داستان اخطار چاق شدن برای برخی از شرکت های فناوری چیست؟ –

[ad_1]

سازمان نظام رایانه ای تهران (نصر) طی چند روز گذشته صحبت هایی مبنی بر ارسال اخطار تمبر به برخی از شرکت های عضو خود از جمله آسیاتک، رمیس و روش پرداخت اتحادیه فناوران رایانه داشت. این اتحادیه اعلام کرد که در 17 شهریورماه، اتحادیه با توقف ارسال ارتباط و صرفاً مکاتبه ای با دبیرخانه نصر تهران موافقت کرد، اما این روند متوقف نشده و به شرکت ها 15 روز فرصت داده شد تا مجوز بگیرند.

حسین اسلامیرئیس صنف رایانه تهران به زومیت گفت: «طبق قانون نظام صنفی، اتحادیه‌ها مختارند با ارسال نامه به شرکت‌ها مجوز بگیرند. اما دعوت جدید اتحادیه فضایی تهدیدآمیز دارد و ماده 27 می گوید در صورت درخواست اتحادیه ها و موافقت اتاق های بازرگانی، امکان تعطیلی اتحادیه هایی که از طرف اتحادیه مجوز ندارند، وجود دارد.

اسلامی می افزاید: سازمان نصر با تصویب مجلس و هیأت وزیران، قانون خاص خود را به نام «حمایت از توسعه دهندگان نرم افزار» دارد. بر اساس این قانون، سازمان نصر از شمول ماده 27 نظام صنفی مستثنی است.

حسین اسلامی، رئیس انجمن صنفی رایانه ای class=

اسلامی می‌گوید که قانون همچنین شرکت‌های B2C را که خدمات سرتاسری به مردم ارائه می‌کنند ملزم می‌کند که از اتحادیه‌های مربوطه خود مجوز بگیرند، اما این در مورد همه شرکت‌ها صدق نمی‌کند. به عنوان مثال، شرکت های بزرگ بانکی یا رسانه ای و سایر شرکت های بزرگ دارای مجوز از مراکز مختلف دیگر مانند راهنمایی شغلی و بانک مرکزی و … نیازی به مجوز صنفی ندارند. وی می افزاید: اختلاف 15 ساله است اما اکنون رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه نظر شخصی خود را می دهد در صورتی که در قانون چنین الزامی وجود ندارد.

در مقابل، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، زومیت، اعلام می کند که سازمانی ندارند که قانون منحصر به فرد خود را داشته باشد و ماده 2 قانون اتحادیه به طور مشخص می گوید که هر شخص حقیقی یا حقوقی که کالا و خدمات عرضه می کند، به طور مستقیم یا غیر مستقیم به مصرف کننده ملزم به اخذ رضایت از اتحادیه مربوطه می باشد. محمدرضا فرجی وی می افزاید: بر اساس قانون نظام صنفی، برخی شرکت ها ارجاع به قانون دارند و مشمول قانون نظام صنفی نمی شوند، مانند شرکت های مربوط به نظام صنفی.

فرجی درباره قانون تشکیل نظام صنفی می‌گوید: «در زمان تصویب این قانون در این قانون آمده بود که اشخاص حقیقی ملزم به اخذ مجوز هستند و اشخاص حقوقی در اخذ مجوز آزادند. سازمان نصر در آن زمان با نام توسعه‌دهنده نرم‌افزار تأسیس شد، اما شرکت‌هایی که عمدتاً تجاری بودند، می‌خواستند ادغام شوند و یک سازمان ایجاد کنند. بزرگترین هدف او میزبانی نمایشگاه الکامپ بود. مدتی بعد سازمان نصر با رئیس سازمان صنعت و معدن تهران و معاون وزیر بازرگانی موافقت نامه ای امضا کرد که بر اساس آن اشخاص حقوقی در حوزه شبکه و کامپیوتر به عضویت نظام صنفی در می آیند اما ملزم به عضویت در اتحادیه نیست اما در سال 92 قانون تغییر کرد و من ماده 2 را برای شما توضیح دادم.»

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تاکید کرد: اعضای اتحادیه می توانند به هر تشکلی غیر از اتحادیه بپیوندند اما این موضوع باعث لغو عضویت آنها در اتحادیه نمی شود. وی افزود: به شرکت هایی که قبلاً فاقد مجوز بودند، هشدار داده شده بود.

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه class=

اما اکنون که سه نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان نصر شامل رئیس شرکت رامیس (به دلیل ارائه گارانتی سرور شبکه)، آسیاتک (به دلیل عدم ارائه گارانتی برای توزیع مودم) و توسعه فناوری، چشم انداز کارآفرین فردا، رسانه ها دریافت کرده اند. .

فرجی همچنین درباره روند تفاهم اتحادیه با سازمان نصر به زومیت گفت که در جلسه ای در مورد آن صحبت کردیم و تمرکز این سازمان بر ارسال تذکرات به اعضای نصر بود. وی افزود: این سازمان درخواست کرده است که شکایات اعضای اتحادیه به کمیته انضباطی اتحادیه ارجاع شود در حالی که قانون اجازه این کار را به اتحادیه نمی دهد.

سپس این دوستان به پلیس محلی و وزارت صمت و اتاق اصناف مراجعه کردند و گفتند با ما به توافق رسیده اند. بر این اساس که در اخطار 27 حق مهر و موم شدن ندارید. تا جایی که من می دانم هیچ توافقی بین ما منعقد و امضا نشده است و این موضوع کاملا از سوی ما مردود است.

فرجی تاکید کرد: اتحادیه صنف فناوران رایانه دارای تاییدیه سازمان های ذیربط از جمله پلیس امنیت اقتصادی، سازمان صمت، نهاد تعزیری، ستاد مبارزه با پولشویی، پلیس امنیت اقتصادی، سرویس مخفی، ناجا و… است. وزارتخانه ها در خصوص شناخت دانش مالی فنی و امنیتی اتحادیه. وی خاطرنشان می کند: اساسنامه مصوب سازمان صامت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تنها سالانه با این اتحادیه منعقد می شود. نه هیچ سازمان دیگری فرجی می افزاید: با توجه به رفتار هفته گذشته سازمان نصر، برخورد قانونی با این اتفاق در حال انجام است.

سازمان نصر روز گذشته از کلیه شرکت های عضو این سازمان خواست در صورت دریافت اخطار پلمب از اتحادیه صنف فناوران رایانه از سال 98، حداکثر تا روز چهارشنبه 15 دی ماه سوابق خود را به آدرس [email protected] ارسال کنند. کردن. رئیس صنف رایانه تهران در سال به زومیت می گوید پشتیبانی، موانع ما نباید شاهد تکرار موانع تجاری و مشکلات شخصی سازی برای افراد باشیم. وی افزود: اختلافات باید به گونه ای حل شود که دود آن به چشم شرکت ها نرود و دیگر با رایزنی وضعیت موجود حل نشود. در نتیجه سازمان می خواهد مشکل قدیمی را یکبار برای همیشه از طریق اقدامات قانونی حل کند.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما