آینده کوید در جهان چگونه خواهد بود؟

[ad_1]

آینده کوید در جهان چگونه خواهد بود؟  مراقب این دو باشیمفرارو- جفری شامن تخصص این اپیدمیولوژیست در دانگگاه کلمبیا کار بر روی مدل سازی بیماری های عفونی است. او استاد گروه علوم بهداشت محیط و مدیر برنامه اقلیم و بهداشت در دانگگاه کلمبیا است. او هدایت تیمی را برعهده داشت که یکی از اولین مدلهای پیش بینی و تخمین کشورهای کووید -19 را طراحی کردند. مدل تیم وی در سال گذگذته تخمین زده بود که 3.6 میلیون نفر آلوده شده و در انتقال انتقال به دیگران هستند.


به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز؛ به دنبال گسترش موارد به سویه اومیکرون بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در سراسر آمریکا در بیش از یک ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در واکنش به این وضعیت، مدیران و شهرداران مانندی هایی که باید از ماسک و پاسپورت واکسن را لغو می کنند، استفاده کنند. خیلی تعجب می کنند که آیا این دوره از موارد کم و کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان ها در نقاط عطفی در مورد بیماری است یا فقط آرامش پیش از طوفان است و باید خود را برای سویه های تازه ای که باعث ایجاد موجی از خطرتر شوند آماده می کنند.

حتی پیش از آن که اومیکرون سراسر جهان را فرا می گیرد و مقام های بهداشت عمومی را به این فکر می کند که چگونه کوید -19 پس از پشت سرن مرحله پاندمی بر جوامع تاثیر می گذارند. این سوال یک میلیارد دلاری است: دیا بیماری چندین بار در سال، یک بار در سال یک هر چند سال یکبار رخ خواهد داد؟ و این که این چه تولیدی خواهد داشت؟

اپیدمیولوژیستها به ماندگاری یک پاتوژن در یک جامعه یا جمعیت به عنوان اندمی اشاره می کنند. بروز اندمی از یک پاتوژن به پاتوژن دیگر متفاوت است. در ایالات متحده، برخی از ویروس های تنفسی، مانند آنفولانزا و ویروس سنسیشیال (پیوسته یاخته ای) که با نام RSV نیز شناخته می شوند در زمستان بسیار شایع هستند. این ویروس ها با افزایش آمار مرگ و میر سیستم مراقبت های بهداشتی را تحت فشار قرار می دهند. تخمین زده می شود که سالانه 12000 تا 52000 نفر بر اثر آنفولانزا در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست می دهند.

با این وجود، همه ویروس‌های چشمی از این الگو پیروی نمی‌کنند. برخی از ویروس ها مانند ویروس های راینو در تمام سال در سطوح پایینتر و با ایجاد کمتری برای سلامت انسان در گردش هستند. برخی دیگر از ویروس ها، مانند پارا آنفلوآنزا ممکن است به طور نامنظمتر یا در فصول دیگر مانند پیدا کننند; بنابراین الگوی SARS-COV-2، ویروسی که باعث کوید -19 می شود پس از تبدیل شدن به اندمی چگونه خواهد بود؟ و چه میزان میزان ایجاد خواهد کرد؟ پاسخ کوتاه این است: ما هنوز نمی‌دانیم.

الگوی اندمی هر بیماری با محیطی گذشته نگر به راحتی قابل درک است. با این وجود، از زمان با ما بودن ویروس تنها دو سال میگذرد و این مدت زمان زیادی نیست. با این حال، علائم و عواملی وجود دارد که همه ما می‌توانیم مراقب آن باشیم که نشانه‌هایی از تأثیر کووید -19 در زندگی ما در فصول و سال‌های آینده را می‌دهند. زمانی که به سمت جامعهای عادیتر و کارآمدتر ویش میرویم این نشانه ها ارزش و تفکر را دارند.

یک سناریوی خوش بینانه است که SARS-COV-2 در یک الگوی آنفولانزای کمتر مخرب خود را نشان می دهد. و بیماری های زمستانی با بستری شدن در بیمارستان و نرخ مرگ و میر متر از آن چه در سال های 2020 و 2021 را شاهد بودیم ایجاد کند. سناریوی بدبینانه‌تر این است ویروس‌ها به توییید سویه‌هایی ادامه می‌دهند که از مصونیت دور می‌شوند و می‌توانند تعداد بیشتری از جمعیت را آلوده کنند. در شرایطی که ممکن است بدانیم که چگونه می‌توان گفت که چگونه می‌توان به آن اشاره کرد. این دو عامل ایجاد شده توسط ویروس را در آینده مشخد.

چندین ویروس ویروس در آینده به شدت با جمعیت و چگونگی تغییر ویروس مرتبط است. مقاومت جمعیت به انواع مختلف در معرض خطر، واکسیناسیون و تقویت سیستم ایمنی افراد دارد. سویه هایی که تنها تفاوت های جئی با فرمول واکسن یا سویه قدیمی تر ممکن است بیماری زیادی ایجاد نکنند. با این حال، یک سویه با تغییرات اساسی مانند اومیکرون ممکن است بسیاری از افراد را با فرار از مصونیت آلوده کند. در سال جاری، بسیاری از افرادی که در برابر دلتا محافظت می‌کنند، می‌توانند جایگزینی برای اومیکرون شوند.

یک نکته ناشناخته بزرگ این است که آیا SARS-COV-2 می تواند به تولید مقاومت های مختلف در برابر سیستم ایمنی مانند دلتا و اومیکرون ادامه دهد یا خیر. اگر این ویروس را می‌توان در سال 2021 ایجاد کرد. . از سوی دیگر، اگر توانایی ایجاد سویه بسیار مقاوم به ایمنی از بین برود نسخه‌های احتمالی احتمالی کمتر باشد و کمتری داشته باشد شاید یک بار در سال در طول زمستان و وضعیتی بسیار شبیه به آنفولانزا را داشته باشد.

ارزیابی عناصر به عوامل مختلف از جمله ظرفیت ذاتی سویه جدید برای بیماران کردن افراد. تا به امروز، همه سویه‌های SARS-CoV-2 سطح یکسانی از بیماری زایی را ندارند. به عنوان مثال، اومیکرون معمول بیماری خفیف تری ایجاد می‌کند. یک روایت رایج این است که ویروس به مرور زمان خفیفتر می شود و شاید اومیکرون اولین شاهد این پیشرفت باشد. این وضعیت به احتمال زیاد یک آرزوست که به واقعیت تبدیل نمی‌شود. اگر اومیکرون بوده است، اما سویه های تأثیرگذار بعدی به راحتی می تواند ملایمتر باشد همان طور که دلتا بود.

علیرغم آن که این ویروس به سمت خفیفتر شدن حرکت نمی‌کند عوامل محافظت کننده در برابر ضدهای پیشین، واکسیناسیون، تقویت و داروها باید به کاهش بیماری، میزان بستری در بیمارستان، زمان صرف شده در بیمارستان و خطرات ناشی از کووید کمک کند. به عنوان مثال، واکسیناسیون mrna احتمال ابتلا به بیمارستان و مرگ را به میزان یک دهم در مقایسه با بیماران واکسینه نشده است. مهم این است که اثربخشی واکسن کماکان تحت نظارت باشد و فرمولاسیون واکسن در صورت نیاز به روز شود تا بتوان از طریق دادن تقویت آن با استفاده از دست مصونیت مقابله کرد.

با توجه به وجود این میزان از عدم اطمینان ما نباید از اندازه بودن مطمئن و مطمئن و اعتماد به نفس کاذب بمانیم. ویروس ویروس موذی است و بسیار بیشتر از ویروس آنفولانزا قابل انتقال است. ما باید مراقب باشیم اگر اکنون به نظر می رسد که در حال وارد شدن به دوره آرامش در فعالیت هستیم، زیرا مشخص است که این آرامش چه مدت ادامه پیدا خواهد کرد.

ما نباید کووید کنیم در نهایت به یک مزاحمت خفیف مشابه آنفولانزا تبدیل خواهد شد. در عوض، باید آماده باشیم: واکسن تزریق کنیم و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم به توصیه های بهداشت عمومی گوش، تست های کووید در صورت انجام و در صورت تماس با فرد بیمار بودیم یا احساس بیماری را رعایت کنیم. و ماسک بزنیم تا همگی می تواند بسیار مهم و مهم در آینده بدش.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما