زنان توقع همان سرعتی هستند که با احساسات خود تماس می گیرند، مردان نیز اینگونه باشند و این یک انتظار کاملا اشتباه است. در این شرایط وقتی همسرتان را به بیاحساس بودن می‌کنید، تصور می‌شود که درک نشده است و به مرور زمان از نظر عاطفی نسبت به شما سرد خواهد شد.

در این حالت ممکن است:

ـ شروع به حمله کنند و مقابله کنند.
ـ حاضر به گفتگو با شما نباشید.
زمانی که مردی از واقعی خود آگاه نیست، تصور می کند از همسرش جانب تحت فشار است و سعی می کند با او وارد گفتگو شود و ممکن است حالت شورشی به خود بگیرد تا به این ترتیب با احساس خود ارتباط برقرار کند.

راه حل
بهتر است با بروز احساسات و عواطف یکباره بر سرسرتان هجوم نیاورید و او را تحت فشار قرار دهید تا باید خیلی زود پاسخ شما را بدهید. کافی است کمی به او فرصت بدهید، صبور باشید و یکریز و پشت سر هم صحبت نکن. احساساتتان را شمرده شمرده بیان کنید تا مرد مرد متوجه آنها شوید و بعد از آن بکنید تا به او فرصت بیان احساسش را بدهید. وقتی دولتتان ساکت است، هرگگ به این معنا نیست که به حرفهای شما گوش نمی دهد و یا بیتوجه است; بلکه ذهن او در پردازش اطلاعاتی است که شما در این گفتگو با شما همراه باشید. سعی کنید در حین حرف زدن با مرد زندگیتان و بروز احساسات خود او را در آغوش بگیرید، دستش را بفشارید و سرتان را روی بازشوید تا از توسل به ذهنتان خارج شود و به قلب و احساس خود رجوع کند.

این نکته مهم را فراموش نکنید که بسیاری از مردان هویت و شخصیت خود را از بدنشان میگیرند; بنابراین تماس جسمانی می تواند او را از حالت منطقی، تحلیلی و ذهنی بیرون بیاورد و به دنیای احساسات نزدیک کند. زمانی که تصور می کنید همسرتان احساسات را به سختی بروز می دهد یا گوش دادن به احساسات شما برایش سخت و طاقتفرساست، در سکوت او را در آغوش بگیرید. با این روش گفتگو راز یک جنگ پر قدرت به سمت حالتی دوست،نه و عاطفی هداکی هدای.

در پایان به این نکته توجه کنید که در رابطه با ازدواج، تعداد سالهای زندگی مشترک نیست. اما نحوه برخورد با همسرتان در هر روز این را ایجاد می‌کند.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما