۱۰ علامت کلسیم

[ad_1]

نتایج کلسیم می‌تواند به همراه داشته باشد.

روزنامه جام جم نوشت: “ما معمولاً کلسیم را با نقشی که در سلامت استخوانها دارد میشناسیم اما این ماده معدنی مورد نیاز کارکردهای دیگری هم دارد که تثبیت فشار خون، تنظیم هورمونها و هدایت نورهای عصبی از جمله آنهاست. بنابراین، کلسیم می‌تواند نشانه‌هایی را به همراه داشته باشد. موارد زیر برخی از این علائم هستند.

پوست خشکی

هیپوکلسمی یا با استفاده از کلسیم در پوست هم قابل مشاهده است. تدوین کلسیم پوست را پوسته پوسته و خاک می کند و ارتباط نزدیکی با ایجاد مککلات پوستی از جمله اگما و پسوریازیس دارد.

مورد

میزان کلسیم می‌تواند بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد. بنابراین اگر احساس مفرط، بیحالی، انرژی یا احساس دائمی داشته باشد، می تواند یکی از عوامل آن باشد.

آسیب

کلسیم برای تنظیم خلق وخو نیز ضروری است. این ماده معدنی یک آرامبخش طبیعی است که آرامش بخش دارد. هر چقدر کلسیم کمتری مصرف کنید، ممکن است فشار و تحرک پذیری بیشتر را تجربه کنید.

بیخوابی

هنگام خواب، سطح کلسیم بدن افزایش و کاهش میابد و در میابد و در طول خواب سطحی بالاتر از این افزایش و کاهش میدهد. در صورت شبكه كلسيم، احتمالاً خواب شبانه يكي از مشكلات. این مککل به نقش کلسیم در تولید ملاتونین (هورمونی که کمک می کند به خواب برویم) مربوط می شود.

پارستزی یا خوابرفتگی اندامها

پارستزی شامل علائم مرتبط با شدید کلسیم است. این شرایط ممکن است احساس سوزنسوزنشدن و بیحی در اطراف دهان یا انگتان و پا، لرزش عرلانی، اختلال در حس لامسه، ضعیف شدن حافظه و توهم همراه باشد.

بیمارشدن مکر

کلسیم نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی سالم دارد. مقاومت کلسیم بدن را در برابر میزان پاتوژن ها کاهش می دهد باهش می تواند بیشتر دچار سرماخوردگی شود، سرفه و عطسه شوید.

ناخن های شکننده

ناخن ها هم مانند استخوان ها برای حفظ یکپارچگی به مقدار مشخصی کلسیم نیاز دارند. بنابراین در شرایط پرداخت کلسیم ها، ناخن ها، ضعیف و مستعد پوسته پوسته و ککستن در حین ساده ترین فعالیت های روزانه می شوند.

مشکل در بلع

شاید عجیب به نظر برسد اما آیا کلسیم می تواند به دیسفاژی یا مککل در بلع شود. دیسفاژی احساس سفتی در گلو – ناشی از انقباض ضعیف این ناحیه – در موارد شدید می تواند به اسپاسم در حنجره منجر شود که تغییرات غیر عادی در صدا را به همراه دارد.

دندان‌درد

بخش عمده کلسیم در استخوان‌ها و دندان‌ها ذخیره می‌شود. بنابراین، کلسیم زودتر از همه این بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند این عنصر حیاتی، زردشدن و پوسیدگی دندانها را به دنبال دارد و خطر ابتلا به بیماری پریودنتاری پریودنتال (نوعی بیماری لثه) را نیز افزایش می دهد.

گرفتگی عزلانی

اگر معمولا هنگام شب دچار گرفتگی رانها، ساق پا، بازوها و زیر بغل میشوید رن را از علائم اولیه کلسیم بدانید. گرفتگی عضلانی بدن ممکن است با درد در حین همراه باشد و با گذگذت زمان به اسپاسم در سراسر سراسر تبدیل شود.

درمان کلسیم

همه بزرگان باید حدود ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف کنند. سبزی های دارای برگ تیره، بیشتر ماهی های چرب از جمله سالمون، ساردین و تن و همچنین پنیر، شیر، سویا، بادام و دانه های کنجد از مواد غذایی غنی از کلسیم هستند. همچنین برای کمک به ذذب بهتر کلسیم، باید مصرف ویتامین d را افزایش دهید که در زرده تخم مرغ، صدف، میگو، قارچ و غلات پیدا می شود. »

منبع: ba-bamail.com

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما