باز هم اساسنامه فوتبال تغییر می کند؟!

[ad_1]

روزنامه کیهان: با فراخوان فدراسیون فوتبال، کاندیداها و داوطلبان تصدی پست های هیئت مدیره تنها چند روز فرصت دارند تا درخواست کتبی خود را به دبیرخانه انتخابات ارائه کنند.

کمتر از دو ماه دیگر به انتخابات فدراسیون فوتبال باقی مانده است و فدراسیون فوتبال اولین اطلاعیه در مورد نحوه ثبت نام در پست های مختلف و ارائه مدارک مورد نیاز و بررسی انتخابات 10 دی ماه را اعلام کرد. در نهایت دهم اسفندماه انتخابات برگزار و رئیس و اعضای هیئت مدیره این انجمن مشخص خواهند شد.

بر اساس اساسنامه جدید انجمن، نامزدهای هیئت مدیره باید درخواست رسمی خود را حداقل 50 روز قبل از انتخابات به دبیرخانه ارسال کنند. در واقع روند بررسی اساسنامه جدید طولانی شده است و از امروز تنها چند روز به ثبت نام باقی مانده است. بر اساس قانون اساسی قبلی و انتخابات سال گذشته، نامزدهای ریاست جمهوری و هیئت اجرایی می توانستند تا 20 روز قبل از انتخابات منتظر بمانند. بر این اساس ثبت نام داوطلبان از 14 تا 20 دی ماه انجام می شود و طی 50 روز آینده مدارک مختلف دریافت و مراحل احراز صلاحیت ادامه خواهد داشت.

در انتخابات این دوره، آخرین روز ثبت نام نامزدها مهمترین روز است. جایی که سلبریتی ها به دلیل لابی با رای دهندگان و اتحاد با سلبریتی ها تا آخرین روز منتظر می مانند تا وارد معرکه شوند.

بهاروند می خواهد در انتخابات شرکت کند

اکنون ابهام زیادی در مورد اینکه آیا بازنشستگان اجازه دارند در انتخابات رای دهند یا خیر وجود دارد. اعضای بازنشسته و برخی از چهره های فوتبال می گویند اساسنامه فدراسیون مصوب فیفا به طور مشخص در این خصوص چیزی بیان نکرده و ملاک عمل، اساسنامه است، اما از سوی دیگر دستگاه های نظارتی به ویژه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اجرای آن ادامه می دهند. ممنوعیت و تاکید بر اشتغال مستمری بگیران.

حیدر بهاروند رئیس فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال گفت: طبق تبصره ۲ ماده واحده قانون بازنشستگی، فعالیت خود را در فدراسیون فوتبال ادامه داده ایم. 9 سال دیگر ملاقات خواهد کرد. همچنین در تبصره 2 آمده است که افراد در صورت دریافت یک سوم حقوق می توانند 60 ساعت در ماه در دستگاه های دولتی کار کنند.

متأسفانه برخی قوانین را نمی دانند و منحرف کردن بیشتر و به چالش کشیدن افکار عمومی نامناسب است. بنابراین ادامه کار در انجمن و سازمان لیگ قانونی است و منافاتی با قانون مجلس ندارد. ما اعلام کرده ایم که ملاک حضور در انتخابات فقط قانون اساسی است و این اصل مهم را تکرار می کنم که همه ما تابع قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

ضمناً مجدداً عرض می کنم که من بازنشسته نیستم و برخی از دوستان در هیأت های نظارت نیز به این موضوع رسیدگی کرده اند. اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال در حالی مطرح می شود که چندی پیش فروردین، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه ورزش، در خصوص حضور بازنشستگان در انتخابات گفت: با این حال ما در مجلس شورای اسلامی هستیم. اعلام کند که قانون اجازه استخدام بازنشستگان را در راس اتحادیه فوتبال نمی دهد.

چه کسی جایگزین پیامبر می شود؟

اظهارات بهاروند حاکی از احتمال نامزدی وی در انتخابات است. موضوع دیگری که این روزها در محافل ورزشی شنیده می شود، احتمال حضور محمد مهدی نبی دبیر فعلی فدراسیون در انتخابات است. در این صورت پیامبر باید به دستور هیئت مدیره جای خود را به دیگری بدهد. اما چه کسی دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده خواهد گرفت؟

با توجه به فضای حاکم بر فدراسیون و انتخابات، مطمئناً یک نفر از کادر اداری فدراسیون شامل دستیار دبیرکل یا مشاور دبیرکل خواهد بود که مسئولیت بخش اداری برای کمک به انتخابات اصلی را بر عهده خواهد داشت. کمیته در برگزاری رویداد انتخاباتی در این انتخابات مسئولیت برگزاری کمیته اصلی و اعتراض به انتخابات بر دوش اعضای این دو کمیته است که اخیراً با رأی اعضای مجمع تشخیص داده شده است.

اعتراض کمیته ملی المپیک به اتحادیه فوتبال

با داغ شدن بحث های انتخاباتی، همچنان انتقاداتی به اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد. آخرین اعتراض به کمیته ملی المپیک مربوط می شود که مسئولان آن می گویند چرا باید نام این کمیته از روی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال حذف شود. صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته در برنامه ورزش و مردم گفت: از مدیران فدراسیون فوتبال تعجب کردم. از آنها می خواهم از کشورهای حاشیه خلیج فارس دوری کنند و ببینند کدام فدراسیون فوتبال در همسایگی ما این منطق را اجرا می کند. آنها به چین و آسیای مرکزی نگاه می کنند. چه کسی (از ایران) به فیفا گزارش می دهد؟ چرا فیفا وارد چین و خلیج فارس نمی شود؟ در ایالت های حاشیه خلیج فارس همگی شاهزاده می شوند. این نشان می دهد که جایگاه متفاوتی دارد – فیفا را تحریک می کند. موافق نیستیم.

وی در خصوص مکاتبات خود با اینفانتینو رئیس فیفا در خصوص حذف کمیته المپیک از اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران گفت: اینفانتینو به ما پاسخ داد که از حضور کمیته المپیک در فدراسیون فوتبال به طور کامل استقبال می کنیم. اینفانتینو خود یکی از اعضای هیئت مدیره کمیته بین المللی المپیک است. فوتبال یکی از اعضای کمیته المپیک است. مهمتر از همه، ما یک تیم امید داریم. تیم امید متعلق به بازی های المپیک است. اینگونه می توانیم تنظیم کننده باشیم. بنابراین این حذف بی تدبیری است و کمیته ملی المپیک باید به اساسنامه فوتبال برگردد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال وی گفت: ما از حضور کمیته المپیک در فدراسیون فوتبال استقبال می کنیم. آقایان از فدراسیون فوتبال ایران شفاهی گفته اند که فیفا با حضور کمیته المپیک در اساسنامه مخالف است، اینفانتینو کتبا پاسخ داد که نه تنها مخالفتی نداریم، بلکه از حضور شما به عنوان ناظر استقبال می کنیم.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما