کارت واکسن دیجیتال کرونا چیست؟ جهت ها + شرایط – زومیت

[ad_1]

واکسیناسیون کرونا در ایران در فوریه 1999 آغاز شد ، اما روند واکسیناسیون در چند ماه اول کند بود. در روز روی کار آمدن دولت جدید در 12 آگوست ، 13.5 میلیون دوز واکسن کووید -19 به کشور تزریق شد که حدود 11 میلیون آن در اولین دوز بود. امروز ، 30 اکتبر ، تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به حدود 56 میلیون دوز رسیده است و بیش از 39 میلیون مورد از آنها مربوط به اولین دوز است.

افزایش آمار واکسیناسیون بحث در مورد اجرای طرح قرنطینه هوشمند را جدی تر کرده است. به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در چند هفته آینده ، به جای محدودیت های کلی عروق کرونر ، محدودیت هایی را برای بازدید از برخی نقاط فقط برای افرادی که واکسینه نشده اند ، شاهد خواهیم بود. کشورهای جهان نیز در ماه های اخیر با گسترش واکسیناسیون برخی محدودیت های کلی را برداشته اند. یکی از این محدودیت ها مربوط به سفرهای خارجی است که ورود گردشگران و خارجیان را به ارائه کارت واکسیناسیون معتبر و آزمایش منفی کرونا وابسته می کند. مرکز ضد کرونا اخیراً این الزام را برای گردشگران در کشور تأیید کرده است. بر این اساس ، وزارت بهداشت در ابتدای ماه سپتامبر سیستم صدور کارت واکسیناسیون دیجیتالی برای سفرهای خارجی را معرفی کرد.

کارت واکسن دیجیتال کرونا چیست؟

در صورت تزریق کرونا در مراکز واکسیناسیون ، به شخص کارت یا جزوه ای با اطلاعات واکسیناسیون داده می شود. این اطلاعات همچنین از راه دور وارد سیستم سلامت الکترونیکی می شوند. با این حال ، این کارت ها نمی توانند به عنوان معیاری برای سفرهای بین المللی یا بررسی اعتبار واکسیناسیون در موسسات دولتی و مراکز اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.

این امر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت را بر آن داشت تا ابتدا سیستمی برای صدور کارت های واکسیناسیون دیجیتالی و سفرهای خارجی ایجاد کند. این سیستم در آدرس vcr.salamat.gov.ir موجود است و کارتهای واکسیناسیون را به فارسی و انگلیسی صادر می کند. سپس یک سیستم دیگر در دسترس vcr.salamat.gov.ir/en برای شهروندان دیگر قرار گرفت تا از مزایای اجتماعی مختلف برخوردار شوند. اما تا دیروز این سیستم فقط برای متولدین 1280 تا 1320 فعال بود. صبح امروز ، 30 اکتبر ، سرانجام سیستم جامع واکسیناسیون برای ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا به عموم ارائه شد.

کارت واکسیناسیون دیجیتالی حاوی اطلاعاتی در مورد فرایند واکسیناسیون است که می تواند به صورت PDF یا اسکرین شات ذخیره شده و چاپ شود. علاوه بر این ، این کارت حاوی یک کد QR است که می توان برای اطمینان از صحت اطلاعات کارت اسکن کرد. کلیه مراحل ثبت و صدور کارت واکسیناسیون ، چه برای شهروندان و چه برای مسافرانی که به خارج از کشور سفر می کنند ، رایگان است و نیازی به پرداخت ندارد.

برای دریافت گواهی واکسیناسیون چه خدماتی لازم است؟

از زمان شروع واکسیناسیون در کشور ، چندین بار اعلام شده است که پس از تحت پوشش قرار گرفتن 70 درصد مردم ، برای دریافت برخی خدمات باید کارت واکسیناسیون ارائه شود. وزیر بهداشت جدید و ستاد کرونا نیز طی چند روز گذشته درباره این موضوع اظهار نظر کرده اند. با افتتاح سیستم واکسیناسیون برای همه گروه های سنی در چند روز گذشته ، مقر کرونا می خواهد میزان واکسیناسیون را به سطح قابل قبولی افزایش دهد تا برخی از مکانهایی که در دو سال گذشته چندین بار بسته شده اند بازگشایی شود.

کلیه خدمات در اماکن عمومی ، خدمات بانکی و اداری و همچنین دریافت بلیط پرواز ، قطار و اتوبوس منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است. وزیر بهداشت گفت: سفرهای هوایی ، زیارت اماکن مذهبی ، اقامت در هتل و برخی فعالیت های اجتماعی مانند بانکداری و بازدید از دانشگاه ها منوط به ارائه کد QR وزارت بهداشت است که نشان می دهد هر دو دوز واکسن کرونا دریافت شده است.

وزیر بهداشت: تا پایان دهه فجر اکثر مردم واکسینه می شوند

طبق پیشنهادات به ستاد کرونا ، کارکنان مقامات و سازمانها و ادارات باید کارت واکسیناسیون دریافت کرده و از این کارت برای ارائه خدمات به افرادی که دارای کارت واکسیناسیون هستند استفاده کنند. این موضوع همچنین برای مکانهایی مانند استخرها ، باشگاههای ورزشی ، سالنها و مراکز خرید مطرح شد. مقامات همچنین در نظر دارند مشوق هایی مانند اجازه دادن به افراد واکسینه شده برای سفر بین استان ها را در نظر بگیرند. در 25 اکتبر ، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد کسانی که واکسن کرونا دریافت نمی کنند و داوطلب واکسیناسیون نیستند باید به طور منظم تحت آزمایش PCR قرار گیرند تا از خدمات عمومی با هزینه شخصی خود استفاده کنند تا بتوانند.

مقامات بهداشتی می گویند که حداقل 70 درصد از مردم کشور باید واکسینه شوند تا دوباره بازگشایی شود. در حالی که میزان واکسیناسیون در کشور به 20 درصد رسیده است و 62 درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسیناسیون دریافت کرده اند. همانطور که وزیر بهداشت پیش بینی کرده است ، تا پایان دهه فجر ، اکثر مردم در برابر کرونا واکسینه می شوند. وزیر بهداشت همچنین گفت که با گسترش واکسیناسیون ، 70 درصد مردم ممکن است تا پایان ماه اکتبر واکسینه شوند. البته به نظر نمی رسد که این پیش بینی تا پایان این ماه به واقعیت تبدیل شود.

کارت واکسیناسیون بین المللی

مسافران بین المللی باید دو هفته قبل از سفر خود برای دریافت کارت واکسیناسیون دیجیتالی اقدام کنند. این افراد باید کاملاً واکسینه شوند. این بدان معناست که آنها حداقل دو دوز واکسن مورد تأیید کشور مقصد را دریافت کردند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون تنها واکسن Pfizer را به طور کامل تایید کرده است. با این حال ، واکسن های زیر مجوزهای اضطراری از این سازمان دریافت کرده اند:

  • مادرنا
  • جانسون و جانسون
  • آسترازنکا
  • علامت کاوی (Astrazenka ساخت هند)
  • سینوفرم
  • سینوواکی

مقالات مرتبط:

تاکنون ، 29 کشور اروپایی واکسیناسیون واکسن های Pfizer ، Maderna ، Johnson & Andjanson و Astraznka را به رسمیت شناخته اند. 79 کشور نیز Sinofarm را تأیید کرده اند. البته ، سفر به کشورهای اروپایی ، جدا از دستورالعمل های اتحادیه اروپا ، ممکن است بسته به شرایط داخلی برخی از کشورها ، قوانین جداگانه ای داشته باشد. برای بررسی این شرایط می توان از عبارت گروهی VisaGuide.World استفاده کرد. به طور کلی ، هنگام سفر به یک کشور ، باید شرایط واکسیناسیون و قرنطینه آن کشور خاص را بررسی کنید.

پس از بررسی شرایط ورود ، افراد فقط باید از طریق وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت نام اقدام کنند. این وب سایت قبلاً به ثبت واکسن کرونا و عوارض جانبی واکسن اختصاص داده شده بود. اما اکنون ثبت نام اخذ کارت واکسیناسیون به خدمات آن اضافه شده است.

ویژگی های سیستم واکسیناسیون کرونا

مسافران خارج از کشور باید گزینه ثبت کارت واکسیناسیون دیجیتال انگلیسی را انتخاب کرده و سپس به سیستم درخواست کارت واکسیناسیون هدایت شوند. در این صفحه ، ابتدا هشدار وزارت بهداشت را برای وارد کردن اطلاعات دقیق گذرنامه به زبان انگلیسی خواهید دید.

صفحه اصلی سیستم ثبت دیجیتال واکسن های کرونا برای سفرهای خارج از کشور

وزارت بهداشت هشدار می دهد که اگر نام انگلیسی و شماره گذرنامه شما دقیقاً با اطلاعات گذرنامه شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است ورود شما به کشور مقصد ممنوع شود. پس از وارد کردن اطلاعات زیر ، یک کد تأیید به شماره تلفن ثبت نام ارسال می شود که باید متعلق به فرد باشد.

فرم ثبت نام کارت بین المللی واکسیناسیون کرونا

پس از وارد کردن کد تأیید ، فرایند احراز هویت تکمیل می شود و سپس پیامی نمایش داده می شود که پیوند کارت دیجیتال شما ارسال شده است.
کد تأیید برای دریافت کارت دیجیتال واکسن class=

این پیوند آدرس وب کارت واکسیناسیون دیجیتال شما است و یک روز پس از ثبت نام از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. این کارت اینترنتی کارت واکسیناسیون دیجیتال شما به زبان انگلیسی است که در اکثر کشورها معتبر است.

دریافت گواهینامه واکسیناسیون برای افرادی که مراحل واکسیناسیون خود را به طور جزئی یا کامل در خارج از کشور گذرانده اند ، طبق روال معاون وزیر بهداشت انجام می شود. اول از همه ، ارگانهایی متشکل از معاون وزیر بهداشت ، مدیر مرکز ایمنی ، مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاههای پزشکی باید با بررسی اسناد مربوط به سفر شخص به خارج از کشور و ایجاد پروتکل برای ایجاد فرم اقدام کنند. نقشه واکسیناسیون آنها فرم مشابه مثال زیر است:

فرم درخواست سابقه تزریق واکسن کرونا در خارج از کشور

سپس معاون دانشگاه مربوطه صورتجلسه درخواست ثبت سابقه واکسیناسیون در خارج از کشور را به همراه تصویر اسناد شامل صفحه اول و صفحه ورود و خروج مهر شده در گذرنامه و کارت واکسیناسیون به آمار و اطلاعات ارسال کرد. مرکز مدیریت فناوری وزارت بهداشت سعی کرد سوابق مربوطه را با استفاده از کدگذاری معتبر مورد توافق ثبت کند.

افرادی که دو دوز واکسن در خارج از کشور دریافت کرده اند و فایل الکترونیکی فعال ندارند ، ابتدا باید فرم فوق را از طریق دانشگاه مربوطه ارسال و دنبال کنند.

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

شهروندانی که قصد سفر به خارج را ندارند و یک یا دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند ، می توانند از طریق سیستم جامع واکسیناسیون کرونا ، کارت دیجیتال واکسیناسیون کرونا را دریافت کنند تا از برخی محدودیت های سفر ، بازدید از اماکن آموزشی و ورزشی و همچنین کار جلوگیری شود. به زودی اصناف برای رفع محدودیت ها حذف می شوند.

پس از ورود به سیستم واکسیناسیون و انتخاب گزینه ثبت کارت واکسیناسیون دیجیتال فارسی ، به سامانه ثبت درخواست کارت واکسیناسیون به آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa هدایت می شوید.

فرم ثبت نام کارت واکسن دیجیتال کرونا برای افراد

سپس باید شماره ملی ، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه را به نام خود وارد کنید. با این کار آدرس کارت واکسیناسیون به شما داده می شود.

اگر با تاریخ یا نوع واکسن مشکل دارید یا واکسیناسیون خود را از دست داده اید ، فرم “پیام خطای کارت واکسیناسیون دیجیتال” را در سیستم واکسیناسیون وزارت بهداشت تکمیل کنید تا مشکل شما بررسی شود.

وزارت بهداشت هشدار داده است که کارت هایی که توسط سایر موسسات یا مراکز یا در ازای دریافت وجوه به دو صورت فیزیکی و انگلیسی صادر می شوند ، معتبر نیستند. وزارت بهداشت تمام سفارتخانه ها را از این مشکل مطلع کرده است ، بنابراین فقط کارت هایی که از این آدرس صادر می شوند معتبر هستند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می توانید با شماره 190 ، دفتر بازرسی و شکایات وزارت بهداشت تماس بگیرید.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما