برنج قهوه‌ای یا سفید؛ کدام سالم تر است؟



وقتی صحبت برنج می‌شود، احتمالاً قهوه‌ای که برنج قهوه‌ای بهترین انتخاب است و بیشتر مصرف این ماده غذایی نیست، باید حتماً از این لزوما همیشه درست باشد، زیرا استفاده از برنج سفید در رژیم غذایی سالم نیز بهتر است. در این مطالعه مواردی که هنگام فرآوری برنج اتفاق میافتد به همراه مقایسه با مواد مغذی موجود در هر نوع برنج ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، غلات کامل از سه قسمت جوانه، سبوس و آندوسپرم یا دروندانه تشکیل شده است و زمانی که همه این موارد دست نخورده باقی بماند، غلات کامل خواهد بود. به همین دلیل، برنج قهوهای یک دانه کامل یک دانه کامل است، زیرا هر سه قسمت آن دست نخورده باقی میماند.

شایانذکر است که فیبر در سبوس پیدا می شود و رنگ قهوه ای بر را نیز فراهم می کند.

در مقابل، زمانی که برنج به برنج سفید تبدیل می‌شود، بیشتر سبوس و جوانه آن حذف می‌شود و فقط آندوسپرم باقی می‌ماند و باعث می‌شود که دانه‌ها به رنگ سفید تبدیل شوند. از مواد مغذی زیادی که در برنج سفید با حذف سبوس و جوانه از بین میرود وجود دارد، تولید مواد غذایی پس از آن مجددا برنج را با وجود ویتامین بی (ب) مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و آهن غنی سازی می کنند تا وقتی. برنج سفید را انتخاب کنید، مواد مغذی را برای شما فراهم می کند.

برنج قهوهای، چون جوانه و سبوس آن دست نخورده باقی مانده، تمام مواد مغذی در آن و شامل فیبر، لذت و درمان است که سایر مواد مغذی موجود در جوانه و سبوس شامل ویتامین B، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است. برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید فیبر بیشتر است و همچنین طعم بهتری دارد که آن را بهتر ببیند. در ذیل، مقایسه ارزش تغذیه‌ای برنج قهوه‌ای و سفید ارائه شده است.

یک فنجان برنج قهوهای دانه بلند پخته شده شامل 248 گرم، 1.96 گرم، 5:54 گرم تمرین 51.7 گرم کربوهیدرات، 3.23 گرم فیبر و 00:48 گرم قند است، اما یک فنجان برنج سفید دانه پخته شده شامل 205 گرم، 0.44 گرم گرم, 4.25 گرم گرم, 44.6 گرم کربوهیدرات, 0.63 گرم فیبر و 0.79 گرم قند است.

غلات مهمی از یک برنامه غذایی سالم هستند، زیرا مواد مغذی را فراهم می کنند. غلات کامل و غلات غنی شده، آهن بدن را تامین می کند و برای حمل در خون استفاده می شود. بسیاری از زنان و دختران نوجوان در سنین باروری به کم خونی فقر آهن هستند و به آنها توصیه می شود که غذاهای حاوی مانند برنج همراه با غذاهای غنی از سی مانند مرکبات و سیب زمینی مصرف کنند که می توانند به بهبود جذب کمک کنند.

تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل فواید بیشتر می شود و می تواند به خطر برخی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی کمک کند همچنین می تواند در مدیریت وزن باشد. علاوه بر این، مصرف غذاهای غلات کامل حاوی فیبر به عنوان بخشی از یک رژیمغذایی سالم به طور کلی می تواند به هضم سالم کمک کند. برنج قهوه ای و سفید هر دو فواید تغذیه و سلامتی دارند و می توانند از یک الگوی تغذیه سالم باشند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم