انقلاب بزرگی در دنیای فوتبال در راه است

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه” ، فوتبال به کجا می رود؟ طی چند ماه آینده تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد که آینده محبوب ترین ورزش جهان را رقم خواهد زد. به نظر می رسد زمان یک انقلاب بزرگ فرا رسیده است ، اما موفقیت نهایی این تغییرات تضمین نشده است. هر قدم رو به جلو همیشه مملو از بحث خواهد بود.

یک تغییر کوچک در قوانین همیشه می تواند عواقب عمده ای داشته باشد ، و برای مثال ، می توان وجود آن را حدس زد کجا این امر بر دنیای فوتبال کاملاً تأثیر خواهد گذاشت. فیفا می خواهد خود را به عنوان رهبر جدید فوتبال معرفی کند و اکنون این پیشنهاد اصلی آنها است. قهرمانی جهان هر دو سال یکبار. علاوه بر این ، فیفا راه حلی برای دوره های استراحت در طول فصل ارائه کرده استبه

فیفا قصد دارد ماه اکتبر را ماه تیم ملی و بقیه سال را ماه رقابت های باشگاهی قرار دهد. “اولین فصل فصل باشگاه ها در سپتامبر ، فصل دوم در اکتبر ، فصل سوم در نوامبر و چهارم در مارس خواهد بود. آخرین فصل در ماه ژوئن و فصل در ژوئیه خواهد بود.” اوت و سپتامبر متعلق به باشگاه و اکتبر مرحله مقدماتی فوتبال است که دوباره از نوامبر تا پایان فصل به فوتبال باشگاهی اختصاص دارد. “

بدون تصمیم جناح های مختلف فوتبال نمی توان چنین تصمیم بزرگی گرفت. هم طرفداران و هم مخالفان تقویم جدید به سرعت صحبت کردند و واکنش نشان دادند. یوفا مخالف اصلی این پروژه بود و حتی موضع خود را در بیانیه ای به وضوح بیان کرده است. ECA اتحادیه باشگاه های اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: “پیشنهادات فیفا تأثیر مستقیم و مخربی بر فوتبال چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی خواهد داشت. همچنین سلامت و رفاه بازیکنان را پیشنهاد می کند.”

با این حال ، این طرح انقلابی توسط فیفا با استقبال برخی از بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال مواجه شد. اسطوره هایی مانند رونالدو ، خاویر ماسکرانو و پپ گواردیولا علناً از میزبانی جام جهانی هر دو سال یکبار دفاع کرده اند. سرپرست شهر گفت: “جام جهانی یک رویداد خارق العاده و بزرگترین تورنمنت در دنیای فوتبال است. من به عنوان تماشاچی همیشه دوست دارم آن را تماشا کنم و اگر هر دو سال یکبار آن را ببینیم عالی خواهد بود.”

مربیانی مانند لیونل اسکالونی و البته اتحادیه کشورهایی مانند مکزیک یا مراکش جام جهانی را هر دو سال یکبار با تیم های بیشتر (48 تیم) خوب می دانند. فوزی لکجا ، رئیس جمهور مراکش گفت: “جام جهانی در تاریخ خود تنها هشت بار برنده شده است و همه تیم ها می دانند که ما به یک تورنمنت بزرگتر و فراگیرتر نیاز داریم.”

متوقف کردن روند تغییر در فوتبال غیرممکن به نظر می رسد. مبارزه دیگری در اروپا با پروژه سوپرلیگ به رهبری فلورنتینو پرز در جریان است. البته پس از آشفتگی اولیه ، اکنون تنها سه تیم رئال مادرید ، بارسا و یوونتوس از مدل جدید دفاع می کنند.

اما به هر حال ، تغییرات و استفاده از برنامه جدید لیگ قهرمانان از ماه مارس تصمیم گرفته شده است و قرار است با تیم های بیشتر و قالب جدید از 2024 شروع شود. از فصل 2024/25 ، لیگ قهرمانان شامل 36 باشگاه است و هر تیم چهار بازی بیشتر از فرمت کنونی انجام می دهد. هر تیم در گروه خود دیگر دو بار مقابل سه حریف بازی نمی کند ، بلکه در عوض با 10 تیم مختلف دیدار می کند.

اما تغییرات در فوتبال فراتر از یک تورنمنت خواهد بود. مجادله با کجا کاهش نیافته است و هدف جدید فیفا استفاده از راه حل جدید آفساید است. خود آرسن ونگر اخیراً یک مدل ماشین آفرود جدید ارائه کرده است. یک ابزار تکنولوژیکی بدون نیاز به چشم انسان که نشان دهد بازیکنی در حاشیه است یا خیر. سرمربی سابق آرسنال گفت: “گزینه های زیادی وجود دارد. من وظیفه دارم آن را مخفی نگه دارم ، اما این برنامه بعدی به شدت در دنیای داوری توسعه خواهد یافت.”

با این حال ، به نظر می رسد به زودی شاهد تغییرات عمده ای در دنیای فوتبال خواهیم بود و مدیران نماینده در فیفا با بلندپروازی خود به دنبال بهبود وضعیت در سالهای آینده خواهند بود.

منبع: مجله مارکا

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما