گلایه های من در استقلال به چشم نمی آمد

[ad_1]

روزنامه همشهری: علی قربانی مهاجم فصل گذشته سپاهان پس از جدایی از این تیم راهی فوتبال آذربایجان شد تا به عضویت باشگاه سومقایت درآید. عجیب ترین تصمیم قربانی بازی در تیم ملی آذربایجان بود. از آنجایی که او در شرایط ایده آلی برای بازی در تیم ملی ایران نبود، در نهایت پیراهن تیم ملی فوتبال آذربایجان را بر تن کرد. قربانی تاکید می کند که نمی تواند در این مورد اظهار نظر کند اما به سوالات همشهری ورزشی درباره حضورش در فوتبال آذربایجان و دوران پشت سر گذاشتن در استقلال و سپاهان پاسخ داده است.

برخی این ذهنیت را دارند که فوتبالیست های ایرانی اگر در لیگ برتر ایران مشتری کم داشته باشند به فوتبال آذربایجان می روند. در مورد این ذهنیت چه می گویید؟

قبل از اینکه به آذربایجان بیایم سطح فوتبال این کشور را نمی دانستم اما وقتی به اینجا آمدم نگاهم به این کشور و فوتبال آذربایجان تغییر کرد. هم از نظر فوتبالی و هم از نظر امکانات که نسبت به خیلی از تیم های ایرانی وضعیت خیلی بهتری دارند. هر کسی نظر خودش را دارد و این قابل احترام است اما تیم های آذربایجانی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بازی کرده اند.

این که می گویید بازیکنی اگر تیمی پیدا نکرد به فوتبال آذربایجان می رود اصلا درست نیست. من یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد داشتم و می توانستم در این تیم بمانم و حتی اگر نمانم پیشنهادات جدی و ملموسی از تیم های دیگر داشتم. می خواستم شرایط فوتبالم را تغییر دهم و خودم را بیشتر نشان دهم و پیشرفت کنم. توافق من با سپاهان این بود که فقط برای حضور در تیم های خارجی قراردادم را لغو کردند اما نتوانستم به تیم های داخلی بروم.

ورود شما به تیم ملی آذربایجان هم اتفاق جالبی بود. اگر زمان به عقب برگردد، این تصمیم را می گیرید؟

متاسفم که نمی توانم در این مورد صحبت کنم.

وضعیت تیم شما در نیم فصل اول لیگ آذربایجان چگونه بود؟

تیم قبل از مصدومیت زانو من در شرایط خوبی بود و در صدر جدول بودیم. همه چیز عالی بود اما متأسفانه بعد از مصدومیت من در 4 یا 5 بازی اخیر، نتیجه چندان جالبی نگرفتیم و همچنان در رده چهارم هستیم.

فکر می کنی حضور در لیگ آذربایجان برایت پیشرفت فنی است؟

به نظر من اینجا لیگ با دید بهتری دنبال می شود و فوتبالیست ها می توانند اینجا بهتر خود را نشان دهند.

در اینجا اگر بازیکنی در سطح خوبی از فوتبال بازی کند و درجه یک باشد، کشورهای پیشرفته تر به او پیشنهاد می دهند.
آیا به بازگشت به فوتبال ایران فکر می کنی؟

راستش به این موضوع فکر نکرده ام و دوست دارم خارج از ایران بازی کنم. امیدوارم تا پایان فصل عملکرد خوبی داشته باشم و اهدافم را گسترش دهم تا فصل آینده در تیم های قوی تر و لیگ های معتبرتر بازی کنم. من همچنین در لیگ اسلواکی بازی کرده ام و در لیگ اروپا گلزنی کرده ام. الان هدفم رفتن به تیم های قوی تر است.

در مورد دوران حضورتان در استقلال صحبت می کنید، فکر می کنید در آنجا عملکرد خوبی داشتید؟

دو فصل در استقلال بودم. در سال اول شرایط خیلی خوبی داشتم و در بیشتر بازی ها به عنوان مهاجم یا وینگر بازی می کردم و گل های خوبی برای استقلال به ثمر رساندم. تقریباً می توان گفت به غیر از شروع فصل، نتایج خوبی گرفتیم و در رده دوم قرار گرفتیم. در سال دوم تغییرات و مشکلات مدیریتی زیادی داشتیم، تیم ما در نحوه بازی و گلزنی مشکل داشت و بچه ها ناهماهنگ بودند. تیم شوتزنی خوبی نداشت و همه فشارها روی مهاجمان از جمله خودم بود و در آن زمان تحت فشار زیادی بودم و باعث شد نتوانم آنطور که می خواستم بازی کنم. البته در هر 3 جام گل زدم، پاس گل دادم و خوب بازی کردم. من در این 2 سال 17 یا 18 گل زدم اما آن گل ها اصلا ظاهر نشد و نمی دانم چرا. مطمئن باشید اگر یک مهاجم خارجی به جای من بود نگاه دیگری به او می شد.

یادتان هست در برخی بازی ها موقعیت های زیادی را از دست دادید؟

این برای هر بازیکنی اتفاق می افتد و بهترین مهاجمان جهان می توانند شرایط را خراب کنند. اگر اتفاقی برای من می افتاد از فضای مجازی چند برابر می شد! در مجموع از عملکردم در استقلال راضی بودم.

فکر می کنی عملکرد خوبی در سپاهان داشتی؟

من 2 سال پیش در نیمه دوم به تیم ملحق شدم و شرایطم در ابتدا خوب بود اما به مرور زمان خوب پیش نرفت که شامل موارد زیادی بود اما نمی خواهم وارد جزئیات شوم. نتوانستم آنطور که باید خودم را نشان دهم و حضورم در سپاهان راضی کننده نبود. هم از نظر فنی و هم از نظر آماری. من تمام تلاشم را کردم اما نتوانستم مهارت هایم را نشان دهم اما هیچ وقت کار اشتباهی انجام ندادم.

به نظر شما کارآمدترین مهاجمی که در حال حاضر خارج از ایران بازی می کند چه کسی است؟

نمی توانم یک نفر را نام ببرم، همه مهاجمان خوب هستند و از نظر فنی در سطح بالایی هستند. البته مهدی طارمی و سردار آزمون الان نسبت به بقیه وضعیت بهتری دارند و فرم ترکیب آنها هم خیلی خوب است. کاوه رضایی هم وضعیت خوبی دارد اما مصدوم هم شده است. همه مهاجمان ایرانی ویژگی های خوبی دارند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما