با 10 عادت سالم شبانه راحت تر وزن کم کنید

[ad_1]

ثابت شده است که یک عادت ناسالم در شب می تواند یکی از دلایل اصلی افزایش وزن باشد.

با این حال، اتخاذ 10 عادت سالم در شب می تواند تأثیر معکوس داشته باشد و به شما کمک کند به اهداف تناسب اندام خود برسید:

اجتناب از کافئین: نوشیدنی های کافئین دار بر کیفیت خواب تاثیر می گذارند و کالری بالایی دارند. آنها همچنین نظم بیولوژیکی را مختل کرده و باعث افزایش وزن می شوند. نوشیدن یک لیوان شیر یا آب گرم قطعا حال شما را بهتر می کند.

مصرف کربوهیدرات های پیچیده: اگر در عصر کربوهیدرات های پیچیده مانند پاستا یا نان سبوس دار بخورید، برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد و نمی خواهید کالری اضافی بسوزانید.

از رفتن به رختخواب بلافاصله بعد از شام خودداری کنید: اگر بلافاصله بعد از شام به رختخواب بروید، مطمئناً چاق خواهید شد. این عادت باعث تجمع چربی در بدن و ایجاد سوء هاضمه می شود. بنابراین بهتر است شام را یک و نیم تا دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

خواب کافی: یکی از دلایل اصلی چاقی کم خوابی است، زیرا بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد و در فرآیندهای طبیعی آن اختلال ایجاد می کند. نداشتن خواب کافی باعث افزایش احساس گرسنگی و تولید کورتیزول بیشتر از حد معمول می شود.علاوه بر این، خستگی ناشی از استراحت ناکافی از ورزش و ورزش جلوگیری می کند. بنابراین سعی کنید 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

تلفن همراه را خاموش کنید: مطالعات نشان داده اند که نور تلفن همراه، لپ تاپ یا تلویزیون به میزان زیادی سطح ملاتونین را در مغز کاهش می دهد. ملاتونین هورمونی است که خواب و بیداری را در بدن تنظیم می کند و با کاهش سطح آن عوارض بی خوابی به همراه دارد که یکی از آنها چاقی است.

زود به رختخواب برو: محققان دانشگاه بریگام یانگ نشان داده‌اند زنانی که درست غذا می‌خورند و در ساعت مشخصی می‌خوابند و بیدار می‌شوند (حتی آخر هفته‌ها) می‌توانند وزن بیشتری از دست بدهند.

چای بابونه بنوشید: چای بابونه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به بهبود خواب کمک می کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که چای بابونه به عنوان یک ضد التهاب در بدن عمل می کند، سوء هاضمه و ناراحتی معده را کاهش می دهد و در عین حال به کاهش وزن کمک می کند.

مصرف پروتئین: تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن یک میان وعده کوچک می تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان دریافته اند افرادی که 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب یک میان وعده 150 کالری می خورند متابولیسم سریع تری دارند و فشار خون پایین تری دارند.

برای انجام یوگا: تحقیقات ثابت کرده است که تمرین یوگا یکی از بهترین اشکال ورزش برای ذهن و روان است. مطالعات نشان می دهد که زنان چاق که یوگا را قبل از خواب در برنامه روزانه خود قرار می دهند، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه می کنند.

تنظیم دمای اتاق: تنظیم دمای اتاق خواب یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش دور کمر است. تحقیقات نشان داده است که دمای ملایم داخل خانه منجر به کاهش وزن می شود.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما