آدمحسابی ها؛ مهندس سالار کمانگر، مقیم آمریکا

[ad_1]

برترین ها: «سالار کمانگر» متولد 1977 در تهران است، بعد از مهاجرت به آمریکا تحصیلات خود را در این ککور به ثمر رساند. با توجه به مهاجرت آنها به شهر Merced, «سالار» به دبیرستان همان شهر رفت و جز موفقترین دانآآموزهای مدرسه قرار گرفت.

آدمحسابی ها؛  مهندس سالار کمانگر، مقیم آمریکا

او در رشته بیولوژی از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل 22 ساله فارغ التحصیل شد و سپس در همان سن کم در واقع در سال 1999 به استخدام شرکت گوگل در آمد. این موفقیت را می‌توان جز اولین دست‌آوردهای «سالار کمانگر» دانست.

«سالار کمانگر» در حالی که در استنفورد حضور داشت همیشه سعی می‌کرد پیشرفت‌هایی را پیدا کند که از فارغ‌التحصیلی وارد شود و در عین حال به آن علاقه داشته باشد بنابراین لیستی از علایق خود را می‌دهد و عواملی را که برای او انجام می‌دهند. هیجان انگیز هستند را می‌نویسند. او تصمیم گرفت به دنبال سه شرکت، چون گوگل، اسک جیوز و دایرکت هیت برود و بعد از ارائه رزومه و درخواست فرم درخواست سعی کنید راهی برای پذیرش در مصاحبه پیدا کند و ثابت کند که می تواند یک کارمند با ارزش و نمونه باشد.

آدمحسابی ها؛  مهندس سالار کمانگر، مقیم آمریکا

یکی از معاوین سابق گوگل به نام “سرگی برین” در سال 1999 به دانشگاه استنفورد بازگشته بود و سعی می کرد که از طریق دانشجویان برای پیوستن به گوگل آنها را راهنمایی کنند و با آنها صحبت کنند و اطلاعات تماس خود را به آن ها بدهند.

“سالار کمانگر” بعد از طی چند هفته و تحلیل و تحلیل چشم اندازهای رقابتی، همراه با جستجو را آغاز کرد و اطلاعاتش را برای “سرگی” فرستاد و بعد از چند هفته “سرگی” و تیمش از مصاحبه ای به عمل آوردند و در نهایت. استفاده شد.

او در مصاحبه های مربوط به غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی خود با کاری که انجام می دهد گفته است: اوایل که به مدرسه میرفتم، بسیار مشتاقانه خیال پزشک شدن را در سر میپروراندم، تا اینکه زمانی را به تماشای طبابت پزشکان اختصاص دادم. از آن به بعد بسیار مشتاق شدم که دانشمند شوم. بعدها وقتی دو هفته به صورت پاره وقت در پوگل مغغول شدم، فهمیدم کدم، فهمیدم که اعمالی که این کار من را با آنها درگیر می کند، به من انرژی می دهد. درسی که من آموختم این بود که تنها تصور و خیالی باشد که از یک کار کافی نیست و باید از یک حرفه به صورت روزانه و هیجان انگیز لازم را فراهم کرد، مطمئن باشید.

آدمحسابی ها؛  مهندس سالار کمانگر، مقیم آمریکا

او در سمت نظارت بر طرح کسب و کار شروع به فعالیت می کند و در همان سال اول یعنی سال 2000 اولین طرح کسب و گوگل را راه اندازی می کند همچنین در کنار وظایف گذشته فعالیت حقوقی و مالی را هم انجام می دهد.

«سالار کمانگر» به عنوان مدیر اجرایی سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) و نسخه وب جستجوی گوگل بود. اما مهم ترین فعالیت هایی که «سالار کمانگر» و تیم او انجام دادند سرویس گوگل ادز بود. طریقه‌ای کار این سرویس به این شکل است که با پرداخت هزینه‌های مدیران کسب‌وکارها، می‌توانند وب‌سایت خود را در صدر نتایج جستجوها به اندازه‌ای که پول می‌دهند، ارائه دهند. آماری که وجود دارد ۹۶ درصد از درآمدهای گوگل از این سروایس سروس است با همفکری که وجود داشت و با رشد سریع این سرویس او خیلی سریع توانست به 10 مهندس جوان گوگل تبدیل شود.

آدمحسابی ها؛  مهندس سالار کمانگر، مقیم آمریکا

پس از 10 فعالیت در گوگل در سن 32 سال بعد از برکناری “چاد هورلی” که دوران ناموفقی در یوتیوب داشت به عنوان عامل این شرکت بزرگ منصوب شد و تا سال 2014 در این جایگاه ماندگار شد. همچنین علاوه بر آنچه گفته شد، او مدیریت سیستم های جی میل، پیکاسا و گوگل تی وی را هم بردار بوده است. او، این روزها یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت گوگل است.

«جان یوشایی» یکی از نویسندگان و سردبیران وب سایت فوربز در باره او نوشته است: «طبیعی نیست که شخصی به عنوان نهمین کارمند شرکت گوگل استفاده شود و به این حد در کار خود موفق باشد. این شرکت هم‌اکنون بیش از ۳۰۰۰۰ هزار کارمند دارد. پپتکار و علاقه ای که «سالار کمانگر» نسبت به کار خود دارای ویژگی مهمی است که می تواند باشد. گوگل ممکن است دیرتر از آن چیزی که فکرش را می کند به این رشد درآمد از درآمد برسد، اما با تفکر و ذهنیت چنین شخصی خیلی زودتر به آن چیزی که هدف بود رسید.»

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما