صعود ایران به جام جهانی

[ad_1]

فرارو-تیم ملی فوتبال ایران در هفته هفتم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق رفت. این بازی از ساعت 18 آغاز شد و با تک گل مهدی طارمی در دقیقه 48 با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

ایران با این نتیجه 19 امتیازی شد و با دو امتیاز اختلاف با کره جنوبی در رده دوم و 10 امتیاز با امارات در رده سوم قرار گرفت (امارات تا پایان بازی تیم ملی با یک گل از سوریه پیش بود). قطر تصمیم گرفت تا جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را کسب کند.

این صعود سه بازی مانده به پایان مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی و به عنوان سریع ترین صعود ایران به جام جهانی مطرح شد.

در این بازی که در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد، بانوان نیز شاهد مبارزات ملی کشورمان بودند.


خلاصه بازی

تیم ملی ایران متشکل از امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی (87 کمال کامیابی نیا)، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس (77)، میلاد سرخارک علیرضا (77)، مهلاد سرخره علیرضا (2) + 90 کریم انصاری فرد به میدان رفت.

کارگردانی این بازی بر عهده کریستوفر جیمز از استرالیا بود. شجاع خلیل زاده از ایران، سعد عبدالامیر و بشار رسن از عراق در این بازی کارت زرد گرفتند.

بازی با حملات تیم ملی عراق آغاز شد و این تیم با پرس از خاک ایران سعی در رسیدن به دروازه عابدزاده داشت که در چند صحنه موفق شد اما پس از دقایقی سرخپوشان ایران نبض بازی را در دست گرفتند و به میدان رفتند. به عراقی ها اجازه ادامه حملات خود را ندادند.

ملی پوشان ایران که یک بار از موقعیت آفساید دروازه مهدی طارمی عراق را باز کرده بودند، در دقیقه 10 بازی با شوت دیدنی کاپیتان علیرضا جهانبخش تیرک دروازه عراق را به لرزه درآوردند.

با این حال تا دقیقه 20 دو تیم بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند و توپ بین بازیکنان به جریان افتاد.

25 دقیقه؛ ایران برای گشودن دروازه عراق به قله رفت و دو بار دروازه بان حریف را از فاصله نزدیک ناراحت کرد. در موقعیت اول ضربه علیرضا جهانبخش توسط دروازه بان حریف مهار شد اما در برگشت توپ روی مهاجم ایرانی فرود آمد که بار دیگر ضربه او توسط دروازه بان عراق مهار شد.

حملات ایران ادامه داشت و در دقیقه 29 فرصت دیگری برای ایران به وجود آمد و حرکت قلی زاده در داخل محوطه جریمه موقعیت خوبی برای ایران ایجاد کرد که ضربه جهانبخش توسط دروازه بان حریف مهار شد و محرمی توپ را برای آفساید گرفت.

دقیقه 38: علیرضا جهانبخش با دید عالی در جناح چپ علی قلی زاده را در اختیار گرفت و این بازیکن به درون محوطه جریمه رفت و با شوتی دیدنی دروازه حریف را نشانه گرفت اما فهد طالب دروازه بان عراق با ارائه عالی توپ ارسال شد

نیمه دوم:

شروع نیمه دوم برعکس شروع بازی بود و این شاگردان اسکوچیچ بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و برای رسیدن به گل منتظر ماندند. در دقیقه 48 مهدی طارمی توپ را از وسط زمین گرفت و به سمت دروازه حریف حرکت کرد و با ورود به محوطه جریمه دروازه دو بازیکن عراق را باز کرد تا در نهایت دروازه طالب آزاد شود.

دقیقه 58: همکاری عالی مهدی طارمی با سامان قدوس به ایران فرصت زیادی برای زدن گل دوم داد اما ضربه قدوس از روی زمین با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: ایران برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد اما برای دومین بار در آفساید قرار گرفت و تنها گل مهدی طارمی پذیرفته شد. در این دقیقه علی قلی زاده وارد محوطه جریمه شد و در آستانه توپ با دروازه بان حریف برخورد کرد که توپ را به سمت دروازه شلیک کرد اما داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه 73: اشتباه وحید امیری تیم حریف را در موقعیت ضدحمله قرار داد و بازیکنان عراق به داخل محوطه جریمه رفتند و نزدیک بود دروازه ایران را باز کنند که مدافعان ما اجازه ضربه نهایی را ندادند.

دقیقه 85: اشتباه شجاع خلیل زاده روی حریف به عراق فرصت خوبی از سمت چپ محوطه داد تا یک ضربه ایستگاهی روی دروازه عابدزاده ارسال کند که عراق هم این کار را نکرد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما