علت ریزش مو در بهبودیافتگان چیست؟

[ad_1]

متخصصان پوست درباره عوارض به یک پوست و مو داد و گفت: بیماری استرس در کنار دارو، کاهش وزن و سوتغذیه; باعث بروز ریزش موی مفیدی در فاصله یک الی 4 ماه بعد از بهبودی می شود که این ریزش مو پس از دورهای 6 تا 12 ماهه با بهبود وضعیت عمومی بیمار، کاهش استرس و تامین نیازهای تغذیه ای بهبود میابد.

دکتر همایون مژدهی آذر در گفتگو با ایسنا، گفت: دو سال است که با پاندمی کوید 19 درگیر هستیم; هر چند که با گسترش و اکسیناسیون تار مککلات بار مککلات و عوارض مرتبط با بیماری کاسته شده است، اما هم با چالش هایی در این زمینه هنوز وجود دارد. در اوایل بیماری که با شدت آن شدید بود، عوارض پوستی از بیماری هم بیشتر بود. در ادامه نیز با افزایش آگاهی مردم در این زمینه این مککلات کاهش پیدا کرد که کاملاً برطرف نشد.

وی افزود: چند دسته از مشکلات پوستی مرتبط با بیماری کوید۱۹ وجود دارد. از شایع ترین این مشکلات پوستی می توان به بیماری های ناشی از تماس پوست با فرآورده های ضدعفونی کننده، مواد شوینده و صابونی مثل استحمام مکر، استفاده از ماسک، پوشیدن دستکش ها و … اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین استرس و خطر ناشی از درگیری با بیماری با بیماری با بیماری و آسیب به آن نیز ممکن است بر پوست و مو داشته باشد. از جمله ریزش موی سکهای، تبخال، جوشهای غرور جوانی، بیماری زونا، انواع خاصیت از خراشها و دردها می توانند با مشکلات عاطفی ناشی از بیماری های مختلف باشد. از این رو چه بهتر که به فکر مشکلات هیجانی و استرسی این دوران باشیم.

او با اشاره به احتمال بروز مشکلات پوستی ناشی از مصرف داروهایی که برای درمان کووید 19 استفاده می شود، اظهار کرد: تداخل اثر انواع ویتامین ها، داروها و حتی واکسن کووید 19 می تواند باعث عوارض پوستی شود. به عنوان مثال، برخی از داروهای بدن کهنده ایمنی بدن ممکن است زمینه را برای بروز پوستی و یا ارائه کند. همچنین برخی از بیماری های پوستی که از قبل وجود داشته باشد با داروهای مرتبط با بیماری تشدید می شود.

بیماری هایی مانند پسوریاز (بیماری صدف) بیماری های تاولی خود و بسیاری از بیماری های پوستی دیگر در زمینه بیماری های شروع و یا تشدید می شوند; به این ترتیب که علائم و شکل‌های بروز آن‌ها تغییر می‌کند؛ البته در بیشتر موارد این تغییرات جای نگرانی ندارند و با مراجعه به متخصص پوست، درمان و کنترل می شوند.

مژدهی آذر ادامه داد: برخی از عوارض پوستی نیز اختصاصا مربوط به خود بیماری کوید 19 است و به ککل تغییراتی در پوست، مو و ناخن افراد بروز پیدا می کند. مجموعه ای از مسائل و مککلات پوستی را نیز می توان یافت که یکی از مهمترین آنها مصرف مواد شوینده به تصویر وسواسی و بیش از حد نیاز است.

در این گونه موارد عوارض ناشی از تماس مکر با مواد کدعفونی کننده به خارش، تاول، قرمزی، پوسته پوسته شدن و خک شدن پوست ظاهر می شود. البته تا حد لازم باید کار شستوشو و ضدعفونی کردن را انجام داد. اما نباید این رفتار تبدیل به وسواس تکرار شود.

وی افزود: توصیه این است که برای شستوشوی دستها از صابونهای ملایم با PH متوسط ​​تا کمی اسیدی استفاده شود و از شستوشو و حمامهای بیش از حد و بلندی با آب داغ پرهیز کنیم. برای کار با پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی بهتر است دستکش به دشب تمسب ت. مواد ضدعفونی کننده سطوح با پایه کلر برای ضدعفونی کردن پوست توصیه نمی شود و بهتر است مواد ضدعفونی کننده با پایه الکل را جایگزین کنیم.

اگر نوع ماسک را انتخاب کنید بهتر است برای کاهش مشکلات پوستی، مشخص کرد: بهتر است از ماسکی استفاده کنیم که الیاف مصنوعی کمتری داشته باشد یا اینکه ماسک اصلی از ماسک پارچه با الیاف طبیعی استفاده می شود که با پوست ماسک نیز تماس بگیریم. حداقل برسد. در برخی موارد حتی ممکن است افراد به کش یا فلزات بر روی قسمت بینی ماسک کار نشان دهند که در صورت گرفتن عوارض متخصص پوست ورود موارد و درمان شروع می شود.

این متخصص پوست با توصیه به استفاده از کرم‌های نرم‌کننده با مناسب، غفت: حتی با یک پماد ساده و ازلین می‌توانم پوست را متناسب با نیازش چرب کرد. لازم است به ازای هربار شست‌وشو و استحمام، پوست خشک را چرب کنیم. تاکید میکنیم برای خک کردن دست و مو از سشوآر و خککککنهای برقی استفاده نکنیم که معمولا باعث میشه از بین رفتن چرا و خککی پوست میشوند. بهترین روش خشک کردن پوست با کمک حوله است. از سوی دیگر به کار بردن از دستکش مناسب حین انجام کارهای خانه نیز اهمی.

وی درباره ریزش مو بعد از اینکه به چه شرایطی می‌پردازد، ادامه داد: در شرایط استرسی نواحی از ما که سلول‌هایی با سرعت‌ثیر بالا دارند مانند سلول‌های ریشه‌ای مو و ناخن به طور کامل تحت تأثیر قرار می‌گیرند و در دورهای حتی رشدشان می‌شوند. با عبور از شرایط بیماری، سیستم بدن و سلول‌ها مجددا به حالت ⌌دی بردی څ.

این بیماری به دنبال بیماریهای تب م مانند آنفلوآنزا، آبله مرغان و س از شیمی درمانی، اعمال جراحی سنگین و … هم رخ می دهد; به طور معمول بیمار بعد از حدود یک 4 ماه گاهی به شدت آسیب می بیند. به ککلی که حتی تا 25 درصد سر درگیر می شود و بعد از دورهای 6 الی 12 ماهه و با رفع مککلات هیجانی، بهبود میابد.

وی افزود: درباره هم در برخی افراد چنین می‌شود و دچار بیماری در کنار داروها، کاهش وزن و سوءتغذیه، باعث بروز ریزش موی در فاصله یک چهار ماه بعد از بهبودی می‌شود. خوشبختی این ریزش مو پس از دورهای 6 تا 12 ماه با بهبود وضعیت عمومی بیمار، کاهش هزینه و تامین نیازهای تغذیهای بهبود مییابد; بنابراین جای نگرانی نیست.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما