تمایل ایران برای سرمایه گذاری در عراق

[ad_1]

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در قالب سرمایه‌گذاری مشترک در عراق فعال شوند و از آنجا همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، علی رضا پیمان پاک در حاشیه دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کرکوک عراق سه محور اصلی را شناسایی کرد که بر اساس آن می توان سطح مبادلات تجاری دو کشور را افزایش داد.

به گفته وی، علاوه بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌هایی مانند تغذیه و بازسازی صنعتی در استان کرکوک، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانیان و برگزاری اولین نمایشگاه محصولات ایرانی در این کشور دو محور دیگری است که می‌تواند موجب رشد و توسعه صنعت نفت شود. نقش ایران در کمک به تجارت عراق

معاون وزیر صمت با یادآوری علاقه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با تمامی استان های عراق بر حضور در استان کرکوک و تمایل سازمان توسعه تجارت ایران برای برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های تولیدی و صادراتی جمهوری اسلامی ایران در کرکوک تاکید کرد. استان، اواخر امسال اعلام شد.

پیمان پاک همچنین با اشاره به سیاست دولت ایران در زمینه توسعه اقتصادی و تجاری، بر اهمیت ارتباط و همکاری فعالان اقتصادی استان با طرف های ایرانی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک با اشاره به توانمندی های ایران در عرصه های مختلف صنعتی و کشاورزی، خواستار حضور پررنگ جمهوری اسلامی ایران در استان و تقویت همکاری های تجاری بین فعالان اقتصادی و تجاری استان کرکوک شد. حمایت و کمک طرف ایرانی به سازمان توسعه تجارت.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، وی با اشاره به تخریب زیرساخت های صنعتی استان، بر تمایل اتاق برای برقراری ارتباط بین شرکت های ایرانی و طرف های عراقی به منظور همکاری در اجرای پروژه های فنی و مهندسی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک با تشریح موقعیت جغرافیایی استان کرکوک به عنوان نقطه اتصال جنوب و شمال و شرق به غرب کشور، از وجود میادین بزرگ و ظرفیت های همکاری بین فعالان اقتصادی این کشور خبر داد. استان با فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران. ، بر صادرات خدمات فنی و مهندسی، بازسازی صنعتی، کشاورزی و اجرای طرح های سرمایه گذاری مشترک تاکید کرد.

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق، با اشاره به اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در استان کرکوک ظرفیت های اقتصادی و تجاری بسیار خوبی دارد، گفت: این استان با داشتن 40 درصد منابع نفتی عراق، دارای ظرفیت های فراوانی است. فرصت همکاری و مشارکت در بسیاری از پروژه ها.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما